اخبار داغ

گزارش دانا از هم صدایی BBC با رسانه های زنجیره ای/

دستور جدید BBC برای کاهش چالش های ایران و آمریکا/ دفن جاسوس و عدم صدور روادید برای ابوطالبی بهانه جدید غربی ها

دستور جدید BBC برای کاهش چالش های ایران و آمریکا/ دفن جاسوس و عدم صدور روادید برای ابوطالبی بهانه جدید غربی ها
بی بی سی فارسی اقدام اخیر آمریکا مبنی بر صادر نکردن روادید برای حمید ابوطالبی گزینه اعلام شده از سوی ایران برای تصدی نمایندگی این کشور در سازمان ملل و جلوگیری از دفن جاسوس آمریکایی در اصفهان را چالش جدیدی برای آمریکا و ایران دانست.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، این روزها معرفی حمید ابوطالبی به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل و واکنش آمریکا مبنی بر عدم صدور ویزا برای وی تیتر اول بسیاری از رسانه‌های خارجی را به خود اختصاص داده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

بی بی سی فارسی اقدام اخیر آمریکا مبنی بر صادر نکردن روادید به حمید ابوطالبی گزینه اعلام شده از سوی ایران برای تصدی نمایندگی این کشور در سازمان ملل و جلوگیری از دفن جاسوس آمریکایی در اصفهان را چالش جدیدی برای آمریکا و ایران دانست.

,

بی بی سی فارسی مدعی شد اگر روحانی دربرابر مواضع تندروها در مورد "عدم دفن فراری در اصفهان" و "اصرار بر حضور ابوطالبی در نیویورک" تسلیم شود، روابط تهران- واشنگتن با چالش مواجه خواهد شد.

,

این شبکه وابسته به بیگانه با همراهی غربی ها با مطرح کرند قطعنامه اتحادیه اروپا و مسائل داخلی ایران قصد دخالت در امور ایران را دارند.

,

این در حالی است که رسانه های زنجیره ای در داخل نیز در اقدامی هماهنگ با رسانه های معاند و ضد نظام در غرب خواسته فرای را یک خواسته قانونی می دانند و از طرف دیگر از روحانی خواسته اند تا به جای ابوطالبی گزینه دیگری معرفی کند.

,

همچنین این شبکه با خط ونشان کشیدن برای ایران که دست آورد های خود را به باد دهد نوشت: همچنین از دولت روحانی خواسته اند که به خواسته های محافضه کاران در این مورد گردن فرودآود تا این نگرانی که فضای بدون تنش و مثبت گفت‌وگوها در اندک مجالی که از توافق شش ماهه ایران و پنج به علاوه یک باقی مانده در هم بشکند و دستاوردهایی که هنوز تحقق ملموسی نیافته‌اند یکباره به باد بروند.

, همچنین این شبکه با خط ونشان کشیدن برای ایران که دست آورد های خود را به باد دهد نوشت,
به نوشته این پایگاه اینترنتی دو راه حل برای خروج ایران از بن بست وجود دارد: یکی از راه حل ها را انتخاب کند از میان دو راه حل کوتاه مدت (معرفی دیپلماتی دیگر) و بلند مدت (پی‌گیری موضوع آقای ابوطالبی از طریق مراجع بین‌المللی و تلاش برای همراه کردن افکار عمومی در جهان) برای خروج از این بن‌بست راه دوم را برگزیده است.
,

, ,

 

,

در همین حال دفن یک جاسوس را با مسئله ویزا نداند به آقا ابوطالبی را در یک درجه اهمیت دانسته اند

, در همین حال دفن یک جاسوس را با مسئله ویزا نداند به آقا ابوطالبی را در یک درجه اهمیت دانسته اند,

در همین حال دفن یک جاسوس را با مسئله ویزا نداند به آقا ابوطالبی را در یک درجه اهمیت دانسته اند و گفته اندعمل به وصیت ریچارد فرای، ایران‌شناس آمریکایی و به خاک سپاری او در کنار زاینده رود هم به موضوعی برای کشمکش میان تندروهای درون حاکمیت ایران و میانه‌روهای خواستار بهبود روابط ایران با غرب تبدیل شده است.

,

همچنین این سایت بیگانه از جانب جریان اصلاح طلب بیان داشته اند که آنها حاضر هستند از آمریکا عذر خواهی کنند و باید این کار را انجام دهند زیرا معتقد هستند برای گروگانگیری سه دهه پیش دیپلمات‌های آمریکایی دیگر پخته شده اند و می شود بدون بیم به خاک آمریکا راهشان داد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه