اخبار داغ

چرا روز اردبیل در تقویم کشور ثبت‌نشد؟

چرا روز اردبیل در تقویم کشور ثبت‌نشد؟
امسال آیین روز اردبیل در حالی با حال و هوایی متفاوت برگزار شد که ثبت‌نشدن این روز در تقویم کشور انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه، همه ساله در چهارم مرداد آئین روز اردبیل در سالروز استقرار صفویان به عنوان (اولین دولت ملی بعد از اسلام در ایران) در تهران و اردبیل برپا می‌شود، امسال این آیین در مجتمع فدک اردبیل با حال و هوایی متفاوت برگزار شد و ثبت نشدن این روز در تقویم کشور انتقادهای بسیاری را به همراه داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه, تقویم,

آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل و امام جمعه دارالارشاد در این مراسم با تاکید بر ثبت  روز اردبیل در تقویم رسمی کشور گفت: به نظر می‌رسد دفاع خوبی از ثبت روز اردبیل در تقویم کشور در شورای فرهنگ عمومی نشده و گرنه به خاطر اهمیت موضوع بطور یقین این شورا ثبت آن را عملی می کرد.

, تقویم, تقویم,

وی تصریح‌کرد :تاکید بر اهمیت برگزاری روز اردبیل از سوی مردم و مدیران این دیار نه به خاطر تعصب که به واسطه آن هست که ما ایران اسلامی امروز یکپارچگی و قدرت را مدیون اردبیل و صفویه است.

,

  عاملی در مراسم روز اردبیل با انتقاد از کم‌توجهی صدا و سیما در انعکاس سراسری مراسم روز اردبیل خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود که مراسم‌روزهای حافظ و سعدی به شکل زنده از این رسانه پخش می شود ولی مراسم روز اردبیل که به تمام ایرانیان عزیز تعلق دارد پوشش  داده نمی شود؟؛ این کم توجهی ها در حالیست که اهمیت صفویه باعث می شود که با تاسف شاهد بهره برداری های سیاسی در بعضی کشورها و تحریف ها و مصادره ها در ارتباط با نام صفویه و به خصوص شاه اسماعیل صفوی باشیم.

,

 به گفته امام جمعه اردبیل، روز اردبیل هر سال باید به مراتب باشکوهتر و گسترده‌تر برگزار و خدمات صفویه به نسل امروز شناسانده شود.

,

عاملی تصریح کرد: شاه اسماعیل خطائی دو خدمت بسیار گرانمایه برای سرزمین ایران انجام داده است که اولی تشکیل یک حکومت شایسته بر پایه تفکر و آرمان های اهل بیت (ع)  و دیگری یکپارچه سازی و حفظ تمامیت ارضی ایران در زمانی که اوضاع این کشور آشفته و کشورمان به 18 قسمت مختلف تقسیم شده بود.

,

مجید خدابخش استاندار اردبیل در مراسم روز اردبیل با تاکید بر ضرورت ثبت روز ملی اردبیل در تقویم کشور یادآورشد: خاندان شیخ صفی‌الدین نه تنها تاریخ، فرهنگ و تمدن این مرز و بوم را صیانت کردند بلکه با همراهی گروه دلاور شاهسون و قزل‌باش‌ها و با تکیه بر توان عشایر غیرتمند در صیانت و دفاع از این مرز و بوم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکردند.

,

وی  پیگیری جدی ثبت روز بزرگداشت استان اردبیل در تقویم ملی را خاطر نشان شد و ابراز امیدواری کرد که با همراهی وزارت ارشاد و شورای فرهنگ عمومی کشور این مطالبه مردم استان اجابت شود.

, تقویم,

همچنین در روز استان اردبیل وقتی از مساعدت‌ها و همکاری‌های شهردار اردبیل در برگزاری مراسم روز اردبیل قدردانی شد،حاضران در مراسم به محض نام بردن از حمید لطف‌اللهیان شهردار سابق اردبیل او را به شکل مرتب تشویق کردند.

,

رونمایی از کتاب مجموعه عکس های تاریخی و کتاب سفریار ، اجرای موسیقی سنتی آذربایجانی و سخنرانی چند شخصیت خارجی از دیگر مراسم برگزار شده در مراسم روز اردبیل  بود .
 

,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه