اخبار داغ

موج اشرافی گری در دورهمی!

۷ دلیلی که باید خندوانه را از مظلومیت درآورد

۷ دلیلی که باید خندوانه را از مظلومیت درآورد
درست است که خندوانه برنامه ایده آل فرهنگ ایرانی اسلامی ما نیست و جای کار بسیار دارد و حتی درست که خندوانه در این فصل دچار یکنواختی شده ولی با این همه به دلایلی که گفتیم و به دلایلی که دورهمی را نباید بزرگ کرد میگویم امروز باید خندوانه را از مظلومیت درآورد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، اواسط خرداد ۹۳ بود که رامبد جوان با برنامه خندوانه به شبکه تازه تاسیس نسیم آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان،,

شاید آن روز کسی فکرش را نمی کرد که روزی خندوانه یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی صداوسیما و همین طور پرمخاطب ترین برنامه ی این رسانه شود.

,

خندوانه طی سه فصل رشد کرد و در هر فصل با بخش های جدید شروع به کار کرد.

,

اما امروز که سه فصل از این برنامه میگذرد طبق روال همه ی برنامه های تولیدی خصوصا با این تعداد برنامه، دچار یکنواختی های گاها خسته کننده ای شده است؛ البته رامبد طی این سه فصل با خلاقیت های تیم پشت صحنه برنامه توانست تا حدی از این یکنواختی بیرون آید.
اما همزمان با فصل سوم این برنامه اتفاقی افتاد که انتظارات را از این برنامه بالا برد و یکی از علل کاهش مخاطب این برنامه شد. این اتفاق آغاز پخش برنامه ی «دورهمی» کار مشترک مهران مدیری و «محراب قاسم خانی» بود.

,
,

همه منتظر بودند تا آغاز پخش دورهمی، رقابتی در جهت تولید بهتر خندوانه و افزایش کیفیت هر دو برنامه شود اما بدلایل مختلف از جمله تفاوت های فرهنگی برنامه خندوانه و دورهمی که در ذیل می آوریم و همین طور بداخلاقی های رسانه های جناحی که گویا منفعتی از زمین خوردن برنامه خندوانه می بردند باعث شد رقابتی ناسالم بوجود آید و با مظلوم واقع شدن خندوانه همزمان فرهنگ مردم هم صدمه ببیند. در زیر چند حسن و امتیاز برنامه خندوانه مطرح می شود:

,

۱- آموزش بازی های خانوادگی در جهت کاهش بازی های رایانه ای خانواده گریز در خندوانه که در دورهمی هیچ جایی ندارد.

۲- آموزش مفاهیم اخلاقی مثل احترام به میهمان (بلند شدن به هنگام استقبال از میهمانان) که در دورهمی حتی گاهی با بی احترامی و جسارت به میهمان همراه بود.

۳- ایجاد فرهنگ خندیدن بدون تمسخر  که در دورهمی می توان گفت گاهی محور اصلی طنز بر تمسخر می چرخید.

,
,
,
,
,

۴- بزرگداشت شعایر دینی و مناسبت های ملی مذهبی در خندوانه که هیچ گاه در دورهمی از زبان مدیری حتی یک کلمه در بزرگداشت این مناسبت ها نشنیدیم و گویی آقای مدیری اصرار عجیبی بر نگفتن دارد تا جایی که حتی مواقعی که میهمانان برنامه یادی از مناسبت ها می کنند سریعا با تغییر فضای گفتگو از طریق مدیری مواجه می شوند.

۵- شاید یکی از دلایلی که روزنامه های زرد را به پررنگ کردن دورهمی و ضربه زدن به خندوانه کشاند تلاش رامبد جوان در جهت احترام به سلایق مختلف سیاسی کشور بوده و در طرف مقابل تلاش مهران مدیری برای جلب نظر طیف خاصی از سیاسیون جامعه است.

,
,
,

مدیری

, مدیری,

نخندوانه

, نخندوانه,


۶- سادگی و تواضعی که در برنامه خندوانه و همین طور در رفتار رامبد موج می زند انصافا از نقاط قوت خندوانه است در حالی که متاسفانه چه در برنامه دورهمی و چه در رفتار مهران مدیری تکبر و اشرافی گری مداوم مشاهده و حتی گاهی تبلیغ می شود تا جایی که سرمایه داری و اسراف و تجمل بیش از حد رضا رشیدپور افتخار محسوب می شود و جایگاه مهران مدیری در جمعیت خود گویای همه چیز است.

,
,

مهران مدیری

, مهران مدیری,

رضا رشیدپور

, رضا رشیدپور,


۷- وجود تیمی از عناصر فرهنگی و نسبتا مذهبی در پشت صحنه خندوانه مانند آقای مسعود شهیدی فر کاملا در برنامه محسوس است و بالعکس خلأ حضور چنین تیمی و حضور تیمی که تمام تلاشش خنداندن لیبرال مردم و رفتاری ژورنالیستی در جهت جذب مخاطب است در دورهمی احساس می شود.

,
,

***

,


قطعا باید گفت خندوانه نیز نقص های زیادی دارد و باید هم خود تیم خندوانه و هم سایر فعالین فرهنگی تلاش کنند تا از لحاظ فنی و محتوایی بهبود یابد ولی با لحاظ کردن این هفت دلیل و همچنین لحاظ هجمه رسانه ای که روزنامه های خاص به راه انداخته اند می گوییم باید امروز خندوانه تقویت و حتما دورهمی اصلاح شود…

,
,

رضا جواد محب

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه