اخبار داغ

نمایندگان استان کرمانشاه:

منافقین در عملیات مرصاد قدرت واقعی ایران اسلامی را درک کردند/ انتظار کرمانشاهیان برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز ملی کرمانشاه

منافقین در عملیات مرصاد قدرت واقعی ایران اسلامی را درک کردند/ انتظار کرمانشاهیان برای دیدار با مقام معظم رهبری در روز ملی کرمانشاه
نمایندگان مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد بر جایگاه این عملیات در تاریخ استان و کشور تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، ضمن گرامیداشت سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار داشت: پنجم مرداد سال 1367 مردمی بصیر، با فتنه پیچیده لشکر 5 هزار نفری منافقین مقابله کردند و طی اقدامی متهورانه تعداد زیادی از ادوات سنگین زرهی منافقین را هدف قرارداده و به آتش کشاندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد, بازی دراز,

 

,

وی افزود: نیروهای مسلح سپاه، بسیج و ارتش و همچنین نیروهای مردمی با اتحاد و یکپارچگی طی عملیات های مختلف در برابر تجاوزهای دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و راه را بر ستون‏های منافقین بستند.

,

 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات مرصاد در منطقه چهارزبر کرمانشاه یکی از پیچیده ترین رویایی های نظامی ایران بعد از پیروزی انقلاب بود، گفت: این عملیات موجب انهدام تمام توان نظامی منافقین شد.

,

 

,

جاسمی  با بیان اینکه تنگه چهارزبر شهادتگاه برترین فرزندان این مرز و بوم قرار گرفت که برای مبارزه با لشکر منافقین به میدان آمده بودند، یادآور شد: با عنایت الهی و حماسه آفرینی های ‏رزمندگان غیور اسلام و مردم همیشه در صحنه استان کرمانشاه، پیروزی قاطع و ظفرمندانه ایران در نبرد هشت ‏ساله با رژیم بعثی عراق برای جهانیان به اثبات رسید.

,

 

,

انتظار دیدار با مقام معظم رهبری در روز ملی کرمانشاه

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار  صبریه اظهار داشت: مرصاد آخرین حربه رژیم بعثی عراق و منافقین برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد، , صبریه ,

 

,

نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی افزود: همت والای کرمانشاهیان بود که همه را پای کار آورد تا جانانه در مقابل کوردلان منافق  ایستادگی کنند تا نظام پابرجا بماند.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی کیا خاطر نشان کرد: کرمانشاه در طول تاریخ رشادت های زیادی از خود نشان داده است که عملیات مرصاد یک نمونه از آن است.

,

 

,

وی با بیان اینکه مردم کرمانشاه دروازبانان خوبی برای جمهوری اسلامی بوده و هستند، گفت: حق مردم استان است که در روز ملی کرمانشاه  مصادف با 5 مرداد سالروز عملیات مرصاد مانند استان قم که در روز ملی آن 19 دی و استان آذربایجان روز29 بهمن با رهبر معظم انقلاب  دیدار داشته باشند.

,

 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه باید برای تحقق دیدار با مقام معظم رهبری در روز ملی کرمانشاه تلاش و اقدامات لازم را انجام دهند، گفت: همچنین بایستی با حضور هر چه بیشتر مردم در راهیان نور مناطق غربی خصوصا در روز عملیات مرصاد جهت گسترش فرهنگ شهادت، جهاد و ایثارگری تلاش نمایند.

,

 

,

حجت الاسلام حسینی کیا بر آموزش دلاوری های صورت گرفته در عملیات مرصاد به کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: در کتب درسی نیز در خصوص دانش آموزان عملیات مرصاد به عنوان سرلوحه شجاعت یاد شود و بیان شود که رزمندگان با چه رشادتی با تمام وجود ایستادند و برای حفظ خاک وطن به شهادت رسیدند.

,

 

,

وی در پایان بر لزوم تحقق دیدار با خانواده شهدای مرصاد، دیدار با مقام معظم رهبری  و گسترش فرهنگ ناب شهادت و ایثار در روز ملی کرمانشاه تاکید کرد.

,

 

,

عملیات مرصاد به ما آموخت که خداوند نگهدار این ملت است

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، حسن سلیمانی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه با اشاره فرارسیدن سالگرد عملیات غرور آفرین مرصاد اظهار داشت: از آنجا که در آستانه سالروز عملیات مرصاد هستیم جا دارد یاد و خاطره شهدای این عملیات را گرامی بداریم و همچنین برای جانبازان و بازماندگان آرزوی صحت و سلامت  داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, دیوانگاه,

 

,

وی افزود: عملیات مرصاد به ما آموخت که خداوند نگهدار این ملت است و مصداق آن آیه مشهور انک لبالمرصاد است، یعنی همان نصرتی که خداوند نصیب ملت ایران با توجه به وضعیت آن زمان کرد.

,

 

,

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور خاطرنشان کرد: با توجه به امضای قطعنامه و اجرای آتش بس دشمن گمان کرده بود می تواند از عدم انسجام نیروها استفاده کند و کاری را که در طول 8سال نتوانسته بود انجام دهد در این فرصت کوتاه و با استفاده از منافقین کوردل عملی کند غافل از اینکه رزمندگان و نیروهای مسلح ما هوشیار هستند و دشمن را در کمینگاه گرفتار کرده و ضربات سختی را بر آنها وارد کرد.

,

 

,

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: ما بایستی همیشه این مسئله را بیاد داشته باشیم که دشمن را نباید هیچ وقت کوچک و سبک شمرد و در صدد توسعه و تقویت بنیه دفاعی خود باشیم و با این پشتوانه است که می توانیم بر دشمن غلبه کنیم.

,

 

,

منافقین در عملیات مرصاد قدرت واقعی ایران اسلامی را درک کردند

,

 

,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، فرهاد تجری در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، اظهار داشت: قطعنامه 598 ، هشتمین قطعنامه‌ای بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف جنگ ایران و عراق به تصویب رساند. این قطعنامه در فضای ناشی از تفاهم و ائتلاف قدرت‌های بزرگ و در سایه رایزنی‌های دبیرکل سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی مرصاد, بازی دراز,

 

,

وی افزود: اما دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهت زیاده خواهی خود توطئه ای طراحی کرده و به خیال خود پس از سه روز استان کرمانشاه را می توانند تصاحب کنند اما در این میان جوانان غیور و زنان و مردان دلیر در کنار رزمندگان در عملیات مرصاد مانع از پیشروی دشمن شدند.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون اصل نود تاکید کرد: دشمنان ایران جنگ تحمیلی را درست در زمانی آغاز کردند که انقلاب اسلامی نو پا و برای مدت زمان اندکی از چنگال رژیم شاهنشاهی خلاصی یافته بود اما با همت فرماندهان دلیر و مدبر و مردم مؤمن و مسلمان از مرزها دفاع شد و توانستند دست دشمن دشمنان نظام را از کشور کوتاه کنند.

,

 

,

تجری در ادامه خاطر نشان کرد: آنچه که مسلم است این است که بر خلاف عقیده بسیاری جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز و درهمین استان نیز پایان یافت.

,

 

,

نماینده مردم شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب افزود: منافقین همواره در نقش سربازان نفوذی مستکبرین و دشمنان انقلاب اسلامی بوده اند اما ملت ایران همواره با بصیرت در مسیر انقلاب گام برداشته و توطئه های آنان را خنثی کرده اند.

,

 

,

کرمانشاه به جایگاه واقعی خود دست یابد
 

,
,

احمد صفری در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد به نام روز ملی کرمانشاه نامگذاری شده و این امر به دلیل شرایط خاص حاکم بر این عملیات بوده است.

,

 

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه کرمانشاه در طول هشت سال جنگ تحمیلی درگیر بوده است باید با توجه ویژه مسئولین به جایگاه واقعی خود دست یابد.

,

 

,

صفری گفت: زمانی استان کرمانشاه در جایگاه پنجم کشور قرار داشت اما امروزه با وجود برخورداری مردم این دیار از شاخص هایی نظیر نجابت، مهمان نوازی و پهلوان پروری در رتبه 26، 27 کشور هستیم.

,

 

,

وی افزود: در عملیات مرصاد شهدا و رزمندگان سلحشوری از جمله شهید صیاد شیرازی که چند سال پس از این عملیات به شهادت رسید حضور داشتند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه