اخبار داغ

تیراندازی در کالیفرنیا جان یک پلیس را گرفت

تیراندازی در کالیفرنیا جان یک پلیس را گرفت
در حریان یک حادثه تیراندازی به افسران پلیس در شهر سن‌دیگو در ایالت کالیفرنیا، یک پلیس کشته و یک نفر دیگر مجروح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پرس‌تی‌وی، پلیس آمریکا اعلام کرد در حادثۀ تیراندازی به افسران پلیس در شهر ساحلی سن دیگو در جنوب ایالت کالیفرنیا در جنوب غرب این کشور، یک افسر کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


شلی زیمرمن، رئیس پلیس سن دیگو روز جمعه (8 مرداد) در یک نشست خبری اعلام کرد یک مرد اسپانیایی‌زبان به عنوان مظنون دستگیر شده است.

زیمرمن گفت افسرانی که به آن‌ها شلیک شده است، پیش از حادثه از طریق بی‌سیم اطلاع دادند که در حال ایجاد یک ایست بازرسی برای متوقف کردن یک مظنون هستند و مدت کمی پس از آن، درخواست پشتیبانیِ اضطراری کردند.

به گفتۀ رئیس پلیس سن دیگو، وقتی نیروهای پشتیبان به محل حادثه در جنوب شرق شهر رسیدند، به دو افسر تیراندازی شده بود. یکی از آن‌ها پس از انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست داد.

در پی وقوع این حادثه، پلیس عملیاتی برای ردیابی مهاجمین آغاز کرد اما با وجود دستگیر شدنِ یک نفر، جستجو برای یافتن مظنونین دیگر کماکان ادامه دارد.

هنوز گزارش دقیقی از علت بروز این حادثه منتشر نشده است، اما اخیراً به دلیل افزایش اقدامات خشونت‌بارِ پلیس و مرگ چندین رنگین‌پوست در آمریکا به وسیله پلیس، تظاهرات و خشونت علیه پلیس ایالات متحده افزایش یافته است.

درگیری‌های اخیر از تاریخ 15 تیر ماه پس از آن بالا گرفت که دو مأمور پلیسِ سفید پوست در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا به یک مظنون سیاه‌پوست که اسلحه‌ای در دست نداشت، 6 بار شلیک کردند. انتشار ویدئویی از این حادثۀ تلخ، موج تازه‌ای از اعتراضات علیه رفتار خشونت‌بار و نژادپرستانۀ پلیس امریکا به راه انداخت.

پس از این اقدام پلیس و مرگ دو مظنون سیاه‌پوست دیگر به دست نیروهای پلیس در دیگر نقاط آمریکا، یکی از نیروهای سابق و رنگین‌پوستِ ارتش در تاریخ 17 تیر با تیراندازی به نیروهای پلیس امریکا در دالاس در ایالت تگزاس یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها علیه نیروهای پلیس در صد سال اخیر را رقم زد.

در این حادثه پنج نیروی پلیس کشته و هفت پلیس دیگر زخمی شدند.

به فاصلۀ 10 روز پس از این حادثه، سه نیروی پلیس نیز در جریان تیراندازی در شهر باتون روژ کشته شدند. مظنون 29 سالۀ این حادثه که به ضرب گلولۀ پلیس کشته شد، پنج سال در نیروی دریاییِ آمریکا خدمت کرده و در مأموریتی 6 ماهه در جنگ عراق حضور داشت. 

پلیس آمریکا در سال 2016 به بیش از 520 مظنون شلیک کرده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه