اخبار داغ

زمان آغاز «سرشماری نفوس و مسکن»

زمان آغاز «سرشماری نفوس و مسکن»
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت:‌ قرار است سرشماری امسال طی دو مرحله از سوم تا ۲۳ مهر ماه به شکل اینترنتی و از ۲۴ مهر ماه تا ۲۴ آبان ماه از طریق مراجعه حضوری ماموران سرشماری انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، نعمت‌الله ترکی در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 اظهار کرد: تغییراتی در این دوره از سرشماری عمومی نفوس و مسکن شکل گرفته است؛ تا پیش از سال 90 سرشماریهای نفوس و مسکن هر 10 سال یک بار برگزار می‌شد و از سال 90 با توجه به تصمیم دولت این اقدام هر پنج سال یکبار انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه اطلاعات حاصل از سرشماری در برنامه‌ریزیهای آینده کشور اهمیت چشمگیری دارد تصریح کرد:‌ متاسفانه آمار و اطلاعاتی که از سرشماری سال 90 به دست آمده دارای اشکالاتی است که در برنامه‌ریزیها خود را نشان داده است.

دبیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان تهران با بیان اینکه سرشماری سال 90 با همکاری مرکز آمار و ستاد استان تهران برگزار شد گفت: ‌طی هماهنگی انجام شده با مرکز آمار سرشماری امسال به‌طور کامل از طریق ستاد استان تهران به ریاست استاندار و اجرای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برگزار می‌شود.

ترکی با اشاره به حضور 17 درصد از جمعیت کشور در استان تهران عنوان کرد: سرشماری نفوس و مسکن در استان تهران اقدام سنگین‌تری نسبت به سایر استانها است و نیازمند همکاری وسیع‌تری است.

وی با اشاره به وظایف ستاد سرشماری استان تهران تصریح کرد: استاندار تهران ریاست ستاد را به عهده دارد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به‌عنوان مدیر اجرایی سرشماری با همکاری دستگاههای عضو شامل؛ شهرداری تهران، آموزش و پرورش، صدا و سیما، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، مخابرات، اداره پست و حضور صاحب‌نظران اقدام به اجرای سرشماری می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران خاطر‌نشان کرد: قرار است سرشماری امسال طی دو مرحله از سوم تا 23 مهر ماه به شکل اینترنتی و از 24 مهر ماه تا 24 آبان ماه از طریق مراجعه حضوری ماموران سرشماری انجام شود.

ترکی به مشکلاتی که در برگزاری دوره قبل سرشماری در استان وجود داشت اشاره کرد و افزود: کامل نبودن آدرس و مشخصات، ضعف در ساماندهی نیروی انسانی و عدم همکاری شهرداریهای استان از جمله نقاط ضعف برگزاری سرشماری سال 90 است.

وی اظهار کرد: در این مرحله از سرشماری هر یک از شهرستانهای استان تهران از جمله شهر تهران ستاد سرشماری مستقلی دارند و همفکری مجموعه‌ای در این دوره بیشتر است.

دبیر اجرایی ستاد سرشماری به اهمیت برگزاری جلسات ستاد هر 15 روز یک بار تا مهر ماه اشاره و تصریح کرد:‌ همکاری دستگاههایی همچون صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی گسترده سرشماری در قالب ساخت برنامه‌هایی همچون ساخت کلیپ و برنامه‌های زنده اهمیت دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه