اخبار داغ

گفت‌وگوی تفصیلی با پرورش‌دهنده ماهیان زینتی؛

در پی بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی؛کارآفرین لرستانی راهی قزوین شد

در پی بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی؛کارآفرین لرستانی راهی قزوین شد
کارشناس تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌گوید:مسئولان در مرحله اول خیلی رغبت ایجاد می‌کنند و می‌گویند کار منحصربه‌فرد و کارشناسی شده است، اما وقتی‌که پای عمل می‌رسد متأسفانه اماواگر زیاد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرافلاک امروزه با افزایش استقبال مردم به داشتن آکواریوم و ماهی زینتی، زمینه فعالیت بیشتر علاقه‌مندان به پرورش ماهیان تزئینی فراهم‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرافلاک,

پرورش ماهیان زینتی یک مدل کسب‌وکار ارزان و پردرآمد است که با حداقل هزینه و امکانات می‌تواند سرمایه اولیه شمارا در عرض چند ماه به حداقل دو برابر برساند.

,

احمدمستی مقدم تحصیلاتش را در رشته شیلات گرایش تکثیر و پرورش از دانشگاه ملی ملایر به پایان رسانده است و از 6 سال پیش با تأسیس کارگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان‌های لرستان،قزوین و همدان برای خود و بسیاری از جوانان دیگر کارآفرینی کرده است.

,

عکس،احمدمستی مقدم

, عکس،احمدمستی مقدم,

این جوان موفق که اصالتاً لرستانی است بسیار علاقه‌مند‌است که با احداث مجتمع بزرگ ماهیان تزیینی زمینه اشتغال جوانان هم استانی‌اش را فراهم کند و حتی بسیاری از کارآموزان و دانشجویان بومی را تاکنون به‌طور عملی آموزش داده است.

,

وی که در حال حاضر در کارگاه 340 متری‌اش در شهرستان نهاوند  مشغول به کار است طرح توسعه کارگاه تولیدی‌اش برای تبدیل به یک مجتمع بزرگ را که به‌صورت مستقیم برای 40نفر ایجاد شغل می‌کند به مسئولان استان ارائه داده است.

,

عکس،کارآفرین لرستانی0

, عکس،کارآفرین لرستانی0,

پایگاه اطلاع‌رسانی خبرافلاک در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در راستای حمایت از جوانان مستعد کارآفرین در جهت شرح بیش‌تر جزییات با این کارآفرین هم استانی گفت‌وگویی را ترتیب داده است که شرح آن در ذیل می‌آید:

,

احمد مستی مقدم می‌گوید:با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود و بالا بردن سطح توان تولید در پرورش ماهیان زینتی و تبدیل آن به یکی از شاخص‌های کشوری در این زمینه قصد ایجاد یک مجتمع صنعتی تکثیر و پرورش آبزیان زینتی با ویژگی‌های بسیار منحصربه‌فرد در سطح کشور رادارم.

,

وی هدف از توسعه طرح پرورش ماهیان زینتی را عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی می‌داند و می‌گوید: بهبود وضعیت اقتصادی جمعی از جوانان جویای کار و  جلوگیری از خروج سرمایه‌های استان و شهرستان ازجمله اهداف ورودم به عرصه کارآفرینی است.

,

عکس،پرورش دهنده ماهیان زینتی

, عکس،پرورش دهنده ماهیان زینتی,

 مستی مقدم می‌گوید:در صورت احداث این مجتمع 31 نفر به‌عنوان کارگر حرفه‌ای، دو نفر کارشناس، یک نفر مسئول فروش،دو نفر نگهبان و یک نفر حسابدار به‌صورت تمام‌وقت استخدام مجموعه می‌شود؛ یعنی در این مجموعه برای حدود 41 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

,

وی با گلایه از عدم‌حمایت  مسئولان از کارآفرینان جوان می‌گوید: چند وقت گذشته طی جلسه‌ای که در اداره جهاد بروجرد و با حضور مسئولان استان برگزار شد صحبت‌هایی در جهت بهبود روند اداری و حمایت‌های همه‌جانبه از طرح‌های تولیدی و اقتصادی درسته شهرستان و استان دادند اما متأسفانه مسئولان خارج از جلسات و در پای‌کار هیچ‌گونه حمایتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی حداقل 40 نفر جوان انجام نمی‌دهند.

,

این کارشناس تکثیر و پرورش ماهیان زینتی می‌گوید:مسئولان در مرحله اول خیلی رغبت ایجاد می‌کنند و می‌گویند کار اشتغال‌زایی،منحصربه‌فرد  و کارشناسی شده است، اما وقتی‌که پای عمل می‌رسد متأسفانه اماواگر زیاد است.

,

عکس،کارشناس شیلات و پرورش دهنده ماهیان زینتی

, عکس،کارشناس شیلات و پرورش دهنده ماهیان زینتی,

مستی مقدم می‌افزاید: طرح احداث مجتمع صنعتی تکثیر و پرورش آبزیان زینتی یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌های کارآفرینی است که در سطح کشور مشابه ندارد می‌توانستم این طرح را در استان‌های دیگر اجرایی کنم و حتا پیشنهادها و استقبال هم شده است چون حمایت مسئولان جاهای دیگر بهتر از اینجاست اما من تمایل دارم اگر می‌خواهم کاری انجام دهم در استان خودم باشد.

,

وی بیان می‌کند: من تقریباً از سه سال پیش به دنبال اجرایی کردن این کار بودم اما متأسفانه حمایتی نشد امسال هم با توجه به این‌که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری شده است امیدوار بودم که مسئولان حمایت کنند اما متأسفانه دوباره به دربسته خورده‌ام.

,

این کارشناس شیلات و پرورش‌دهنده ماهیان زینتی می‌گوید: در این کار بی‌تجربه نیستم  و این‌گونه پروژه‌ها را در استان‌های مانند قزوین و اصفهان انجام داده‌ایم و نتیجه هم گرفته‌ایم.

,

مستی مقدم اظهار می‌دارد: استان ما ازنظر آب و هوایی بسیار وضعیت مناسبی دارد و حتی از خروجی آب این کارگاه می‌توان تولیدات گلخانه‌ای  و یا داروهای گیاهی استفاده کرد.

,

وی در خصوص نوع ماهیان پرورشی می‌گوید: ماهی اسکار و یا حتی ماهی تگزاس از  خانواده ماهی‌های سیچلاید تقریباً  10 تا 12 روز یکبار تخم‌ریزی می‌کنند و در هر بارتخم ریزی که انجام می‌دهند چیزی که دست من تولیدکننده را می‌گیرد بین 300تا500تا ماهی است و اگر هرماهی حداقل 200 بچه داشته باشد که هرماهی هم بین دو هزار 500 تا چهارهزارتومان به فروش می‌رسد که در ماه رقم خوبی می‌شود.

,

عکس،کارگاه پرورش ماهیان زینتی

, عکس،کارگاه پرورش ماهیان زینتی,

این جوان کارآفرین اظهار می‌دارد:در پروسه تولید ماهی هر تولیدکننده می‌تواند بعد از سه ماه محصولاتش را به فروش برساند که با برنامه‌ریزی کارشناسی شده می‌توان بدون وابستگی به شخص یا ارگانی به‌صورت هفتگی درآمد خوبی کسب کرد.

,

مستی مقدم بیان می‌کند:برای موفق شدن در این رشته حتماً لازم نیست که تحصیلات دانشگاهی داشته باشیم بلکه اگر کسی علاقه‌مند باشد  طی آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌تواند کسب درآمد کند.

,

 این کارآفرین لرستانی می گوید: موفقیت‌هایش در زندگی و کار را مرهون لطف خداوند می‌داند که توانسته با زحمت و تلاش  رزق و روزی حلال کسب کند و از بابت خدا را شاکر است که توانسته از رشته‌ای که تحصیل‌کرده کسب درآمد کند.

,

وی تصریح می‌کند: بسیاری از مشکلات جامعه از بیکاری نشأت می‌گیرد مسئولان در جهت حمایت از جوانان کارآفرین چه‌کارهایی انجام داده‌اند؟چرا در جهت جذب سرمایه‌گذار و خروج متخصصین و سرمایه‌های استان تلاشی نمی‌کنند؟اگر اشتغال و استخدام از شما ساقط است پس چرا از طرح‌های اشتغال‌زا حمایت همه‌جانبه نمی‌کنند؟

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه