اخبار داغ

استاندار زنجان:

زنجان بهشت متکدیان است/استفاده از روش‌های تشویقی برای جذب مشارکت مردم در جمع آوری معتادان

زنجان بهشت متکدیان است/استفاده از روش‌های تشویقی برای جذب مشارکت مردم در جمع آوری معتادان
استاندار زنجان گفت: مشکل این نیست که ما گدا داریم مشکل این است که بنا براظهارات متکدیان زنجان به عنوان بهشت متکدیان در رابطه با پول دادن مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, جمشید انصاری امروز در سومین جلسه ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: جمع اوری معتادان متجاهر و متکدیان تنها با اقدامات دستگاه‌های دولتی میسر نمی شود و تا زمانی که مردم از سر دلسوزی به این افراد کمک می‌کنند زنجان بهشتی برای این افراد تلقی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: باید از تجربه شهر تبریز در برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر استفاده کرد که مردم در قبال معرفی معتادان متجاهر پاداش دریافت می‌کنند که این روش به لحاظ پیشگیری و بازدارندگی روش خوبی است که مشارکت مردم را افزایش داده است.
استاندار زنجان عنوان کرد: باید استفاده از روش تشویقی برای مشارکت مردم در جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان در زنجان مورد تصمیم‌گیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه ارائه آمار نیروی انتظامی استان در رابطه با دستگیری 979 نفر در زنجان در طی 4 ماهه امسال آمار خامی است که باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، گفت: اینکه 979 نفر در زنجان در طی 4 ماهه اول امسال بازداشت شده اند نمی تواند مبنای درستی بر تعداد زندانیان مواد مخدر استان باشد چرا که برخی از این افراد تنها شاید یک تا دو روز بازداشت شده و آزاد شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: اینکه ما تنها نیروی انتظامی را متولی جمع‌آوری معتادان متجاهر بدانیم درست نیست و باید مردم خود نیز مشارکت داشته باشند.
انصاری تاکید کرد: اینکه مردم توقع داشته باشند تمام نا به سامانی‌های اجتماعی باید به دست دستگاه‌های مسئول درحکومت چاره اندیشی شود و خود همراهی نداشته باشند کار درستی نیست و رسانه‌ها نیز می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کنند.
وی گفت: مشکل این نیست که ما گدا داریم مشکل این است که بنا براظهارات متکدیان زنجان به عنوان بهشت متکدیان در رابطه با پول دادن است 
استاندار زنجان با بیان اینکه می‌توان از روش تشویقی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر استفاده کرد، گفت: جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان نیازمند مشارکت و همراهی مردم است.
وی گفت: با توجه به اینکه مردم کمک خوبی به معتادان و متکدیان می‌کنند ما ورود این افراد را از ‌دیگر شهرها را داریم که در چهار راه‌ها اقدام به گدایی می‌کنند.
انصاری ابراز کرد: اگر مردم خوششان می‌آید که به این افراد کمک کنند دیگر چه نیازی است که نیروی انتظامی این گدایان و معتادان را جمع آوری کند و ما در این رابطه با یک تعارض مواجه هستیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان به صورت شبکه‌ای عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: تا زمانی که متکدی و معتاد احساس نکند فضای اجتماعی برای او سنگین است اقدام به ترک نمی کند.
استاندار زنجان افزود: بررسی‌ها نشان داده است که هزینه تامین مواد معتادان متجاهر از دو راه سرقت ‌های خرد و کمک‌های مردمی تامین می‌شود که مردم با کمک‌های خود دسترسی این افراد را به مواد مخدر فراهم ‌می‌کنند.
وی تصریح کرد: مردم با خودداری از کمک‌های خود و مشارکت در جمع آوری معتادان متجاهر می‌توانند فضای شهری مطلوب را در شهر زنجان شاهد باشند که باید روش‌های تشویقی برای جذب مشارکت‌های مردمی مورد بررسی قرار گیرد.
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه