اخبار داغ

آمریکا و عراق در انتظار شورش تروریست‌ها!

آمریکا و عراق در انتظار شورش تروریست‌ها!
گروه تروریستی داعش در پی از دست دادن بخش‌هایی از قلمرو خود به جنگ چریکی روی آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیویورک‌تایمز، به گفته مقامات و فرماندهان آمریکایی، گروه تروریستی داعش در پی از دست دادن بخش‌های قابل توجهی از قلمرو خود به حملات چریکی روی آورده است. جدیدترین حمله انتحاری این گروه در بغداد نشان می‌دهد شورشی طولانی و خونین در راه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مقامات آمریکایی می‌گویند اعضای این گروه تروریستی که در فلوجه و رمادی شکست خورده‌اند، در میان شهروندان سُنی پنهان شده‌اند  و برای انجام حملات جدید آماده می‌شوند. یکی از فرماندهان ارشد آمریکایی در ایمیلی می‌نویسد:« عراق برای مقابله با شورش باید سریعتر اصلاحات اقتصادی و سیاسی را انجام دهد.»
,
 
,
در حالیکه آمریکا و متحدانش در سوریه با داعش می‌جنگند این گروه تروریستی با روی آوردن به جنگ چریکی در عراق، چالشی جدید را برای رئیس‌جمهور بعدی آمریکا رقم می‌زند. افکار عمومی تاکنون «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا را برای استقرار 5 هزار نیرو در عراق حمایت کرده است؛ اما مشخص نیست حمایت سیاسی از این اقدام ادامه یابد یا خیر.
,
 
,
تصور شورش در عراق خاطرات تلخی را برای فرماندهان و سیاستمداران آمریکایی یادآوری می‌کند. این مقامات به طور جدی در خصوص وقوع شورش هشدار داده‌اند.
,
 
,
وزیر دفاع آمریکا -اشتون کارتر- در دیدار اخیرش از عراق اعلام کرد:« سرنگون کردن داعش در مراکز شهرهایی مانند موصل، کنترل بر تمام منطقه را تضمین نمی‌کند. داعش همچنان به ترساندن مردم ادامه می‌دهد.»
,
 
,
مقامات ارشد عراقی نیز با آمریکایی‌ها هم عقیده هستند. وزیر امور خارجه عراق در این خصوص اعلام کرد: «مسلماً داعش تهدیدی اساسی برای عراق باقی می‌ماند.»
,
 
,
یک سخنگوی نظامی در عراق نیز اعلام کرد:«تعداد کسانی که با جلیقه های انتحاری سعی می‌کنند وارد مقرهای نیروهای عراقی شوند، بیشتر شده است. برخی از عناصر داعش تلاش می‌کنند در میدان جنگ خود را به گروه‌هایی از سربازان برسانند و عملیات انتحاری انجام دهند.»
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه