اخبار داغ

برای اولین بار انجام شد؛

کشت گلخانه ای چای ترش و گل گاوزبان در شهرستان جغتای+ تصاویر

کشت گلخانه ای چای ترش و گل گاوزبان در شهرستان جغتای+ تصاویر
علی اکبر حطیطه ای جوان خوش فکر اهل روستای حطیطه از توابع شهرستان جغتای با حمایت های تسهیلاتی واحد اقتصاد مقاومتی بسیج جغتای موفق به کشت آزمایشی دو گونه پرکاربرد از گیاهان دارویی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیام جغتای، کشت گیاهان دارویی چه به صورت گلخانه ای و چه در معرض هوای آزاد، یکی از زمینه های سرمایه گذاری شهرستان جغتای می باشد که مدتهاست نیاز آن در شهرستان احساس می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیام جغتای,

بر همین اساس علی اکبر حطیطه ای جوان خوش فکر اهل روستای حطیطه از توابع شهرستان جغتای با حمایت های تسهیلاتی واحد اقتصاد مقاومتی بسیج جغتای موفق به کشت آزمایشی دو گونه پرکاربرد از گیاهان دارویی یعنی چای ترش و گل گاو زبان در روستای محل سکونت خودش شده است.

,

وی که فارغ التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه می باشد، صبح امروز، در این باره به پیام جغتای گفت: مدت یک سال و نیم است که تلاش های خودم را برای کشت گیاهان دارویی در روستای حطیطه آغاز کرده ام و در این مدت موفق به کشت چای ترش و گل گاو زبان شده ام که از این میزان توانسته ام 5 کیلوگرم گل گاو زبان برداشت نمایم.

,

وی افزود: در حال حاضر بازار بکر و خوبی برای فروش گیاهان دارویی در سطح شهرستان و استان وجود دارد به طوری که هر کیلو گل گاو زبان تولیدی را می توان به قیمت 100 هزارتومان به فروش رساند و همچنین هر کیلو گرم چای ترش را نیز می توان در ازای 35هزارتومان به متقاضیان آن واگذار کرد.

,

حطیطه ای خاطرنشان کرد: مدت سه سال است که در کنار کار نظارت در جهاد کشاورزی شهرستان جغتای، تحقیقاتم را در رابطه با کشت گیاهان دارویی متناسب با اقلم شهرستان جغتای شروع کرده ام و در آینده ای نه چندان دور مجموعه گلخانه ای خودم را گسترش خواهم داد.

,

این کارآفرین جوان در پایان با اشاره به بالا بودن سود تسهیلات دریافتی برای گلخانه خودش، تاکید کرد: سودهایی که یک کارآفرین باید در مدت زمان تعیین شده به همراه اصل پول دریافتی از بانک بازگرداند باعث عقب ماندگی و ضرر وی می شود و در دراز مدت باعث فلج شدن پروژه می گردد.

,

۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۹۲۷۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۸۵۹۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۵۵۹۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۴۰۹۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۳۳۲

, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۹۲۷, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۹۲۷, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۸۵۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۸۵۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۵۵۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۵۵۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۴۰۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۴۰۹, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۳۳۲, ۲۰۱۶۰۷۳۱_۱۰۰۳۳۲,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه