اخبار داغ

قیمت مرغ برای نخستین بار در تاریخ ایران به کیلویی 8500 تومان رسید

قیمت مرغ برای نخستین بار در تاریخ ایران به کیلویی 8500 تومان رسید
این برای اولین بار است که قیمت مرغ در کشور به این قیمت رسیده ؛ در صورتی که دولت مدام از کنترل تورم و تک نرخی شدن آن و روزهای خوش پسابرجام خبر می دهد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ؛ قیمت مرغ این روزها دوباره پر کشیده و مردم مجبور هستند یک کیلو مرغ را به قیمتی حدود 8500 تومان بخرند . این برای اولین بار است که قیمت مرغ در کشور به این قیمت رسیده ؛ در صورتی که دولت مدام از کنترل تورم و تک نرخی شدن آن و روزهای خوش پسابرجام خبر می دهد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما ,

اما مرغ فروشی ها نیز با اعلام ناراحتی از خبر گران شدن مرغ این موضوع را نگران کننده خواندند و گفتند : گران شدن قیمت مرغ باعث پایین آمدن قدرت خرید مردم شده است بطوریکه یکی از مرغ فروش های گرگان اعلام کرد قبلا روزانه 500 کیلوم مرغ فروش داشته اما الان 100 کیلو بیشتر نمی آورد چون فروش ندارد.

,

در همین حال سمیعی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی گلستان در علل بوجود آمدن این معضل و گران شدن نجومی قیمت مرغ گفت : گرمای هوا و تلفات مرغداری ها ، بالا رفتن قیمت نهاده ها مثل ذرت و عدم وجود نقدینگی در برخی مرغداری ها باعث افزایش قیمت مرغ شده است .

,

5 0

, 5 0,

گفته می شود قیمت ذرت  از 600 تومان به 950 تومان رسیده و حدود ۴۵ درصد نسبت به دو - سه ماه قبل افزایش قیمت پیدا کرده است و این افزایش قیمت این روزها تاثیر خود را  در قیمت گوشت مرغ نشان داده است و از سوی دیگر به تازگی قیمت جوجه هم از ۱۳۰۰ به ۲۰۰۰ تومان رسیده  و این عامل هم در تغییر قیمت مرغ موثر بوده است.

,

البته باید به این نکته اذعان کرد که روند صعودی قیمت مرغ از ابتدای امسال شروع ودر ادامه در ماه رمضان تشدید شد و تا امروز که به مرز 8500 تومان رسیده است و این در حالیست که به دلیل گرانی قیمت گوشت قرمز گاوی و گوسفندی قوت غالب بسیاری از خانواده ها را مرغ تشکیل می دهد .

,

سازمان صنعت ، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان به عنوان متولیان این امر برای کنترل قیمتها در بازار ، توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی 5600 تومان را در دستور کار قرار دادند و اعلام کردند در روزهای آتی قیمتها کاهش می یابد .

,

گفتنی است استان گلستان با داشتن بیش از 100 مرغداری و تولید بالای گوشت مرغ در استان و صادرات آن به سایر کشورها جزو سه استان برتر کشور در تولید گوشت مرغ می باشد و شایسته نیست مردم این استان با این قیمت این نیاز اصلی روزانه را تامین کنند .

,

متاسفانه دلال ها سود اصلی را در ماجرای افزایش قیمت ها می برند و تمامی دولتها علیرغم وعده های داده شده در خصوص قطع دست دزدان و دلالان تاکنون کارنامه موفقی در این زمینه نداشته اند و نکته دیگر اینکه دولتها همواره در موضوعات پیش آمده اینچنینی هوای تولید کننده را داشته اند تا مردم و به نوعی قرار است تمامی نواقص با هزینه جیب مردم حل شود .

,

کارشناسان پیش بینی کرده اند این وضعیت گرانی گوشت مرغ به دلیل گرمای هوا و گران بودن نهاده ها تا پایان مرداد ماه ادامه یابد لذا باید تدابیری اندیشیده شود تا مردم در تهیه گوشت مرغ با سختی و مشقت مواجه نشوند .

,

در هفته های اخیر شاهد گرانی چندین قلم دیگر از کالاهای اساسی همچون روغن نباتی بودیم که تشدید گرانی ها می تواند مشکلات اجتماعی فراوانی برای خانواده ها ایجاد کند.

,

1391040619042809 PhotoL

, 1391040619042809 PhotoL,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه