اخبار داغ

باز هم عدم نظارت بر بازار مردم را دچار مشکل کرد؛

مرغ گران جهرمی‌ها را نقره‌داغ کرد

مرغ گران جهرمی‌ها را نقره‌داغ کرد
نوسان قیمت برخی اقلام مورد نیاز مردم در روزهای اخیر همچون گرمای طاقت‌فرسای تابستان، جهرمی‌ها را نقره‌داغ کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پسین جهرم، نوسان قیمت برخی اقلام مورد نیاز مردم در روزهای اخیر همچون گرمای طاقت‌فرسای تابستان، جهرمی‌ها را نقره‌داغ کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پسین جهرم,

به‌طوری که بعد از جهش غافلگیرکننده قیمت شکر در بازار، اکنون نوبت مرغ رسیده تا برای مردم شاخ و شانه نرم کند.

,

این محصول مورد نیاز قشر متوسط جامعه که ابتدای امسال به قیمت هر کیلو 3 هزار تومان به فروش می‌رسید به یک باره افزایش بیش از 6 هزار تومانی به خود گرفته و این روزها تا حدود 10 هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

,

گرچه بالارفتن نرخ مرغ تنها به شهرستان و استان ما منحصر نیست و این معضل گریبان‌گیر تمام کشور شده است اما کاهش عرضه این محصول در بازار که به کاهش تولید مربوط می‌شود سبب شده تا شاهد این نوسان قیمت باشیم.

,

افزایش هزینه تولید علت افزایش قیمت مرغ

, افزایش هزینه تولید علت افزایش قیمت مرغ,

نصرالله دهقانیان، نائب رئیس اتحادیه مرغداران استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: قیمت مرغ همزمان در سراسر کشور سیر صعودی داشته و علت آن کمبود تولید بوده است.

,

وی افزایش قیمت جوجه و خوراک آن را علت کاهش تولید مرغ در مرغداری‌ها دانست و افزود: قیمت هر قطعه جوجه از 800 تومان به 2 هزار و 200 تومان رسیده که خرید آن برای مرغداران مقرون به صرفه نیست.

,

دهقانیان با بیان اینکه قیمت هر کیلو ذرت از 660 تومان به هزار و 80 تومان افزایش داشته است، افزود: این در حالی است که ذرت کالای مشمول تحریم نیست و برای آن ارز آزاد هزینه نمی‌شود.

,

نائب رئیس اتحادیه مرغداران استان فارس با بیان اینکه این مسائل و مشکلات سبب شده تا مرغداران به تولید اقدام نکنند، بیان کرد: امروز هر کیلوگرم مرغ در مرغداری‌ها 5 هزار و 800 تومان خریداری شده که سهم مرغداران از این قیمت 400 تومان است.

,

وی با اشاره به اینکه کشتارگاه، مرغ را به ازای هر کیلو 8 هزار و 800 تومان تحویل مغازه‌دار می‌دهد، گفت: این نرخ برای مصرف کننده بیش از 9 هزار تومان است.

,

دهقانیان با بیان اینکه این نرخ در سراسر استان فارس یکسان است، اظهارکرد: با افزایش تولید توسط مرغداری‌ها احتمال کاهش این محصول به 8هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

,

بازرسی روزانه از مراکز فروش مرغ/ مغازه‌ها تنها 10 درصد اجازه افزایش قیمت دارند

, بازرسی روزانه از مراکز فروش مرغ/ مغازه‌ها تنها 10 درصد اجازه افزایش قیمت دارند,

محمد دانش‌نیا، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم نیز به خبرنگار پسین جهرم گفت: علت افزایش قیمت مرغ، کاهش عرضه آن در بازار بوده و تولید و تنظیم بازار مرغ نیز زیر بر عهده جهاد کشاورزی است.

,

وی با بیان اینکه کار نظارت بر قیمت مرغ از زمان عرضه به کشتارگاه تا مراکز توزیع و فروش به عهده اداره صنعت و معدن است، بیان کرد: مغازه‌ها تنها تا 10 درصد اجازه افزایش قیمت دارند و بالاتر از آن تخلف محسوب می‌شود.

,

دانش‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ منجمد به ازای هر کیلو 5 هزار و 350 تومان به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: با تشدید بازرسی‌ها توسط اداره صنعت و معدن اجازه تبدیل مرغ منجمد به گرم داده نشده و با متخلفان نیز برخورد قانونی می‌شود.

,

وی با بیان اینکه عاملان توزیع، هر کیلوگرم مرغ گرم کیسه‌ای را با قیمت 8 هزار و 700 تومان تحویل مغازه‌ها می‌دهند که با احتساب 10 درصد افزایش به 9 هزا و 570 تومان می‌رسد، تصریح کرد: این قیمت برای مرغ گرم که در سبدهای پلاستیکی عرضه می‌شود 8 هزار و 900 تومان بوده که قیمت آن برای مصرف کننده 9 هزار و 790 تومان است.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جهرم با بیان اینکه فروش بالاتر از قیمت‌های ذکر شده تخلف بوده و با عاملان آن برخورد می‌شود، گفت: بازرسان این اداره روزانه به صورت سرزده از مراکز توزیع و فروش سرکشی می‌کنند.

,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه