اخبار داغ

بازی نامزد جمهوری‌خواهان در زمین «بلَک مَن‌ها»؛

ترامپ چگونه در نظرسنجی‌ها از کلینتون گویِ سبقت را ربود؟

ترامپ چگونه در نظرسنجی‌ها از کلینتون گویِ سبقت را ربود؟
نامزد مورد حمایت جمهوری خواهان با حمله به سیاست‌های اقتصادی اوباما و انتقاد از وضعیت نابسامان سیاه‌پوستان ژست حمایت از فقرا و بلک‌من‌ها را به خود گرفت تا پایگاه رأی خود را گسترده کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مفسران را سردرگم کرده و به ندرت می‌توان تحلیل‌گری یافت که به صورت قاطع و صد درصدی یکی از نامزدها را پیروز ماراتن اعلام کند؛ مردم آمریکا هرچند هیچ‌یک از دو کاندیدا را رئیس جمهوری ایده‌آل نمی‌پندارند اما ناچارند بین آنان یکی را انتخاب کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد دولاند ترامپ جمهوری خواه از هیلاری کلینتون دموکرات پیشی گرفته و بر شگفتی‌های این ماراتن غیرقابل پیش‌بینی افزوده است.

,

ترامپی که در ابتدا با اتخاذ مواضعی ضداسلامی و به زبان آوردن فحش‌هایی رکیک تبدیل به فردی جنجالی شده بود در پی کاهش استقبال عموم از وی تغییر رویه داده است تا آراء خاکستری را جذب کند؛ نامزد جمهوری‌خواهان که تا چند روز پیش تصویری دیوانه‌وار از خود به نمایش گذاشته بود این‌بار مشکلات اقتصادی را نشانه گرفته و از دردهای مردم آمریکا می‌‌گوید.

,

ترامپ در عین حال که بر مواضع ضدبرجامی خود پایبند است و از تحقیر آمریکایی‌ها توسط ایران حرف می‌زند، در عرصه داخلی نیز از بی‌احترامی به سیاه‌پوستان و تبعیض نژادی سخن می‌گوید تا نظر "بلک من"‌ها را نیز جلب کند.

,

نامزد مورد حمایت جمهوری‌خواهان کلینتون را ایجاد کننده داعش خطاب می‌کند و ارتباط وی با عربستان را مورد نکوش قرار می‌دهد، در واقع ترامپ سیاست ذکاوت‌مندانه‌ای را در پیش گرفته و برای کسب آراء اکثریت در عرصه سیاسی بده‌بستان می‌کند؛ بدین معنی که اگر همچنان بر بی‌فایده بودن برجام اصرار می‌ورزد از آن سو، وعده‌ی نابود کردن داعش و عدم حمایت از عربستان را هم می‌دهد تا افکار عمومی را راضی سازد.

,

البته ترامپ با چالش‌هایی نیز مواجه است که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها، ترس مردم از برهم ریخته شدن معادلات امنیتی و حاشیه‌سازی‌های این مرد رسانه‌ای است که در طولانی مدت می‌تواند به ضرر ایالات متحده آمریکا تمام شود.

,

کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که سیاست‌های بوش پدر و پسر را دنبال می‌کند در حال حاضر بیشتر از کلینتون به کاخ سفید نزدیک شده و حتی می‌تواند بخشی از آراء طرفداران سندرز را نیز تحصیل نماید؛ ترامپی که در ابتدا هیچ کسی تصورش را هم نمی‌کرد مورد اقبال حزب جمهوری‌خواه قرار گیرد اکنون رئیس جمهور آینده آمریکا لقب گرفته است و اکثریت مردم باتوجه به داشتن روحیات اقتدار طلبی و ماندن در رأس قدرت، وی را همراهی می‌کنند.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه