اخبار داغ

دولت تدبیر، تدبیری برای «ثبات مدیریت» ندارد؛

تغییر بی‌رویه مدیران در بوشهر؛ به ضرر مردم، به کام سیاسیون/ رکورددار تغییرات مدیریتی کدام دستگاه است؟

تغییر بی‌رویه مدیران در بوشهر؛ به ضرر مردم، به کام سیاسیون/ رکورددار تغییرات مدیریتی کدام دستگاه است؟
در این چند سال اخیر که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد خانه تکانی های سیاسی متعددی را شاهد بودیم که ریشه آن را می توان در اختلافات و سلیقه های سیاسی، نگاه های جزیره ای یا نارضایتی از نوع عملکرد مدیر می توان دید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز یکی از مقولات مهم و اساسی که همیشه در به کارگیری ابزارهای مدیریتی و پروژه‌های کلیدی وجود داشته تاکید بر "تعهد مدیریت" در پیشبرد پروژه‌های مهم است. به حدی بر این مفهوم تاکید شده که بسیاری آن را تاکیدی بدیهی می‌دانند. اما امروز چالشی که بسیاری از سازمان‌های ما با آن روبه رو هستند بحث تعهد مدیریت نیست بلکه «ثبات مدیریت» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز ,

بسیاری از مواقع اتفاق می‌افتد که مدیری کاملاً ضرورت انجام یک پروژه توسعه‌ای را درک کرده و حمایت‌های کافی را نیز از آن پروژه می کند اما به دلیل عمر کوتاه مدیران، انجام پروژه عقیم مانده و از پروژه توسط مدیران جدید حمایت کافی نمی‌شود. این مسئله باعث خواهد شد برخی از مدیران ریسک انجام کارهای طولانی و بلندمدت را نداشته باشند و به قول معروف عطای آن را به لقای آن ببخشند.

,

 اما برای جلوگیری از این مسئله چه باید کرد؟ مدیری که نمی‌داند دوران مدیریتش چقدر زمان خواهد برد چگونه بایستی تغییرات تحولی و اساسی را شکل دهد؟ مدیری که به ناگاه با تغییر مدیریت ارشد و به تبع آن تغییر سیاست‌های بالادست مواجه شده است چه راهکاری برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای خود دارد؟

,

در استان بوشهر هم در چند سال اخیر به وفور این مسأله نمایان شده است، تغییر بی رویه مدیران و مسئولان در رأس پست های استانی و شهرستانی تکمیل بسیاری از پروژه ها را متوقف کرده و هر مدیری که جایگزین دیگری می شود اولویت های کاری خود را در انجام کارها نسبت به مدیر قبلی متفاوت می بیند.

,

در این چند سال اخیر که از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد خانه تکانی های سیاسی متعددی را شاهد بودیم که ریشه آن را می توان در اختلافات و سلیقه های سیاسی، نگاه های جزیره ای یا نارضایتی از نوع عملکرد مدیر می توان دید. این تغییر و بدل ها در ساختار مدیریتی استان آن هم در پست های بالا دستی و عمدتاً به دلیل نگاه های سیاسی جز ضرر و زیان چیزی را عاید مردم استان نکرده است.

,

بسیاری از پروژه های عمرانی نیمه کاره رها شده اند و در آس و پاس احیا ماتم گرفته اند. با نگاهی به چهار سال گذشته که عمده آن عمر دولت یازدهم را شامل می شود متوجه این نوع عزل و نصب ها می شویم.

,

در این مطلب نگاهی هرچند مختصر به انتصابات چهار سال اخیر در سمت استانداری بوشهر و نیز در سطح فرمانداری های بوشهر، گناوه و دیلم پرداختیم.

,

در ابتدا با بررسی وضعیت تغییر استانداران در استان بوشهر در این چهار سال اخیر به ترتیب جهانبخش، فریدون حسنوند و مصطفی سالاری در این مدت عهده دار این مسئولیت بودند.

,

فرمانداری بوشهر هم از سونامی تغییرات در این چند سال بی نصیب نماند به طوریکه به ترتیب جعفر پورکبگانی، اسماعیل کاظمی(سرپرست)، خسروی، حسن ابراهمیی و عباس جمشیدی در این مدت عهده دار این سمت بودند هر چند که عمر جمشیدی در این سمت کمتر از پنج ماه بیش نبود و وی اوایل همین هفته به جای فتح اللح الله حقیقی به سمت معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب شد.

,

در فرمانداری گناوه هم به ترتیب یزدان شناس، جعفری نسب، حبیبی منش، یوسفی و در نهایت پاکنژاد بر صندلی ارشد ترین مقام دولتی شهرستان گناوه تکیه زدند.

,

شهرستان دیلم هم در این مدت از تغییرات مصون نبوده و ماشالله احمدی، کاظمی، قائدی و نیز در حال حاضر اسماعیلی به ترتیب توانسته اند هر کدام برای مدتی سکان داری فرمانداری شهرستان دیلم را در دست داشته باشند.

,

با نگاهی به این تغییرات که در مدت چهار سال انجام شده متوجه می شویم که استان بوشهر در رأس آن سه استاندار به خود دیده است و نیز فرمانداری بوشهر با پنج تغییر که اکنون هم مردم منتظر اعلام ششمین نفر هستند رکورددار تغییر فرماندار در استان محسوب می شود.

,

مردم شهرستان های گناوه و دیلم هم هر کدام به ترتیب تغییر چهار و پنج فرماندار را در شهرستان های خود دیده اند. ناگفته نماند در دیگر شهرستان های استان بوشهر هم تقریباً وضعیت مشابهی با این شهرستان های اعلام شده وجود دارد.

,

این تغییرات زود هنگام و عدم ثبات مدیرتی در سمت های سیاسی که معمولاً سونامی تغییرات زیر مجموعه ای را هم به همراه دارد مشکلاتی را به همراه داشته است و همانطور که پیش تر گفته شد باعث می شود برخی از مدیران ریسک انجام کارهای طولانی و بلند مدت را نداشته باشند و به قول معروف عطای آن را به لقای آن ببخشند.

,

این نوع سبک مدیریت غلط در دولت تدبیر و امید بیش از دولت های سابق و اسبق نمو داشته است؛ تغییراتی که شاید عمده ترین دلیل آن نوع نگاه های سیاسی را نشانه گرفته و نه ظرفیت و پتانسیل فرد. در این میان بی تردید متضرران اصلی «مردم» خواهند بود، کسانی که عمران و آبادانی استان خود را در گرو دستان همین مدیران لحظه ای می بینند.    

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه