اخبار داغ

ابتکار در اهواز:

طرح‌های انتقال آب کارون مجوز ندارند/ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مانند کشت و صنعت دردسر ساز نشود

طرح‌های انتقال آب کارون مجوز ندارند/ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مانند کشت و صنعت دردسر ساز نشود
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت توجه به کارون گفت: ما تاکنون هیچ مجوز زیست محیطی در خصوص تایید طرح انتقال آب را صادر نکرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز معصومه ابتکار در نشست با مدیران و نمایندگان استان خوزستان که شب گذشته در شهرک نفت اهواز برگزار شدگفت: برای هیچکدام از طرح‌های برداشت آب از سرشاخه‌های کارون مجوز زیست محیطی صادر نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,
 
,
وی ادامه داد:صدور هر مجوز منوط به ارزیابی زیست محیطی است و در ارزیابی‌های زیست محیطی حق آبه های رودخانه ها و تالاب ها مدنظر است و در تمام استان‌ها این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.
,
 
,
ابتکار تاکید کرد باید مراقب باشیم که طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مثل کشت و صنعت برای ما دردسرهایی ایجاد نکند و لازم است اقدامات زیست محیطی را برای این طرح به صورت جدی در نظر بگیریم.
,
 
,
رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص ریزگردها هم گفت:منشا خارجی گرد و غبارها را نمی توانیم نادیده بگیریم که بخش عمده ان در دو کانون عراق و کانونی در عربستان است که تاثیر عمده ای در وضعیت خوزستان دارد. خوشبختانه کانون های داخلی امسال فعال نشدند و بارندگی های سال گذشته به این روند کمک کرد.
,
 
,
به گزارش رهیاب،خوزستانی ها از عملکرد رئیس سازمان محیط زیست کشور در خصوص  انتقال آب کارون،نفس تنگی های فصل پاییز و ریزگردها حسابی گلایه مند هستند چرا که تا امروز عملا کار خاصی در این سه حوزه از سوی ابتکار صورت نگرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/رض
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه