اخبار داغ

بحران در یزد؛ سکوت وزارت کشور و بی تفاوتی نمایندگان استان؛

چرا کسی به داد یزدی ها نمی رسد؟

چرا کسی به داد یزدی ها نمی رسد؟
وزارت کشور باید به فعالیت استانداران خود نظارت می کرد و از آن ها بابت کم کاری توضیح می خواست. نمایندگان یزد که در زمان انتخابات با وعده های رنگارنگ ذهن مردم را درگیر خود کرده بودند باید حالا که استاندار از پاسخ گوئی و ارائه کارنامه فرار می کند، از وی مطالبه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش عصر فرهنگ، استان یزد این روزها وضعیت جالبی دارد. کارخانه های مطرح استان یکی پس از دیگر دچار تعطیلی، تعدیل نیرو و کاهش ظرفیت تولید می شوند. واحدهای تولیدی کوچکتر هم قبلاً تعطیل شده اند. در این فضا حتی کارخانه فولاد بافق که روحانی هم در سفر افسانه ای خود به یزد افتتاح کرد، سه ماهه تعطیل شد و هنوز که هنوز است استاندار و معاونینش برای حفظ آبرو سعی در احیای آن دارند.
هر روز کارگران و صاحبان حرفه های مختلف به «امید» «تدبیری» برای حل مشکلات خود مقابل استانداری تجمع می کنند. اما خبر ندارند که «در خانه اگر کس است یک حرف بس است.» اگر قرار بود با این تجمع و تحصن ها مشکلی حل شود وضعیت امروز یزد اینگونه نبود.

چراغی که به اصفهان رواست!
وعده انتقال آب به استان یزد از سرچشمه های کارون با توجه به مخالفت شدید بزرگان خوزستان و انفعال مقامات یزد عملاً غیر ممکن به نظر می رسد. در همین زمان و در حالی که مردم یزد هر روز از سوی مسئولان استانی به خاطر اصراف آب سرزنش می شوند، آب خط لوله موجود هم به اصفهان بخشیده می شود. کسی هم حاضر نیست بگوید چرا آبی که هزینه آن را مردم یزد برای تامین شرب خود پرداخته اند صرف احیای فولاد مبارکه اصفهان می شود. و اصلا این کارخانه بابت این حاتم بخشی مسئولان استان یزد هزینه ای هم می پردازد یا خیر! معاون عمرانی استاندار یزد و مسئول وضعیت آب استان هم که خود بزرگ شده اصفهان است، به جای پاسخ به این سوالات به این جواب که انتقادات سیاسی است بسنده می کند.
در همین حال هر روز طرح هایی می شنویم که مردم استان یزد نباید کشاورزی خود را توسعه بدهند. صنایع  کم آبخواه باید ترویج و صنایع پر مصرف تعطیل شوند. ولی در مقابل آب شرب یزدی ها صرف صنایع استان همسایه می شود.
براستی اگر امکان استفاده صنعتی از آب انتقالی به یزد وجود داشته باشد، مردم یزد حق بیشتری نسبت به صنعتگران اصفهانی ندارند؟
چرا باید آب یزد صرف صنعت دیگر مناطق شود در حالی که در خود شهر یزد و در محله حسن آباد مشکل فشار و کیفیت کم آب مردم را به ستوه آورده است؟! چرا هر روز باید مردم نیر و مهردشت به خاطر وضعیت آب تجمع و اعتراض داشته باشند؟

استاندار کجایی؟
انتقاد از استاندار دائم السفر یزد مدت ها نقل محافل مختلف بوده است. بسیاری خواستار شفاف سازی در خصوص علت و دستاورد سفرهای متعدد وی به پایتخت شده اند بی آنکه کسی اعلام کند میرمحمدی بازنشسته در زمان حضورش در یزد چه کارنامه ای از خود به جا گذاشته؟
شواهد نشان می دهد با بالا گرفتن انتقادات مسئولین استان به جای پاسخ گوئی به مردم با مطرح کردن موضوعات حاشیه ای سعی در انحراف افکار عمومی دارند. استاندار یزد به جای اینکه بگوید به چه حقی آب شرب یزد را به اصفهان بخشیده می گوید: «برجام موجب غرور دنیای اسلام شده است» ادعایی که آنقدر مضحک و تکراری است که حتی منتقدان هم دیگر رغبت به چالش کشیدن آن را ندارند.
یا مثلا فرماندار اردکان به جای اینکه چاره ای برای شهرستان خود با آن توسعه کاریکاتوری و غیر عادلانه بیاندیشد از غیر منطقی بودن واگذاری مخابرات در دولت گذشته می گوید!!
متاسفانه این خانه از پاى بند ویران است. وزارت کشور باید به فعالیت استانداران خود نظارت می کرد و از آن ها بابت کم کاری توضیح می خواست. نمایندگان یزد که در زمان انتخابات با وعده های رنگارنگ ذهن مردم را درگیر خود کرده بودند باید حالا که استاندار از پاسخ گوئی و ارائه کارنامه فرار می کند، از وی مطالبه داشته باشند. اما متاسفانه گویا نه وزارت کشور و نه نمایندگان استان عزمی برای حل بحران مدیریت در یزد ندارند.


محسن کمالی

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش عصر فرهنگ، , به گزارش , عصر فرهنگ, عصر فرهنگ,
,
,
, چراغی که به اصفهان رواست!,
,
,
,
,
,
, استاندار کجایی؟,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه