اخبار داغ

تئاتر فیزیکال " یوج" در بانه به روی صحنه می رود

تئاتر فیزیکال " یوج" در بانه به روی صحنه می رود
برای اولین بار تئاتر فیزیکال " یوج" در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی بانه به روی صحنه می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آرباباخبر، تئاتر فیزیکال «یوج» به گارگردانی سوران احمدی و انجمن نمایش یه کین بانه از هفتم  تیرماه  دوره‌ اول اجرای خود را در مجتمع فرهنگی هنری بانه آغاز خواهد کرد و تا 14 مرداد روی صحنه می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,

سوران احمدی کار گردان این نمایش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آرباباخبر گفت:  یوج در اصل یک واژه در زبان سانسکریت قدیم و به معنی وحدت و اتحاد می باشد.

,


وی افزود: نمایش یوج نیز متاثر از ظلم و جنایت های اخیری است که توسط دشمنان" وحدت"  برای از بین بردن یکپارچگی و همبستگی مسلمانان شکل گرفته می باشد  و این نماش قصد دارد که به مخاطبان خود نشان دهد که در صورت داشتن وحدت و یکپارچگی می توان بر دشمنان فائق آمد.

کارگردان نمایش یوج خاطرنشان کرد، نحوه کار هنرمندان در نمایش مذکور بسیار متفاوت با کارهای دیگر است بطوریکه هنرمندان با استفاده از حرکات فیزیکی دست و پا و سایر اعضای بدن مفهوم خود را به تماشگران القاء می کنند.

احمدی تصریح کرد: برای اجرای این نمایش شش ماه تمرین شده و 30 نفر از هنرمندان بانه ای در اجرای این تئاتر دخیل هستند که چهره سرشناس تئاتر بانه فریدن توکلی نیز در این تئاتر به ایفای نقش پرداخته است .

وی همچنین از ارسال متن این نمایشنامه به جشنواره کرد نیز خبر داد و گفت: هم اکنون متن نماشنامه "یوج" مورد تایید جشنواره قرار گرفته و در صورت تایید نهایی در چندین کشور هماسیه نیز این نمایش را به اجرا در خواهیم آورد.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه