اخبار داغ

فرمانده بسیج مردمی عراق: آزادی شرقاط نزدیک است

فرمانده بسیج مردمی عراق: آزادی شرقاط نزدیک است
یک فرمانده بسیج مردمی عراق، آزادی شهر شرقاط در جنوب موصل را بسیار نزدیک خواند و گفت: ساعت صفر یورش به داخل شرقاط پس از آزادی خانواده‌های اسیر داعش آغاز خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: حملات هوایی نیروای ارتش عراق در جریان درگیری‌های منطقه «القیاره» در استان نینوا در شمال عراق منجر به قطع راه‌های اصلی کمک‌رسانی به تروریست‌ها در موصل شده و گروه‌های تروریستی داعش را در این منطقه از هفته‌ها پیش با کمبود منابع سوختی مواجه کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه در پی محاصره کامل شهر شرقاط توسط یگان‌های نظامی و بسیج مردمی عراق صفوف تروریست‌ها در داخل این شهر از هم فروپاشیده است، گفت: بازپس‌گیری شرقاط بسیار نزدیک شده است.

«احمدالجبوری»، استاندار صلاح الدین نیز در اظهارات اخیر خود اعلام کرد: نیروهای امنیتی، شرقاط را از چهار طرف محاصره کرده‌اند و در انتظار ساعت صفر یورش به داخل شهر هستند.

وی افزود: عناصر داعش خانه‌ها و خانواده‌های محاصره شده در شرقاط را سپر انسانی خود کرده‌اند و از همین رو یک نقشه نظامی محکم برای آزادی خانواده‌ها نیاز است.

«عبدالوهاب الساعدی»، فرمانده عملیات فلوجه نیز پیش از این تاکید کرد که نیروهای امنیتی بیش‌تر از عملیات آزادسازی فلوجه برای آزادی موصل آمادگی دارند و شمار نظامیان شرکت کننده در این عملیات هم از عملیات فلوجه بیش‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: یگان‌های نظامی منتظر دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح برای ورود به موصل و آزادسازی آن هستند.

شهر شرقاط از ژوئن ( خرداد) 2014 تاکنون تحت اشغال داعش قرار داشت و مهمترین پناهگاه داعش در استان صلاح الدین به شمار می‌رفت.

نیروهای عراقی همچنین در هفته گذشته توانستند منطقه القیاره در جنوب استان نینوا و در 72 کیلومتری جنوب موصل را آزاد کنند تا بتوانند از پایگاه و فرودگاه نظامی این منطقه برای عملیات آزادسازی شهر موصل بهره ببرند.

فرمانده یگان مبارزه با تروریسم عراق نیز دیروز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق توانسته‌اند تمامی برنامه‌های از پیش طراحی شده برای مرحله اول آزادسازی موصل را به پایان برسانند و تمامی مسیرها و روستاهای اطراف موصل را آزاد کنند.

«عبدالغنی الاسدی»، در این باره توضیح داد: با آزادسازی اتوبان، گذرگاه «الشرقاط»، «تلول الباج» و منطقه «القیاره» و مناطق اطراف آن، مرحله اول آزادسازی موصل به پایان رسیده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه