اخبار داغ

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جاجرم احداث میشود

بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جاجرم احداث میشود
بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گذاری 40 میلیون یورویی در شهرستان جاجرم احداث میشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، صبوری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در جلسه با سرمایه گذاران آلمانی گفت: با توجه به شرایط مساعد استان برای احداث نیروگاه های خورشیدی، خوشبختانه استقبال خوبی در این حوزه وجود داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم,

وی با اشاره به امضای قرارداد احداث نیروگاه 30 مگاواتی در جاجرم که اخیرا توسط سانا انجام شد اظهار داشت: با توجه به این که مطابق وعده سرمایه گذاران این پروژه، نیمی از ظرفیت این پروژه تا نوروز 1396 قابل بهره برداری و تزریق به شبکه است، گذر از پیک سال آینده آسان تر خواهد شد.

,

صبوری افزایش گرمای هوا و افزایش تعداد مشترکان برق را دو عامل بر وجود دغدغه فراوان در پیک هر سال عنوان و اظهار امیدواری کرد: با اجرای پروژه های خورشیدی در شهرستان جاجرم، بخشی از دغدغه ها در حوزه تامین برق زمان پیک برطرف شود.

,

به گفته وی با توجه به استقبال بی نظیر سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه های خورشیدی در خراسان شمالی و با توجه به محدودیت در حجم خطوط انتقال، اولویت بهره برداری از ظرفیت خطوط با سرمایه گذارانی است که زودتر فاز مرحله اجرایی شوند.

,

مقام عالی شرکت توزیع برق استان با این توضیح، از گروه سرمایه گذار آلمانی و دیگر متقاضیان سرمایه گذاری خواست تا عملیات اجرایی و احداث نیروگاه ها را هر چه سریع تر آغاز کنند.

,

همچنین به گفته سرمایه گذاران این پروژه، عملیات اجرایی طی 3 تا 4 هفته آینده آغاز می شود و زمین 60 هکتاری در ضلع غربی کارخانه آلومینای جاجرم که در مجاورت پست 400 کیلوولتی این شهرستان قرار دارد، برای احداث پروژه در نظر گرفته شده است.

,

برای احداث نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی در خراسان شمالی، 40 میلیون یورو معادل هزار و 200 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه