اخبار داغ

بگذارید همه سکوت کنند/جرم جوانان کشمیری چیست؟

بگذارید همه سکوت کنند/جرم جوانان کشمیری چیست؟
بگذارید کسی چیزی ننویسد، چیزی نگوید و از آن چه اتفاق می افتد کسی خبردار نشود، اما وجدان های بیدار در هر نقطه از این کره خاکی خوب می دانند که این گرگ های درنده و سگ های انسان نما چه ها می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نافع؛ مگر شمر دانست که چه می کند. مگر دانست که با شریفترین و پاک ترین انسان های ، که نه پاکترین فرشته های زمینی چه می کند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

مزدوران هندی، آمریکایی، عربستانی، اسرائیل جنایتکار و در یک کلام، مدافعان حقوق بشر که همان بازمانده های شمر و ابن مرجانه هستند؛ همان یزیدیانی هستند که اینک بر سر مسلمانان و شیعیان همچون آتش روانه شده و آرامش و آسایش بهترین مردمان را سلب می کنند.

,

چه انتظاری از این بازمانده های یزیدی باید داشت؟

,

بگذارید که همه سکوت کنند و حتی نه پیام تسلیتی و نه پیام محکومیتی، اما همه می دانیم و به آن امید داریم که " عاقبت جهان در دست مستضعفین است".

,

این روزها شاهد اتفاقات مهمی در عرصه جهانی هستیم؛ از بحث برجام و پسابرجام در جمهوری اسلامی ایران تا کودتای ترکیه، از کشتار سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا به هر بهانه ای تا حادثه تروریستی در جای جای جهان.

,

اتفاقات مهم در عرصه میدانی سوریه وعراق و مقاومت مردم مظلوم فلسطین و حوادثی از این دست، اما این که بی دلیل و بی گناه به مردم مظلوم کشمیر حمله شود و به جرم مسلمانی و داشتن حق یک زندگی و یک نفس با آرامش این گونه با مادران و کودکان شیعه و محب علی و آل پاکش برخورد کنند و کسی دم در نیاورد جای بسی تاسف و تعجب دارد.

,

کجایند مدعیان حقوق بشری که در کشور خود حتی اکنون پس از قرن ها همچنان نژادپرستی در ان موج می زند ! و هر بار شنیده می شود که حتی دانش آموزانش با سلاح های سرد در مدارس خود چه غوغایی می کنند؟ببینند در کشمیر چه اتفاقاتی می افتد!

,

مردم کشمیر که عاشقانه به جمهوری اسلامی دل بستند و اکنون  در این دره بهشتی، این گونه به خاک و خون کشیده می شوند و جوانان معصومش همچون گل هایی پرپر می شوند؛ چه جرمی مرتکب شده اند؟ و کدام حقوق بشری را نقض کرده اند؟

,

در ترکیه که یک اتفاق از قبل برنامه ریزی شده رخ می دهد؛ همه ابراز همدردی با اردوغان را سر می دهند و یا حوادث تروریستی در فرانسه را محکوم می نمایند! اما در کشمیر چه می کنند؟

,

اصلا به چه دلیلی باید این گونه مردمی بی گناه به خاک و خون کشیده شوند و آن گاه کسی دم نزند؟

,

در اشاره ای کوتاه باید گفت که قضیه از چه قرار است؛ در سال 2008 و در پی تصمیم دولت هند به فروش زمینی در کشمیر به گروه های مذهبی هندو، مردم کشمیر قیام کرده و انتفاضه 2008 مردم کشمیر شکل گرفت که در آن صدها هزار تن از مردم به خیابان ها ریختند و صدها تن نیز به شهادت رسیدند.

,

از این سال عملا مبارزات مردم کشمیر وارد فاز اجتماعی شده و مردمی به خیابان ها آمدند که هیچ سلاحی در دست نداشته در صورتی که تنها تقاضایشان اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم کشمیر بود.

,

لذا از آن زمان هرازچندگاهی مردم به خیابان ها آمده و اعتراضات خود را نشان می دهند و متاسفانه هر بار پاسخشان با گلوله داده می شود.

,

گفتنی است که قطع نامه های سازمان ملل نیز بر اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم کشمیر تاکید می کند؛ لکن دولت هند هیچ گاه به این قطع نامه تن در نداد و با تروریست خواندن مردم کشمیر و مبارزات آنان، سعی در سرکوب آنان داشته است.

,

لکن شواهد میدانی در کشمیر حاکی از آن است که علی رغم گذشت چهار نسل از آغاز بحران کشمیر، هنوز نیز مردم مسلمان کشمیر خواهان دستیابی به حقوق پای مال شده خود هستند.

,

اکنون باید گفت و نوشت و فریاد زد که مردمی که فقط خواهان حق خود هستند چرا باید مدعیان ناحق حقوق بشر این گونه حق آنان را ادا کنند و جنایت های جنایتکاران را محکوم ننمایند؟

,

یادداشت از اعظم مرادی صالح

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه