اخبار داغ

گزارش «تهران نیوز» از پوشش های غیرشرعی بازیگران در جشن حاشیه ساز حافظ ؛

«جشن حافظ»؛ نمونه بارزی از ولنگاری فرهنگی/ جشن سینمائی یا محلی برای نشان دادن پوشش مانکن ها و آرایش برخی هنرمندان زن؟!/ وزارت فرهنگ در خواب زمستانی

«جشن حافظ»؛ نمونه بارزی از ولنگاری فرهنگی/ جشن سینمائی یا محلی برای نشان دادن پوشش مانکن ها و آرایش برخی هنرمندان زن؟!/ وزارت فرهنگ در خواب زمستانی
«جشن حافظ» با پوشش مانکن ها و گریم و آرایش برخی هنرمندان زن به حاشیه رفت و تنها چیزی که از آن به یادگار ماند، هزاران فریم عکس حاشیه ای از فرش قرمز بود که آن هم دردی از سینمای ایران دوا که نمی کند و بار منفی نیز بر فرهنگ و اصالت این سرزمین اضافه خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، در روزهای اخیر جشنی از سوی هنرمندان سینما و تلویزیون در تالار وحدت تهران برگزار شده که نوع پوشش بازیگران شرکت کننده در این مراسم با انتقادات و حاشیه زیادی همراه بوده است. هنوز چند روزی از هفته عفاف و حجاب و سالگرد واقعه گوهرشاد و کشف حجاب رضاخانی نگذشته بود که در شامگاه شنبه ۲ مرداد جمعی از هنرمندان حوزه سینما تحت عنوان شانزدهمین جشن سینمایی حافظ دور هم جمع شدند تا از هم تقدیر کنند و زحمات یک ساله دست اندرکاران بخش سینما را ارج نهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

الگو بودن بعضی از این هنرپیشه ها برای جوانان و تاثیر گذاشتن رفتارهای اخلاقی و کرداری آنان بر جامعه خصوصا قشر جوان این حساسیت را به وجود می آورد که چرا باید این تاثیرگذاران حوزه فرهنگ و جامعه با توجه به اهمیت جایگاهشان و نقشی که می توانند در بهبود یا ابتذال جامعه دارند به حال خود رها شوند تا هر جور که دوست دارند بپوشند و آرایش کنند و در جامعه و فضای رسانه ای جولان دهند؟
متاسفانه در جشن سینمایی حافظ تعدادی از هنرمندان خانم علی رغم اینکه با همسر، پدر و یا خانواده خود شرکت کرده بودند از وضعیت ظاهری زننده ظاهر شدند که اعتراض و ناراحتی دلسوزان حوزه فرهنگی کشور را در پی داشت.

,
,

S2kJ0

, S2kJ0,

۱۶thhafez_22۱۶thhafez_35۱۶thhafez_38۲۱۱۸۸۲_۸۴۲n00044994-r-b-005

, ۱۶thhafez_22, ۱۶thhafez_35, ۱۶thhafez_38, ۲۱۱۸۸۲_۸۴۲, n00044994-r-b-005,

دعوت جنتی به مجلس برای پاسخگویی درباره «جشن هنجارشکنانه حافظ»
حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره واکنش کمیسیون متبوعش به جشن حاشیه‌ساز حافظ، اظهار کرد: قاعده کلی کمیسیون فرهنگی مجلس این است که در مقابل این‌گونه اقدامات که با آموزه‌‌های اسلامی در تناقض است و گسترش ناهنجاری و ولنگاری فرهنگی‌ را به دنبال دارد، برخود جدی انجام دهد.

, دعوت جنتی به مجلس برای پاسخگویی درباره «جشن هنجارشکنانه حافظ»,
,

وی با تاکید بر اینکه اینگونه هنجارشکنی‌ها در حوزه فرهنگی نمره منفی را برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی دارد، متذکر شد: قطعاً پس از اولین جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس در روزهای آینده، موضوع دعوت علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای توضیح درباره اقدامات هنجارشکنانه جشن حافظ بررسی می‌کنیم.

,

حجت الاسلام آزادی‌خواه با بیان اینکه تجربه گذشته نشان می‌دهد که مسئولان وزارت ارشاد توجه چندانی به مقابله با ولنگاری فرهنگی ندارند، اظهار کرد: این اتفاق تاسف‌برانگیز که دور از انتظار هم نبود، موجب ناراحتی خانواده‌های معظم شهدا و دلسوزان نظام شده است.

,

بازیگران با پوشش غیرشرعی،الگوی دختران و پسران ما در جامعه شده اند
محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی« تهران نیوز» با اشاره به بی حجابی برخی بازیگران خانم در جشنواره حافظ گفت: این برنامه ها سالهاست که برگزار می شود و آشکارترین بخش ولنگاری فرهنگی آن، پوشش خلاف شرع و اسلامی بازیگران است و قطعا چنین وضعیتی خلاف شرع و مغایر با قوانین کشور است و این بازیگران با نوع پوشش و رفتار خودشان، احکام الهی را زیر پاگذاشته اند.
وی معتقد است که این بازیگران که پوشش مناسبی هم در جشن حافظ نداشتند، الگوی دختران و پسران ما در جامعه هستند که به علت غفلت مسئولان سینما و تلویزیون، با اینکه لایق نیستند اما تبدیل به الگو شدند و این شیوه رفتارشان با کامل تاسف در بین جوانان منتقل خواهد شد و می توان گفت که دامنه بی حیایی و فساد گسترش پیدا می کند و این جشن می تواند موجی در سراسر کشور ایجاد کند.
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: شانزدهمین سال برگزاری جشن حافظ را پشت سر گذاشتیم و بدون هیچ تردیدی، امثال این جشن ها،طراحی خود را از خارج از مرزها می گیرند و آنهایی که به دنبال ضربه زدن به فرهنگ این مرز و بوم هستند، از طریق همین فرصت ها، طراحی های فرهنگی خود را در کشور پیش می برند و با جستجوی کمی می توان فهمید که از کدام سرویس بیگانه خط گرفته اند و نیاز است که مسئولان در این خصوص چاره ای بیندیشند و با آن مقابله کنند.

, بازیگران با پوشش غیرشرعی،الگوی دختران و پسران ما در جامعه شده اند,
, تهران نیوز,
,
,


ترویج فرهنگ حجاب نیاز به زیربنای محکم فرهنگ سازی دارد
پروانه معصومی بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» در گفتگو با بسیج به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ حجاب در جامعه نیاز به زیربنای محکم برای فرهنگ سازی دارد و اگر در بخش فرهنگ سازی موضوع حجاب خوب عمل کنیم، بانوان ایرانی حجاب را اجباری تلقی نمی کنند و با میل و رغبت زیاد این کار را انجام می دهند.
این بازیگر سینما و تلویزیون که نخواست در خصوص پوشش غیرشرعی بازیگران خانم حرفی از او منتشر شود، در پایان گفت: بعد از انقلاب اسلامی به اختیار خودم حجاب را برگزیدم و مفتخرم که به عنوان یک بانوی محجبه در جامعه زندگی می کنم.

,
, ترویج فرهنگ حجاب نیاز به زیربنای محکم فرهنگ سازی دارد,
,
,


بازیگران مراقب رفتارهای خود باشند
آفرین عبیسی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار « تهران نیوز» گفت:بازیگران سینما و تلویزیون و به ویژه جوانانی که در این عرصه فعالیت دارند قطعاً به عنوان الگوهایی برای پسران و دختران ایرانی شناخته می شوند و باید در زندگی خود روشی انسانی را برگزینند تا افرادی که در زندگی شان از آن ها الگوبرداری می کنند دچار انحطاط رفتاری و اخلاقی نشوند؛ بازیگران سینما و تلویزیون باید بدانند که همه کارها و اعمال آن ها زیر ذره بین هواداران شان است و به همین منظور باید در تمامی شئون زندگی شان جوری رفتار کنند که کسی نتواند نسبت به رفتارشان خرده بگیرد.

,
, بازیگران مراقب رفتارهای خود باشند,
, تهران نیوز,


بازیگر فیلم سینمایی «واکنش پنجم» خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان سینمای کشور بد حجابی رایج در سینما را که شایسته نظام اسلامی نیست کنترل کنند و از سوی دیگر با تلاش یکایک مردم کشور عزیزمان شاهد آن باشیم که با اتحاد و همدلی که قطعاً به وجود آمدن آن نیازمند تدبیر مسئولان است همگی به سوی داشتن عفاف و حجاب وجودی برویم.

,
,


حلیمه سعیدی بازیگر نقش «خاله قزی» و مادر شهید «رضا لشکری» نیز در گفتگو با خبرنگار « تهران نیوز» با بیان اینکه حجاب یکی از ستون های اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: فرزندم رضا در دوران جنگ به شهادت رسیده است و او رفت تا امروز حجاب بماند و اگر افرادی در جامعه، موجب گسترش فرهنگ بی حجابی شوند، قطعا به خون شهدا پشت کرده اند.

,
, تهران نیوز,


وی ادامه داد: من مفتخرم که حجابم را حفظ کرده ام و توصیه می کنم که جوانان امروزی با حفظ حجابشان، شان خود را نگه دارند.

,
,

۱۶thhafez_08۱۶thhafez_09
جشن سینمائی حافظ با پوشش مانکن ها،گریم و آرایش برخی هنرمندان زن به حاشیه رفت
اخیرا شاهد خروج برخی هنرمندان از کشور و پیوستن به شبکه های ماهواره ای از جمله جم هستیم، شبکه ای که بنیان خانواده های ایرانی اسلامی را هدف قرار داده است و با تعدد کانال ها برای ذائقه های مختلف در صدد جذب حداکثری مخاطب است. شنیده ها نیز حاکی از آن است هنرمندان خانمی که جذابتر و مخاطب پسند باشند را در ایران شناسایی و با ترفند های مختلف برای همکاری دعوت می کنند که می توان این پوشش های غیر متعارف را در راستای اهداف شبکه های ماهواره ای دید.
جشن سینمائی حافظ با همه خوبی ها و نکات مثبتی که در تقدیر از پیشکسوتان و بزرگان سینمای ایران داشت متاسفانه با پوشش مانکن ها و گریم و آرایش برخی هنرمندان زن به حاشیه رفت و تنها چیزی که از آن به یادگار ماند هزاران فریم عکس حاشیه ای از فرش قرمز بود که آن هم دردی از سینمای ایران دوا که نمی کند هیچ، بار منفی نیز بر فرهنگ و اصالت این سرزمین اضافه خواهد کرد.

, ۱۶thhafez_08, ۱۶thhafez_09,
,
,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه