اخبار داغ

گزارشی از هشدارهای طوفان مونسون در جنوب شرق کشور؛

باران در جنوب شرق کشور شدید ترمی شود/ بارش های سیل آسا به زاهدان می رسد/ آماده باش کامل نیرو های امدادی

باران در جنوب شرق کشور شدید ترمی شود/ بارش های سیل آسا به زاهدان می رسد/ آماده باش کامل نیرو های امدادی
طوفان مونسون که از روز های اخیر جنوب سیستان و بلوچستان را در برگرفته نه تنها خسارت زیادی برجای گذاشته است بلکه سبب محاصره 2 روستا در ایرانشهر و گرفتاری بیش از 20 نفر از شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، ابتدای هفته جاری بود که هواشناسی استان طی اخطاری خبر از ورود سامانه بارشی مونسون به استان داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
در این اخطاریه آمده بود که پیش بینی تخریب جاده ها .مسیرهای روستایی و عشایری و خسارت به زیرساخت ها و تاسیسات برقی در پی سیلاب و رعد و برق شدیددور انتظار نیست.
,
در ادامه این اخطار آمده بود که شهروندان از ترددهای غیرضروری به شدت پرهیز نمایند.
 
,
,
 خسارت به زیر ساخت های جنوب استان
,  خسارت به زیر ساخت های جنوب استان,
طوفان مونسون در بدو ورود سبب خسارت به زیر ساخت های برق و بخش کشاورزی شهرستان دلگان شد به طوری که به گفته مجید رخشانی دهیار روستای چاه محمد شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با بیان اینکه با آغاز طوفان گرد و خاک برق این روستا و روستاهای همجوار قطع شده است اظهار کرد: بعد از آغاز بارش ها و شدت زیاد طوفان تیرهای برق در روستای چاه محمد دلگان افتاده است.
, دلگان پرس,
, ,
وی افزود: قطعی برق به اطلاع ماموران اداره برق و رئیس این اداره در شهرستان دلگان رسیده است.
,
 دهیار روستای چاه محمد شهرستان دلگان با بیان اینکه برق بعضی از این روستا ها ساعت 1 شب وصل شد تصریح کرد: ولی در قسمتی که تیرهای برق آسیب دیده است هنوز قطعی برق ادامه دارد.
,
مجید رخشانی اضافه کرد: با توجه به دمای بالای 50 درجه در شهرستان دلگان و روطوبت بالای هوا، مسئولان اداره برق نسبت به برطرف نمودن این معضل در روستاهایی که برق آنها قطع شده است اقدام کنند.
,
, ,
خسارت طوفان مونسون به بخش کشاورزی غرب استان
, خسارت طوفان مونسون به بخش کشاورزی غرب استان,
ورود طوفان همچنین سبب خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان شد که به گفته یارمحمد بامری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس طوفان گرد و غبار و باران شدید باعث خسارت عمده به محصولات کشاورزی وارد شده است.
, دلگان پرس ,
وی افزود: با توجه به اینکه فصل برداشت خرما است این خسارت ها بیشتر به محصول درختان خرمای شهرستان دلگان وارد شده است.
,
یارمحمد بامری تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی به همراه کارشناس بانک و صندوق بیمه کشاورزی جهت ارزیابی خسارت های طوفان به روستاهای شهرستان دلگان اعزام شده اند.
,
, ,
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان اضافه کرد: بعد از ارزیابی، خسارت وارد شده به باغات اعلام می شود.
,
وی خاطر نشان کرد: کشاورزان دلگانی جهت اعلام خسارت باغات خود به جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.
 
,
,
محاصره 2 روستا و 20 نفر در سیل ایرانشهر
, محاصره 2 روستا و 20 نفر در سیل ایرانشهر,
با این حال این طوفان سبب مسدود شدن محور های بخشی از شهرستان ها چون سیب و سوران و ایرانشهر و محاصره 2 روستای ایرانشهر در سیل شد.
,
به طوری که 20نفر ازاهالی دامن ایرانشهر به دلیل شدت سیلاب درحوالی روستا و در بستر رودخانه این بخش محاصره شدند که با تلاش نیروهای امداد و نجات هلال احمر وراه وشهرسازی ایرانشهر افراد گرفتارسیل نجات یافتند با این حال این سیل سبب شد که مادر بارداری به دلیل استرس دچار سقط جنین شود و به بیمارستان انتقال یابد.
,
, ,
 نجات خانواده  4 نفره گرفتار در سیلاب ایرانشهر
,  نجات خانواده  4 نفره گرفتار در سیلاب ایرانشهر,
همچنین این طوفان سبب گرفتاری خانواده چهارنفره در سیلاب شهرستان ایرانشهر شد .
,
فرماندار ایرانشهر در گفت و گو با صدا و سیما گفت: افراد این خانواده بمپوری که در حال غرق شدن در سیلاب محور ایرانشهر بمپور بودند، با همت مردم و همراهی خوب مسولین ستاد حوادث شهرستان ایرانشهر نجات پیدا کردند.
,
داودی افزود: این عملیات 2 ساعته با ایثارگری نیروهای هلال احمر منطقه با موفقیت به پایان رسید.
,
همچنین به گفته  فرماندارمهرستان بارش باران که ازساعت16،30اغازشددرکمتراز دوساعت به  42 میلیمتر رسید و منجربه سیلاب وابگرفتگی معابر شد.
 
,
,
بمپور در معرض سیل 
, بمپور در معرض سیل ,
پارسایی افزود:باتوجه به اینکه مهرستان دردامنه کوه بیرک واقع شده شیب تندزمین باعث ایجاد سیلاب دراین شهرستان می شود.
,
, ,
وی  بابیان اینکه خساراتی به بخش کشاورزی,  تاسیسات شهری و راههای روستایی واردشده است, گفت: تاکنون از میزان خسارات احتمالی اطلاع دقیقی دردسترس نیست.
,
نبود سیل بند در مسیل منتهی به بمپور ، این شهر را در معرض خطر جدی سیلاب قرار می دهد. 
,
عضو شورای شهر بمپور به خبرنگار صدا و سیما گفت :شرکت سالم راه سپاهان در اجرای ساخت بزرگراه  بمپور – ایرانشهر ، بیش از یک سال پیش سیل بند شرق بمپور را که در مسیر این جاده بوده ، تخریب کرده است. 
 
,
,
طغیان رودخانه گویمرک سرباز بعد از 2 سال
, طغیان رودخانه گویمرک سرباز بعد از 2 سال,
آتش افروز گفت: با ارسال نامه به این شرکت، فرمانداری ایرانشهر و اداره راه  در خصوص خطر سیل بردگی شهر بمپور هشدار داه و خواستار توجه به این موضوع شده ایم.
,
وی افزود: تا زمانی که این سیل بند بازسازی و ترمیم نشود ، سیل در کمین شهر بمپور خواهد بود و فاجعه سیل سال 88 در این شهر تکرار خواهد شد.
,
علی ای حال طوفان مانسون تنها سبب خسارت نشد بلکه بارندگی های اخیر سبب شد رودخانه گویمرک بعد از 2 سال بار دگر طغیان کند. منطقه گویمرک بر اثر خشکسالی با کمبود شدید اب شرب و کشاورزی مواجه بود و نزدیک به 30 رشته قنات در این منطقه کاملا خشک شده بود. 
,
, ,
بارندگی ها در سرباز هیچ خسارتی در پی نداشت
, بارندگی ها در سرباز هیچ خسارتی در پی نداشت,
رئیس سازمان هلال احمر شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به فعالیت دو روز گذشته سامانه بارشی مونسون در شهرستان سرباز، اظهار داشت: با وجود بارش شدید باران در برخی نواحی کوهستانی شهرستان، تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خساراتی بر اثر این بارندگی ها گزارش نشده است.
, پاپایا,
محمد امین هاشمزهی افزود: همه نیروهای سازمان هلال احمر در شهرستان سرباز به صورت آماده باش کامل هستند و در صورت ایجاد حوادث احتمالی به مردم امداد رسانی میکنند.
 
,
,
باران درجنوب استان خطرناک ترمی شود
, باران درجنوب استان خطرناک ترمی شود,
وی با اشاره به احتمال فعالیت این سامانه تا اوایل هفته آینده در سطح استان، تصریح کرد: شهروندان سربازی باید در رفت و آمد های روزانه خود از حاشیه رودخانه ها احتیاط کنند و درصورتی که شاهد بارش باران بودند از این نقاط فاصله بگیرند. 
,
هاشمزهی همچنین به مردم توصیه کرد: درصورت بروز هرگونه حادثه، سازمان های امدادی را باخبر سازند تا بتوانیم درکوتاه ترین زمان خدمات امدادی و بهداشتی را به آنان ارائه کنیم.
,
, ,
بارش های سیل آسا به زاهدان می رسد
, بارش های سیل آسا به زاهدان می رسد,
سامانه بارشی حاکم بر مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان امشب فعالتر خواهد شد. 
,
کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: رگبارهای کوتاه مدت ولی شدید ، تندبادهای موقت ، افزایش رعد و برق و صاعقه از پیامدهای فعالیت سامانه بارش زا در مناطق جنوبی استان است. 
,
آزادمنش گفت: بیشترین شدت فعالیت این سامانه امشب و شنبه هفته آینده خواهد بود و دامنه فعالیت آن تا ارتفاعات نواحی مرکزی استان حتی زاهدان هم کشیده خواهد شد. 
 
,
,
آماده باش کامل نیرو های امدادی
, آماده باش کامل نیرو های امدادی,
فعالیت اصلی این سامانه بارشی در شهرستان های سراوان ، سیب و سوران ، ایرانشهر ، بزمان ، راسک ، سرباز ، قصرقند ، مهرستان ، نیکشهر ، کارواندر و ایرندگان خاش و توابع آنهاست. 
,
کارشناس اداره کل هواشناسی همچنین در خصوص طغیان های خیلی تند و سریع رودخانه ها ، خسارت به زیر ساخت ها ، تاسیسات برقی و حتی تلفات جانی در صورت سهل انگاری هشدار داد.
,
همچنین ناصر چرخ ساز رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر با اشاره به تداوم بارشها در این مناطق، از امداه باش امدادگران سه استان برای امدادرسانی خبر داد.
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه