اخبار داغ

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی:

عامل سرخی دریاچه ارومیه هیچ عارضه پوستی برای جوامع بشری ندارد

عامل سرخی دریاچه ارومیه هیچ عارضه پوستی برای جوامع بشری ندارد
مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه نام جلبک موجود در دریاچه ارومیه دونالیلا سالینا است، گفت: این جلبک در آبهای شور ساحلی زندگی می کند و زمانیکه شوری آب از حد نرمال تجاوز کرد این جلبک جهت مقاومت و حیات رنگدانه قرمز تولید می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،پرویز آراسته در برنامه رادیویی گون آیدین در رابطه باابراز برخی نگرانی ها در منطقه و رسانه های اجتماعی درباره رنگ قرمز آب دریاچه ارومیه گفت: حال دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته خوب است و خوشبختانه تراز آب دریاچه ارومیه نسبت به سال قبل 51 سانتی متر و نسبت به شهریور سال گذشته نیز 73 سانیتمتر افزایش آب دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

وی افزود: جلبک در دریاچه ارومیه همیشه بوده و هست و اسم این جلبک نیز دونالیلا سالینا است که در آبهای شور ساحلی زندگی می کند و تا زمانیکه شوری آب در حد نرمال یعنی 150 تا 200 گرم در لیتر باشد این جلبک رنگینه سبز تولید، فتوسنتر و تکثیر می یابد.

,

مدیر کل محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه این جلبک با افزایش شوری آب برای ادامه حیات و مقاومت رنگدانه سبز را تبدیل به رنگدانه قرمز می کند .

,

وی تصریح کرد: این نوع جلبک یک جلبک معمولی است که در چرخه ای برای تغذیه آرتمیا مناسب است و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و این جلبک وجودش در دریاچه هم از نظر اکولوژیکی و هم از نظر حیات برای دریاچه مناسب است.

,

آراسته تغییر رنگ دریاچه ارومیه یک پدیده زیست محیطی عنوان کرد و گفت: با تابش بیشتر نور خورشید و افزایش دمایی آن در روزهای آینده تا پایان تابستان شاهد چنین تغییراتی رنگی خواهیم بود.

,

وی افزود: این شرایط ایجاد شده برای جوامع بشری هیچ گونه ضرری ندارد و از نظر پوستی نیز تا کنون هیچ گونه عارضه ای ایجاد نکرده است.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه