اخبار داغ

پزشک انتقال خون سراوان:

تالاسمی، شایع ترین بیماری خونی در سراوان/CBC تنها راه پیشگیری از بیماری تالاسمی

تالاسمی، شایع ترین بیماری خونی در سراوان/CBC تنها راه پیشگیری از بیماری تالاسمی
پزشک انتقال خون سراوان گفت: بیماری تالاسمی شایع ترین بیماری خونی در سراوان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، یاسمن خدابنده پزشک انتقال خون سراوان با بیان اینکه بیماری تالاسمی شایع ترین بیماری خونی در سراوان است، گفت: این بیماری وراژتی است و از والدین به فرزندان منتقل می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون,

وی با بیان اینکه اگر والدین ناقل بیماری تالاسمی مینور باشند، افزود: فرزند این افراد مبتلا به بیماری ماژور خواهد شد.

,

دکتر خدابنده با بیان اینکه علائم تالاسمی ماژور از شش ماهگی به بعد در کودک بروز می کند، اظهار داشت: والدین قبل از ازدواج حتما آزمایش CBC انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه انجام آزمایش CBC تنها راه پیشگیری از تالاسمی است، تصریح کرد: با انجام آزمایش سادهCBC می توان تشخیص داد که والدین ناقل بیماری تالاسمی هستند یا نه.

,

پزشک انتقال خون سراوان در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه ازدواج افراد ناقل بیماری با هم به خود و جامعه و کودک آسیب می رساند، اذعان کرد: افراد ناقل بیماری تالاسمی بهتر است با هم ازدواج نکنند.

,

وی بیماری قلبی، کبد، کاهش رشد کودک و تیرگی پوست را از علایم تزریق مکرر خون دانست و بیان داشت: کودک مبتلا به بیماری ماژور هر ماه برای دریافت خون باید به پزشک مراجعه کند.

,

یاسمن خدا بنده با اشاره به اینکه اگر افراد ناقل تالاسمی مینور با هم ازدواج کردند، حتما موقع بارداری آزمایش PND انجام دهند، عنوان کرد: اگر در هنگام آزمایش PND نوزاد مبتلا به بیماری ماژور بود، قبل از هفته 20 بارداری مجوز سقط جنین به مادر داده می شود.

,

وی عنوان کرد: خواسته من از مردم این است که قبل از ازدواج آزمایش CBC ساده بگیرند تا از تمام مشکلات پیش رو والدین و فرزندان جلوگیری شود.

,

خدابنده پزشک انتقال خون سراوان در پایان گفت: افرادی که نفوذ بیشتری روی مردم دارند حتما آنها را در این زمینه راهنمایی کنند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه