اخبار داغ

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

برداشتن قوانین دست و پاگیر در ایجاد اشتغال ضروری است/ «بلدرچین» محصول مورد حمایت در محمودآباد

برداشتن قوانین دست و پاگیر در ایجاد اشتغال ضروری است/ «بلدرچین» محصول مورد حمایت در محمودآباد
فرمانده سپاه کربلای مازندران با تأکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: جامعه باید جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران را احساس کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای‌شمال، نشست قرارگاه جهاد اقتصادی در راستای تحقق شعار امسال مقام معظم رهبری با حضور فرمانده سپاه کربلای مازندران و هیئت همراه و همچنین مسئولان شهرستانی از جمله ائمه جمعه محمودآباد و سرخ‌رود و فرماندار شهرستان در سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای‌شمال,

سردار محمدحسین بابایی در این نشست با اشاره به رسالت سپاه در پاسداری از انقلاب اسلامی در همه ابعاد گفت: هر زمان اعلام جنگ می‌شود قاعدتا سپاه موظف به ورود جدی هستیم.

وی افزود: بنا به دستور رهبری در اولین روز سال در مشهد مقدس مبنی بر جنگ اقتصادی دنیا در مقابل ایران، سپاه پاسداران وظیفه خود را در این زمینه پررنگ‌تر دید.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه هنوز احساس جنگ در بین مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بسیج مستضعفین راهبرد خود را تأمین امنیت غذایی بر اساس منویات رهبری تلقی کرد و باید این موضوع مهم در جامعه نهادینه شود.

بابایی اظهار کرد: پس از چهار سال از ورود بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی، کارگاه‌های مختلفی در این راستا در مناطق شهری و روستایی ایجاد و قدم‌های خوبی در این راستا برداشته شد.

وی اضافه کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری در جهت اقدام و عمل به جای حرف زدن، این سپاه بود که قرارگاه جهاد اقتصادی را از پنجمین روز سال تشکیل داد، هرچند هیچ توجهی به این کار مهم از سوی مسئولان صورت نگرفت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران به معاونت‌های شکل گرفته در این قرارگاه اشاره کرد و افزود: اولین معاونت شکل گرفته در این قرارگاه معاونت فرهنگی است که به تبیین و تبلیغ موضوع اقتصاد مقاومتی در بین مردم به عنوان گفتمان رایج می‌پردازد چرا که مخاطبان اصلی این کار مردم هستند که بخش زیادی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شوند.

بابایی ترویج فرهنگ کار و تلاش، اصلاح الگوی مصرف، استفاده از محصولات داخلی، بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات از جمله تحصیل‌کرده‌هایی که فرصت اشتغال نداشته‌اند را مسائل مدنظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: در بحث گفتمان‌سازی مسئولان شهرستانی از جمله فرمانداران و شهرداران از ظرفیت تبلیغات شهری استفاده کنند.

وی معاونت علمی و آموزشی را دومین معاونت قرارگاه جهاد اقتصادی دانست و اظهار کرد: در این معاونت از ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های علمی کاربردی و تولیدکنندگان باسواد بسیجی که دانش خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند، بهره‌مند می‌شویم و همچنین از فرصت فضای مجازی و اینترنت و اینترانت داخلی نیز استفاده می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه معاونت اجرایی به عنوان سومین معاونت این قرارگاه است، بیان کرد: این معاونت برعهده بسیج سازندگی است تا پروژه‌ها و اقدامات را به خوبی عملیاتی و فعال کند.

بابایی معاونت پیگیری را چهارمین معاونت قرارگاه جهاد اقتصادی مازندران عنوان کرد و افزود: این معاونت به بسیج دانشجویی واگذار شد تا پیگیری‌های مناسب را انجام دهد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: همه باید احساس جنگ داشته باشیم و با این نگاه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، قوانین دست و پاگیر توسط مسئولان از جمله نمایندگان مجلس و دولت رفع و همچنین از تحرکات افراد سودجو و رشوه‌گیر نیز جلوگیری شود.

وی به شعار بسیج در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج با شعار «هرخانه یک کارخانه؛ هر ایرانی یک تولید کننده» با همان روحیه برگرفته از دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پس از آن وارد میدان شده است تا رهنمود رهبری بر زمین نماند.

بابایی اضافه کرد: در طی این چهارسال موضوع مطالعه طرح، پشتیبانی مالی توسط بانک مهر اقتصاد، ورود به صنایع تبدیلی و سامان بخشی به پراکندگی تولید و توجه به اقتصاد خرد در دستور کار بود تا بتوان به موضوع تولید داخلی اهمیت داد و از بنگاه‌های کوچک تولید در شهر و روستا حمایت کرد.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسات مجمع بسیج شهرستان بیان کرد: این مجمع متشکل از نخبگان است که در کارگروه اقتصاد مقاومتی با مطالعه تمرکز شهرستان بر روی یک محصول به نتیجه برسند و آن را ارائه کنند.

وی یادآور شد: بر اساس اعلام مجمع بسیج و سپاه ناحیه محمودآباد، محصول بلدرچین و بسته‌بندی تخم بلدرچین به عنوان محصول مدنظر شهرستان معرفی شد تا از سوی قرارگاه جهاد اقتصادی مورد حمایت قرار گیرد.

بابایی در پایان اظهار کرد: حمایت همه جانبه از تولید در روستاها و شهرها با شعار بسیج و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور و تحصیل‌کرده‌ها در دستور کار قرارگاه جهاد اقتصادی قرا دارد که این مهم نیازمند رفع گره‌های قانونی برای اشتغال‌زایی بیشتر است که امیدواریم مسئولان به این مسئله توجه جدی داشته باشند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه