اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در مبتلایان به "هپاتیت بی" در کشور/ شهروندان برای تست هپاتیت مراجعه کنند

رتبه نخست سیستان و بلوچستان در مبتلایان به "هپاتیت بی" در کشور/ شهروندان برای تست هپاتیت مراجعه کنند
مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: 2 استان سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین آمار مبتلایان به هپاتیت بی در کشور را دارا هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهیلا خسروی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت عصرهامون، با بیان اینکه بیشترین میزان مبتلایان به بیماری هپاتیت بی کشور در سیستان و بلوچستان و گلستان هستند، اظهار داشت: رسانه ها باید در این امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
وی با بیان اینکه هپاتیت بی قابل درمان و پیشگیری است، ادامه داد: راه های ابتلا به این بیماری گوناگون است اما مهمترین آن خالکوبی و اعتیاد می باشد.
,
خسروی خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند با انجام یک آزمایش و تست از وجود این بیماری در خود آگاه شوند و نسبت به درمان پیش از این که دیر شود اقدام نمایند.
,
مدیر کل انتقال خون استان تصریح کرد: شناسایی فرد مبتلا به این بیماری سبب می شود که نه تنها خانواده وی واکسینه شوند بلکه به راحتی جلوی انتقال و درمان این بیماری نیز گرفته می شود.
,
وی افزود: در صورت عدم مراجعه و یا دیر مراجعه کردن شخص برای درمان این بیماری سبب بروز مراحل حاد آن و ابتلا به سیروز کبدی می شود که در آن صورت باید پیوند کبد صورت گیرد .
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه