اخبار داغ

آیا پارلمان اروپا قطعنامه ای علیه تروریست های اروپایی در سوریه تصویب نمی کند؟

آیا پارلمان اروپا قطعنامه ای علیه تروریست های اروپایی در سوریه تصویب نمی کند؟
پارلمان اروپا چندی پیش با صدور قطعنامه ای، نگرانی خود را از حقوق بشر در ایران ابراز نموده و معترض برخی اقدام ها در داخل کشور شده است. این در حالی است که خود اروپا درگیر شدیدترین اقدامات ضد حقوق بشری در منطقه می باشد. سوریه کشوری که چندین ماه درگیر شدیدترین و فجیع ترین فعالیت های ضد حقوق بشری کمی باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛پارلمان اروپا چندی پیش با صدور قطعنامه ای، نگرانی خود را از حقوق بشر در ایران ابراز نموده و معترض برخی اقدام ها در داخل کشور شده است. این در حالی است که خود اروپا درگیر شدیدترین  اقدامات ضد حقوق بشری در منطقه می باشد. سوریه کشوری که چندین ماه درگیر شدیدترین و فجیع ترین فعالیت های ضد حقوق بشری کمی باشد که ته تنها صدای هیچ یک از مقامات و سازمانهای اروپایی در اعتراض به این موضوع بلند نشده است بلکه خود اروپا نیز با ارسال نیروهای تروریست به این کشور، بر فعالیتهای ضد حقوق بشری دامن زده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 یک گزارش انگلیسی حاکی از آن است که ۶۰۰ تروریست از ۱۴ کشور اروپایی در سوریه حضور دارند و به همراه تروریست های کشورهای عربی و اسلامی در حال جنگ با نظام حاکم در سوریه هستند.

,

به موجب این گزارش که توسط مرکز بین المللی مطالعات افراط گرایی در دانشگاه لندن تهیه شده است، تروریست های اروپایی از آغاز بحران در سوریه یعنی اوایل سال ۲۰۱۱ تاکنون در حال جنگ با ارتش سوریه هستند.

,

در ادامه گزارش گفته شده است که این تروریست ها دارای ملیت های اتریشی، اسپانیایی، سوئدی، آلمانی و انگلیسی هستند. اغلب این افراد نیز تبعه انگیس هستند که تعداد آنها بالغ بر ۲۸ تا ۱۳۴ نفر است.

,

به موجب این گزارش، ۲۰۰ نفر از مجموع ۶۰۰ تروریست اروپایی متعلق به بلژیک، هلند و ایرلند هستند که ۷ تا ۱۱ درصد تروریست های خارجی در سوریه را تشکیل می دهند. همچنین ۳۰ تا ۹۲ از این تروریست ها از فرانسه راهی سوریه شده اند و ۱۴ تا ۸۵ نفر نیز تبعه بلژیک و ۱۰۷ نفر نیز تبعه هلند هستند.

,

در این گزارش اعلام شده است که شماری از تروریست های اروپایی موجود در سوریه جزء کشورهای آلبانی، فنلاند و کوزووو هستند. "پیتر نیومن" که ناظر بر تهیه گزارش مذکور بوده است معتقد است: این رقم اگرچه زیاد نیست اما بیانگر این است که افراط گرایان بین المللی چگونه با سرعت خود را به کانون درگیری های مسلحانه سوق می دهند و بسیج شدن برای جنگ در سوریه بیش از درگیری های دیگر در منطقه برای این افراد اهمیت دارد.

,

وی با بیان این مطلب افزود: با توجه به این امر تمرکز دولت انگلیس بر بحران مالی و ساحل عاج اشتباه است چرا که خطر واقعی در سوریه است و افراط گرایان به دنبال جنگ در قلب جهان عرب هستند.

,

در همین حال "آرون زیلین" پژوهشگر اندیشکده سیاست خاور نزدیک در واشنگتن شمار تروریست های خارجی حاضر در سوریه را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار نفر تخمین زده است.

,

با وجود موفقیت های روزافزون حکومت سوریه و ارتش این کشور در پاک سازی مناطق مختلف از وجود تروریست ها، با این وجود حملات تروریستی و ضد حقوق بشری در برخی از نقاط این کشور مشاهده می شود.شبکه خبری اسکای نیوز عربی از حمله شیمیایی جدید به اطراف استان حماة و کشته و زخمی شدن بیش از 100 تن در این حمله خبر داد.

, .,

این در حالی است که فعالان مخالف سوری اعلام کردند که چند جنگنده روز شنبه شهرک کفرزیتا در شمال حماة را هدف حمله با گازهای سمی قرار دادند.

, .,

به گفته منابع سوری در این حمله دو تن کشته و حدود 100 تن دیگر زخمی شدند.

, .,

ائتلاف مخالفان سوریه نیز اعلام کرد که در حمله شیمیایی روز جمعه در استان حماة نیز ده‌ها تن زخمی شدند اما این ائتلاف نوع گاز استفاده شده در حمله مذکور را مشخص نکرد.

, .,

همچنین در تصاویر منتشر شده از حملات شهر کفرزیتا شش کودک و چند تن دیگر که دچار خفگی و مشکلات تنفسی شده بودند، دیده می‌شود.

, .,

سربریدن هزاران زن و کودک سوری، به خاک و خون کشیدن بسیاری از شهرهای سوریه و ساقط کردن بسیاری از انسانهای بی گناه ازداشتن حق حیات قطع به یقین مخالف روح حقوق بشر می باشد. ولی این در حالی است که خود اروپایی ها در خطوط مقدم تروریست در سوریه فعال هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه