اخبار داغ

آیت‌الله موحدی کرمانی:

قانونی که اجازه برداشت غیر مشروع از بیت المال را بدهد باید به سطل زباله انداخت/ مسئله تنها حقوق نجومی نیست؛ در پاداش‌ها هم عده ای سو استفاده کردند/ وام های میلیاردی هم گرفتند گاهی اضافه کاری دروغ رد می کنند

قانونی که اجازه برداشت غیر مشروع از بیت المال را بدهد باید به سطل زباله انداخت/ مسئله تنها حقوق نجومی نیست؛ در پاداش‌ها هم عده ای سو استفاده کردند/ وام های میلیاردی هم گرفتند گاهی اضافه کاری دروغ رد می کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی از آقایان و نجومی بگیران ادعا می کنند حقوق شان مشروع است چون از لحاظ قانونی منعی ندارد، خیر این چنین نیست مجلس وظیفه دارد قانون را اصلاح کند زیرا غیر مشروع در نظام اسلامی نمی تواند قانون باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو با یزدندا در خصوص حقوق های نجومی گفت: حقوق های نجومی موضوع روز جامعه ما است و رهبر معظم انقلاب از دریافت های میلیونی برخی افراد از تعبیر غیر مشروع استفاده کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدندا,


امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: کلمه «غیر مشروع» در مقابل « مشروع» قرار دارد، خداوند در قرآن می فرماید:« ویل للمطففین » یعنی « وای بر کم فروشان»، زمانی که این آیه را می شنویم ذهن همه ما می رود سمت خورده فروش ها ولی آیا مطفف ها فقط همین ها هستند ؟! واضح است که این چنین نیست.

,
,


آیت الله موحدی کرمانی افزود: کسانی که برای نظام کار می کنند برخی حقوق کم می گیرند و عده ای زیاد می گیرند، باید بررسی کرد حال کدام یک حقوق مشروع و کدام یک حقوق غیر مشروع دریافت می کنند؟

,
,


وی ادامه داد : خداوند متعال در آیات قرآن در بیان مصادیق کم فروشان می فرماید: عده ای وقتی از مردم بخواهند کامل می گیرند، ولی وقتی می خواهند برای مردم کار کنند کم کاری می کنند، کم بها می دهند و وزن واقعی را به مردم نمی دهند و فکر نمی کنند قیامتی هم وجود دارد؟

,
,


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: واقعا امروز تا چه اندازه ظلم و ستم در جامعه ما صورت می گیرد، عده ای کارهای زیاد و سنگین انجام می دهند اما حقوق کم می گیرند مثل کار گران اما افرادی در شرکت های دولتی کار می کنند از فکرشان استفاده می کنند و سود را بالا می برند اما بخشی از این سود را در جلسات بین خودشان تقسیم می کنند، گزارش شده بعضی 20 میلیون30  میلیون و گاهی 40میلیون در ماه حقوق می گیرند در حالی که معدل حقوق کارگران یک یا دومیلیون است آیا این حقوق ها مشروع است !

,
,


آیت الله موحدی کرمانی گفت: برخی از آقایان و نجومی بگیران ادعا می کنند حقوق شان مشروع است چون از لحاظ قانونی منعی ندارد، خیر این چنین نیست مجلس وظیفه دارد قانون را اصلاح کند و اینکه تا کنون این اقدام را به دلیل کارهای سنگین انجام نداده و کم کاری کرده قابل توجیه است اما در آینده این خلا و نقص قانونی باید اصلاح شود و مجلس باید پیگیر این قضیه باشد زیرا غیر مشروع نمی تواند در جمهوری اسلامی قانون باشد.

,
,


عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم به جمهوری اسلامی رای دادند و قانونی می خواهند که بر اساس اسلام باشد و اگر قانونی مشروع نبود مردم قبول ندارند.

,
,


آیت الله موحدی کرمانی اذعان کرد: قانونی که اجازه برداشت غیر مشروع از بیت المال را بدهد باید بیاندازیم سطل زباله، باید یکی یکی بررسی شود آیا این قانون که به یک کار گر یک یا دو میلیون می دهند به یک آقا زاده از خود راضی 30 یا چهل میلیون آیا این قانون اسلامی است !!

,
,


وی افزود: حال ممکن است این آقایان بگویند ما نمیدانستیم اشتباه کردیم که البته بعضی از اینها عذر خواهی کردند؛ این کار مسولان در سطوح بالا بسیار خوب است؛ عدم عذر خواهی اخلاق آمریکایی هاست که انسان ها را می کشند و هیروشیما را نابود می کند ولی عذر خواهی نمی کنند، در نظام ما این چنین نیست؛ باید عذر خواهی کنند .

,
,


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: رهبری تاکید دارند این موج به وجود آمده در خصوص حقوق های نجومی این طور نباید خاموش شود .

,
,


امام جمعه موقت تهران گفت: من به عنوان امام جمعه پیگیری می کنم، مواخذه می کنم، مسولان باید بیایند با نجومی بگیران برخورد کنند و حق مردم را به بیت المال برگردانند زیرا مردم ناراحت هستند و حق هم دارند ناراحت باشند؛  آیا حقوق کارگر را بالا بردید ؟ و یا حقوق اینها را پایین آوردید آیا پول های بیت المال را برگرداندید ؟

,
,


آیت الله موحدی کرمانی اذعان کرد: این که می گویید در آیین نامه آمده و مجلس هم فرصت نکرده آن را باطل کند، ولی آیا شما وجدان ندارید ؟ نفس لوامه همین وجدان زنده است .

,
,


وی افزود: بعضی از این نور چشمی ها راضی نیستند حقوقشان را کسی بفهمد یواشکی می گیرند تازه تنها حقوق نیست پاداش هم، عده ای از اینها سو استفاده کردند و وام های میلیاردی گرفتند گاهی اضافه کاری دروغ رد می کنند.

,
,


آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد:  خدا کند آدم در گیر دنیا نشود در زمان امیر المومنین، طلحه و زبیر با وجود فدا کاری های زیاد بخاطر پول کامل عوض شدند و برای توجیه گفتند: عثمان خلیفه قبلی این پول ها را بخشیده و غافل از اینکه  این ها پول بیت المال است و باید برگردانده شود.

,
,


عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: حاتم بخشی هایی که در نظام ما دیده می شود، هم در دولت قبل و دولت های قبل بوده و هم در دولت فعلی دیده می شود، چرا از خدا نمی ترسید این پول ها ناحق است!

,
,


انتهای پیام/ک
 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه