اخبار داغ

شهردار گناباد:

120 هکتار از بافت گناباد، فرسوده است / اعطای تسهیلات 350 میلیون ریالی برای احیای بافت های فرسوده

120 هکتار از بافت گناباد، فرسوده است / اعطای تسهیلات 350 میلیون ریالی برای احیای بافت های فرسوده
شهردار گناباد گفت: طرح بافت فرسوده گناباد در سال 1386 با 120 هکتار تصویب شد اما با توجه به شناسایی معابر و مسائل گردشگری و شاخصه های موجود برای تعیین بافت های افسوده درصدد افزایش مساحت بافت فرسوده به 250 هکتار هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، علی تقوی شهردار گناباد ظهر امروز در جلسه کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری که در محل سالن کنفرانس شهرداری برگزار شد، گفت: طرح بافت فرسوده گناباد در سال 1386 با 120 هکتار تصویب شد اما با توجه به شناسایی معابر و مسائل گردشگری و شاخصه های موجود برای تعیین بافت های افسوده درصدد افزایش مساحت بافت فرسوده به 250 هکتار هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

وی با بیان اینکه گناباد به عنوان یکی از چهار شهر خراسان رضوی برای اعطای تسهیلات بافت فرسوده انتخاب شده است، تصریح کرد: از اقدامات مورد نیاز برای احیای بافت های فرسوده، ایجاد عامل های مشوق، شفاف سازی،‌تسهیل گری و اطلاع رسانی به مردم است.

,

تقوی یکی از مشکلات موجود در احیای بافت های فرسوده را عدم سند دار بودن این بافت ها دانست و افزود:‌ در گناباد به دلیل اعتماد و اطمینان بین مردم، تفکیک سند و سندسازی در بافت های فرسوده وجود نداشته است به گونه ای که 80 درصد از بافت های فرسوده قول نامه ای می باشد.

,

وی ادامه داد: لذا اعطای تسهیلات بانک عامل به بافت های دارای قول نامه انجام نمی شود که با کمک شورای حل اختلاف می توان این مشکل را برطرف کرد.

,

تقوی افزود: باید در بافت های فرسوده به مسائل فرهنگی و اجتمای مالکین بافت های فرسوده توجه شود تا آنان اقدام به همکاری با شهرداری نمایند.

,

شهردار گناباد با بیان اینکه برای احداث هر واحد مسکونی در بافت فرسوده 350 میلیون ریال تسهیلات اعطا می شود، تصریح کرد: تسهیلات بافت فرسوده بدون سپرده گذاری و سوابق بانکی با نرخ 22 درصد اعطا می شود که با امیدواریم مکاتبات انجام شده این میزان کاهش یابد.

,

تقوی به کاهش ساخت و ساز ساختمان در گناباد اشاره و افزود: رویکرد شهرداری مراجعه به مساجد حاشیه بافت های فرسوده و اطلاع رسانی به مردم درخصوص مشوق های احیای بافت های فرسوده می باشد.

,

ضرورت احیای بافت های فرسوده گناباد با احداث خانه های ویلایی

, ضرورت احیای بافت های فرسوده گناباد با احداث خانه های ویلایی,

سید حسن پورهاشمی رئیس شورای اسلامی شهر گناباد در این جلسه با بیان اینکه احیای بافت های فرسوده گناباد نیازمند اقدام عملی می باشد، اذعان کرد: اعطای تسهیلات برای احیای بافت های فرسوده با سود 22 درصد برای مردم مقبولیت ندارد.

,

پورهاشمی افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی گناباد و گرمای بیش از حد هوا، احیای بافت های فرسوده بوسیله احداث خانه های ویلایی ضروری و لازم است.

,

وی ادامه داد: احداث مسکن های ویلایی در گناباد اشباع نشده است لذا با جذب سرمایه گذار می توان اقدامات مناسبی در زمینه مسکن های ویلایی در مناطق فرسوده انجام داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه