اخبار داغ

کلید نجات انسان در آخرت

کلید نجات انسان در آخرت
شهید مطهری می‌فرمود تنها چیزی که در روز قیامت به درد انسان می‌خورد و باعث نجات او می‌شود، عمل صالح است نه صرف انتساب به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) و سایر صالحین.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهید مرتضی مطهری در یکی از سخنرانی‌های خود درباره اهمیت عمل صالح برای آخرت انسان گفت: رسول اکرم(ص) در همان روزهای اول بعثت خود به قومش گفت که ای بنی هاشم و ای بنی عبدالمطلب! نبیم که روز قیامت در محضر عدل پروردگار با اتکا به من بیایید درحالیکه دیگران با عمل خود حضور پیدا می‌کنند و شما بگویید که پیغمبر از ماست که این فایده‌ای برای شما نخواهد داشت!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابراین تنها چیزی که در روز قیامت به درد انسان می‌خورد و باعث نجات او است، عمل صالح است نه وابستگی به پیامبر و اهل بیت(ع) و سایر صالحین.

,

در روایاتی نیز داریم که پیغمبر اکرم (ص) یگانه فرزند عزیزشان، وجود مقدس فاطمه زهرا(س) که پاره جگرشان بودند را اینگونه توصیه کردند که دخترکم خودت برای خودت عمل کن که من بدرد تو نمی‌خورم، تعلیمات مرا بپذیر و دستوراتم را عمل کن. نگو پدرم پیغمبر(ص) است این فایده‌ای برایت ندارد بلکه به دستوراتم عمل کن که این برایت مثمر ثمر خواهد بود.

,

آن زمان ما به سیره حضرت زهرا(س) نگاه می‌کنیم و آن را مطالعه می‌کنیم مشاهده می‌شود که در فکر این انسان اصلاً چنین چیزهایی هم نبوده که دختر پیغمبر آخرالزمان است، زمانی که در محراب عبادت می‌ایستند حدیث داریم که بدنشان می‌لرزد و از خوف خدا گریه میکنند، حتی شب‌های جمعه را تا صبح نمی‌خوابند و می‌گریند.

,

اگر بنا بود که ارتباط کسی به درد کسی بخورد، رابطه حضرت زهرا(س) و پیغمبر(ص) از همه قوی‌تر بود، با این حال اینها بدون عمل بی فایده است.

,

زندگی علی بن ابی طالب(ع) نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد، ایشان در دل شب از خوف خدا بیهوش می‌شدند و هیچ زمان نمی‌گفتند که من اول‌مؤمن به اسلام و پسرعموی پیغمبر(ص) و شخصی هستم که پیغمبر مرا بیشتر از هر کسی دوست دارد!

,

چرا که اینها تعلیمات اصیل اسلام است. دین اسلام زمانی که به طور صحیح تعلیم داده شود، به گونه‌ای می‌شود که پسرعموی پیغمبر(ع) روی پسرعمویی خود هرگز حساب نمی‌کرد، بلکه روی عمل خود حساب می‌کرد و تلاشش این بود که برنامه پیغمبر(ص) را اجرا کند ما نیز باید همینگونه باشیم و به روابط و ارتباط‌هایمان توجه نکنیم بلکه توجهمان به عمل صالحمان باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه