اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

باید بپذیریم عمر کارخانه پارسیلون تمام شد

باید بپذیریم عمر کارخانه پارسیلون تمام شد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: این واقعیت را هنوز نپذیرفته ایم که تکنولوژی پارسیلون متعلق به 50 سال پیش است و باید تعطیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ّبه نقل از سفیر افلاک؛  جواد مومیوند؛ کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص دلایل راکد شدن صنایع  لرستان گفت: واقعیت این است که وقتی تاریخ بسیاری از کارخانه های لرستان و خرم آباد را بررسی می کنم متوجه می شویم که بیشترین ضرر را جنگ تحمیلی به صنایع لرستان وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی سه استان مستقیما درگیر جنگ بودند و لرستان جز استان هایی بود که ضررهای زیادی را بعد از این سه استان متحمل شد.

,

 

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در مدت ایام جنگ تحمیلی هیچ سرمایه گذاری حاضر به آوردن سرمایه خود در محیطی که در ناامنی جنگ قرار داشت نبود به همین دلیل بسیاری از سرمایه گذاران، استان های مرکز ایران به آن طرف را انتخاب کردند و در این بین شکاف زیادی بین لرستان و استان های صنعتی به وجود آمد.

,

 

, ,

وی افزود: این در حالی بود که همزمان سرمایه گذاران بومی زیادی از استان خارج شدند و نیروهای ماهر نیز برای یافتن کار به استان های دیگر مهاجرت کردند و لرستان از یک استان صنعتی خارج شد.

,

 

,

مومیوند با بیان اینکه بعد از پایان جنگ نگاه ویژه ای به لرستان نشده است افزود: بعد از اینکه جنگ تمام شد باید به عنوان یک مطالبه به لرستان نگاه ویژه ای صورت می گرفت اما متاسفانه با عدم پیگیری نمایندگان استان و دولتمردان ادوار گذشته، این شکاف و عدم توسعه نیافتگی روبه روز بیشتر شد.

,

 

,

این کارشناس مسائل اقتصادی وجود صنایع مادر را دروازه ورود سرمایه گذار به استان عنوان کرد و تصریح کرد: فردی که به دنبال سرمایه گذاری در صنایع کوچک است، ابتدا بررسی می کند که آیا صنایع مادر در استان مورد نظر وجود دارد یا نه تا در تامین مواد اولیه خود با مشکل مواجه نشود.  

,

 

,

وی در خصوص وضعیت پارسیلون خرم آباد گفت: ما این واقعیت را هنوز نپذیرفته ایم که تکنولوژی پارسیلون متعلق به 50 سال پیش است  و باید یک جایی تعطیل شود.

,

 

,

مومیوند تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان با شعار پارسیلون به مجلس رفتند و با احساسات مردم بازی کردند. ما باید بپذیریم پارسیلون با تمام نوستالوژی هایی که برای ما دارد عمرش تمام شده است.

,

 

,

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ظرفیتی به نام پارسیلون داریم  که اکنون در اختیار استان و باید از آن استفاده کرد گفت: پارسیلون اکنون چیز

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه