اخبار داغ

ذوالنور: گزارش دوم برجام حرف جدیدندارد

ذوالنور: گزارش دوم برجام حرف جدیدندارد
رئیس کمیته هسته ای مجلس، با بیان اینکه گزارش دوم اجرای برجام حرف جدیدی ندارد، به درز اطلاعات محرمانه هسته ایران از آژانس اشاره کرد و گفت: باید هزینه این کار را برای آژانس بالا ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور  با اشاره به ارائه دومین گزارش سه ماهه اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس از سوی وزارت امور خارجه، گفت: در بررسی اجمالی صورت گرفته، مشخص می‌شود که مطلب خاص و جدیدی در این گزارش وجود ندارد و محتوای آن، همان مطالبی است که در گذشته و در میان رسانه‌ها مطرح شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیته هسته ای کمیسیون، بعد از تعطیلات جاری مجلس، محتوای گزارش را به طور کامل تجزیه و تحلیل خواهد کرد و برای کالبدشکافی موضوع و کشف مسئله، در صورت لزوم با کارشناسان جلسه خواهیم گذاشت و بازدید از تاسیسات هسته ای هم در دستور کار خواهد بود.
,
 
,
رئیس کمیته هسته ای مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمیته هسته ای کمیسیون امنیت ملی بیشترین عضو را در میان کمیته‌های پنجگانه دارد، در همین ایام تعطیلات نیز جلساتی به صورت غیررسمی با حضور اعضاء تشکیل می‌شود، اما برنامه های رسمی کمیسیون و کمیته، پس از آغاز به کار مجلس انجام خواهد شد.
,
 
,
ذوالنور تصریح کرد: در نهایت بعد از بررسی گزارش وزارت خارجه در کمیته هسته ای و کمیسیون امنیت ملی، با جمع‌بندی گزارش قبلی و نظرات کارشناسان، گزارش ۶ ماهه اجرای برجام آماده ارائه به صحن علنی مجلس می‌شود.
,
 
,
درز اطلاعات محرمانه هسته‌ای از آژانس، نتیجه اعتماد به نامحرم بود
,
 
,
ذوالنور در ادامه در واکنش به افشای اطلاعات محرمانه مربوط به برنامه بلندمدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران که میان ایران و آژانس مطرح شده است، اظهارداشت: وقتی مطالب محرمانه را در اختیار نامحرم قرار می‌دهیم و به او اعتماد می‌کنیم، این اتفاقات قابل تصور است.
,
 
,
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مطمئن هستیم که قبل از انتشار بخش هایی از این اسناد در خبرگزاری آسوشیتدپرس، صهیونیست‌ها حتماً به آن دسترسی داشته‌اند؛ چون کلیات آژانس انرژی اتمی زیر یوغ نظام سلطه و صهونیست ها قرار دارد، لذا چنین چیزی قابل انتظار است.
,
 
,
ذوالنور با بیان اینکه شاید نتوان برای دشمن تعیین تکلیف کرد و از او انتظاری داشت، ادامه داد: در عین حال، باید تکلیف خودمان را معلوم کنیم و آژانس را نسبت به این اقدام مواخذه کنیم.
,
 
,
وی در توضیح این مسئله گفت: وقتی در اجرای برجام ۱۵ سال محدودیت را باید بپذیریم و با آژانس همکاری و تعامل کنیم، در چنین مواقعی نیز باید هزینه درز و افشای اطلاعات محرمانه را برای آژانس بالا ببریم.
,
 
,
نوع برخورد ما در اجرای پروتکل الحاقی، باید تنبیهی برای آژانس باشد
,
 
,
رئیس کمیته هسته ای مجلس شورای اسلامی افزود: نوع برخورد ما در اجرای پروتکل الحاقی در طول اجرای برجام، باید تنبیهی برای این اقدام آژانس و تضمینی برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات در آینده باشد.
,
 
,
ذوالنور تصریح کرد: در نخستین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، این مسائل به طور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل خواهد شد.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه