اخبار داغ

داعش غافلگیر شد!

داعش غافلگیر شد!
منابع رسمی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از انجام عملیاتی گسترده و مرگبار علیه داعش خبر داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دفتر مطبوعاتی والی ننگرها در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یک مرکز بزرگ گروه تروریستی داش در منطقه کوت ولایت ننگرهار به تصرف نیروهای دولتی درآمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس این اطلاعیه، این مرکز شامل پایگاه نظامی، مرکز آموزش فعالیت‌های تروریستی، دادگاه و شعب مختلف اداری است. اطلاعیه افزوده که این گروه در این مرکز کودکان را برای فعالیت‌های تروریستی استخدام می‎کرده و آموزش می‌داد.

,

به گزارش دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، داعش در کنار این تاسیسات، درمانگاه مجهزی تشکیل داده بود که در آن از ابزارها و وسایل پیشرفته استفاده می‌شد.

,

بنا بر اعلام مسئولان ولایت ننگرهار در یک عملیات مشابه دیگر علیه گروه داعش در منطقه "اچین"، دست کم ۱۲۲ عضو این گروه کشته شده‌اند.

,

به گزارش بی‌بی‌سی دفتر مطبوعاتی پلیس ننگرهار در اطلاعیه‌ای نوشته که این افراد در عملیات زمینی و هوایی در طول شب و روز گذشته کشته و دست کم ۲۰ عضو دیگر داعش دستگیر شده‌اند.

,

پلیس ننگرهار می‌گوید، این نخستین بار است که این تعداد اعضای داعش زنده دستگیر می‌شوند. پلیس ولایت ننگرهار گفته که در این عملیات به نیروهای دولتی آسیبی نرسیده است.

,

پایگاه اصلی گروه داعش در افغانستان در ولایت ننگرهار واقع شده و برخی از مناطق این ولایت تحت کنترل این گروه است. کارشناسان معتقدند که آنهایی که به نام داعش در افغانستان فعالیت می‌کنند در واقع برخی اعضای گروه طالبان هستند که تغییر نام داده‌اند.

,

روز شنبه گروه تروریستی داعش در حملاتی انتحاری در کابل دست کم 80 تن از اقلیت هزاره را به خاک و خون کشید که یکی از خونبارترین حملات در افغانستان محسوب می‌شود.

,

منبع: ایسنا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه