برای دفاع از اعتقادات و فرهنگ خودی در دانشگاهها باید یک کار اساسی صورت بگیرد. متاسفانه فضای دانشگاهها فضای نابی نیست و رابطهی افراد با هم، رابطهی افراد با دانشجو و رابطهی با نامحرم متاسفانه خیلی اسلامی نیست که یک تهدید بزرگ است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، در ادامه گفتوگو با محمداسماعیل کفایتی، رئیس بسیج مهندسین صنعتی در خصوص فرهنگ جهادی اظهار داشت:
, شبکه اطلاع رسانی دانا, به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، در ادامه گفتوگو با محمداسماعیل کفایتی، رئیس بسیج مهندسین صنعتی در خصوص فرهنگ جهادی اظهار داشت:, به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، در ادامه گفتوگو با محمداسماعیل کفایتی، رئیس بسیج مهندسین صنعتی در خصوص فرهنگ جهادی اظهار داشت:,,
** مدیریت جهادی سیستمی است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند
, ** مدیریت جهادی سیستمی است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند, ** مدیریت جهادی سیستمی است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند, ** مدیریت جهادی سیستمی است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند, ** مدیریت جهادی سیستمی است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند,,
مدیریت جهادیای که مسئولین باید داشته باشند، چه شاخصههایی دارد؟ چه تاثیری میتواند در پیشبرد اقتصاد داشته باشد؟
, مدیریت جهادیای که مسئولین باید داشته باشند، چه شاخصههایی دارد؟ چه تاثیری میتواند در پیشبرد اقتصاد داشته باشد؟, مدیریت جهادیای که مسئولین باید داشته باشند، چه شاخصههایی دارد؟ چه تاثیری میتواند در پیشبرد اقتصاد داشته باشد؟, مدیریت جهادیای که مسئولین باید داشته باشند، چه شاخصههایی دارد؟ چه تاثیری میتواند در پیشبرد اقتصاد داشته باشد؟,,
کفایتی: دو نوع نگاه در مدیریت وجود دارد. یک نگاه این است که مسئولین با شرایط عادی حرکت کنند، در این حالت گاهی ممکن است پیشرفتی حاصل شود ولی سرعت آن کم است و حتی گاهی موجب عقبگرد میشود. بنابراین به یک موتور محرکه و شرایط جدیتری نیاز است که بتوان این سازوکار را بهم زد.
, کفایتی: دو نوع نگاه در مدیریت وجود دارد. یک نگاه این است که مسئولین با شرایط عادی حرکت کنند، در این حالت گاهی ممکن است پیشرفتی حاصل شود ولی سرعت آن کم است و حتی گاهی موجب عقبگرد میشود. بنابراین به یک موتور محرکه و شرایط جدیتری نیاز است که بتوان این سازوکار را بهم زد., کفایتی: دو نوع نگاه در مدیریت وجود دارد. یک نگاه این است که مسئولین با شرایط عادی حرکت کنند، در این حالت گاهی ممکن است پیشرفتی حاصل شود ولی سرعت آن کم است و حتی گاهی موجب عقبگرد میشود. بنابراین به یک موتور محرکه و شرایط جدیتری نیاز است که بتوان این سازوکار را بهم زد., کفایتی: ,,
مدیریت جهادی یعنی بتوانیم فعالیتهای خود را در هر عرصهای بخصوص در عرصهی اقتصاد با سرعت بالایی پیش ببریم. یعنی پشتوانههای جدی که آن را از مسیر عادی و خطی بتواند به یک توسعهی نمایی و غیر خطی پیش ببرد و با سرعت بالایی پیشرفت اتفاق بیفتد. این شبیه به مهندسی مجدد و مهندسی ارزش است که بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شد. یعنی انجام پروژهها و تولید با کاهش هزینهها، بهرهوری بالا و سرعت رادیکالی.
, مدیریت جهادی یعنی بتوانیم فعالیتهای خود را در هر عرصهای بخصوص در عرصهی اقتصاد با سرعت بالایی پیش ببریم. یعنی پشتوانههای جدی که آن را از مسیر عادی و خطی بتواند به یک توسعهی نمایی و غیر خطی پیش ببرد و با سرعت بالایی پیشرفت اتفاق بیفتد. این شبیه به مهندسی مجدد و مهندسی ارزش است که بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شد. یعنی انجام پروژهها و تولید با کاهش هزینهها، بهرهوری بالا و سرعت رادیکالی., مدیریت جهادی یعنی بتوانیم فعالیتهای خود را در هر عرصهای بخصوص در عرصهی اقتصاد با سرعت بالایی پیش ببریم. یعنی پشتوانههای جدی که آن را از مسیر عادی و خطی بتواند به یک توسعهی نمایی و غیر خطی پیش ببرد و با سرعت بالایی پیشرفت اتفاق بیفتد. این شبیه به مهندسی مجدد و مهندسی ارزش است که بعد از جنگ جهانی دوم مطرح شد. یعنی انجام پروژهها و تولید با کاهش هزینهها، بهرهوری بالا و سرعت رادیکالی.,,
یکی از شاخصههای مدیریت جهادی این است که همهی فعالیتها همراستا و همگرا شوند و یک همافزایی در کارها ایجاد شود، تا بتوان به نتایج بیشتری دست یافت.
, یکی از شاخصههای مدیریت جهادی این است که همهی فعالیتها همراستا و همگرا شوند و یک همافزایی در کارها ایجاد شود، تا بتوان به نتایج بیشتری دست یافت., یکی از شاخصههای مدیریت جهادی این است که همهی فعالیتها همراستا و همگرا شوند و یک همافزایی در کارها ایجاد شود، تا بتوان به نتایج بیشتری دست یافت.,,
مدیریت جهادی خود یک سیستم است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند و با کنار هم قرار دادن ظرفیتهای اندک به فعالیتهای گسترده دست مییابد. الگوی جهادی یک الگوی ایرانی اسلامی است که نمونهی آن را در دفاع مقدس تجربه کردیم. متاسفانه بعد از دوران دفاع مقدس بحث جهادی خیلی کمرنگ شد، اکنون زمان آن رسیده که دوباره احیا شود.
, مدیریت جهادی خود یک سیستم است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند و با کنار هم قرار دادن ظرفیتهای اندک به فعالیتهای گسترده دست مییابد. الگوی جهادی یک الگوی ایرانی اسلامی است که نمونهی آن را در دفاع مقدس تجربه کردیم. متاسفانه بعد از دوران دفاع مقدس بحث جهادی خیلی کمرنگ شد، اکنون زمان آن رسیده که دوباره احیا شود., مدیریت جهادی خود یک سیستم است که از همهی ظرفیتها استفاده میکند و با کنار هم قرار دادن ظرفیتهای اندک به فعالیتهای گسترده دست مییابد. الگوی جهادی یک الگوی ایرانی اسلامی است که نمونهی آن را در دفاع مقدس تجربه کردیم. متاسفانه بعد از دوران دفاع مقدس بحث جهادی خیلی کمرنگ شد، اکنون زمان آن رسیده که دوباره احیا شود.,,
در رویکرد جهادی مسئلهی پیش رو فراموش نمیشود و به افراد دیگر هم سپرده نمیشود بلکه همه تلاش میکنند تا آن را حل کنند. ما در دوران جنگ تحمیلی در تنگنا قرار داشتیم و تحریم بودیم، بنابراین خود با مسئله درگیر شدیم.
, در رویکرد جهادی مسئلهی پیش رو فراموش نمیشود و به افراد دیگر هم سپرده نمیشود بلکه همه تلاش میکنند تا آن را حل کنند. ما در دوران جنگ تحمیلی در تنگنا قرار داشتیم و تحریم بودیم، بنابراین خود با مسئله درگیر شدیم., در رویکرد جهادی مسئلهی پیش رو فراموش نمیشود و به افراد دیگر هم سپرده نمیشود بلکه همه تلاش میکنند تا آن را حل کنند. ما در دوران جنگ تحمیلی در تنگنا قرار داشتیم و تحریم بودیم، بنابراین خود با مسئله درگیر شدیم.,,
از شاخصههای مدیریت جهادی به فرمایش مقام معظم رهبری خدامحوری بودن آن است. براساس این دیدگاه اگر وظایف به خوبی و با نیت درست انجام شود، امدادهای غیبی نیز به ما کمک میکند و توان محدود ما چند برابر میشود.
, از شاخصههای مدیریت جهادی به فرمایش مقام معظم رهبری خدامحوری بودن آن است. براساس این دیدگاه اگر وظایف به خوبی و با نیت درست انجام شود، امدادهای غیبی نیز به ما کمک میکند و توان محدود ما چند برابر میشود., از شاخصههای مدیریت جهادی به فرمایش مقام معظم رهبری خدامحوری بودن آن است. براساس این دیدگاه اگر وظایف به خوبی و با نیت درست انجام شود، امدادهای غیبی نیز به ما کمک میکند و توان محدود ما چند برابر میشود.,,
در رویکرد جهادی ایدهآل لزوما برای هر فعالیتی مزد و جایگاه و سودی طلب نمیشود و همه فداکارانه و ایثارگرانه به صحنه میآیند. ورودیها به حداقل و خروجیها به حداکثر میرسد. تجربهی رویکرد جهادی در بعضی کشورهای دیگر از جمله کشور ژاپن هم وجود دارد. آنها با اینکه نگاه ارزشی ندارند ولی از سایر محرکها مثل انگیزههای ناسیونالیستی استفاده کردهاند.
, در رویکرد جهادی ایدهآل لزوما برای هر فعالیتی مزد و جایگاه و سودی طلب نمیشود و همه فداکارانه و ایثارگرانه به صحنه میآیند. ورودیها به حداقل و خروجیها به حداکثر میرسد. تجربهی رویکرد جهادی در بعضی کشورهای دیگر از جمله کشور ژاپن هم وجود دارد. آنها با اینکه نگاه ارزشی ندارند ولی از سایر محرکها مثل انگیزههای ناسیونالیستی استفاده کردهاند., در رویکرد جهادی ایدهآل لزوما برای هر فعالیتی مزد و جایگاه و سودی طلب نمیشود و همه فداکارانه و ایثارگرانه به صحنه میآیند. ورودیها به حداقل و خروجیها به حداکثر میرسد. تجربهی رویکرد جهادی در بعضی کشورهای دیگر از جمله کشور ژاپن هم وجود دارد. آنها با اینکه نگاه ارزشی ندارند ولی از سایر محرکها مثل انگیزههای ناسیونالیستی استفاده کردهاند.,,
ما براساس نگاه دینی و مصالح ملی لازم است کالاهای داخلی را استفاده کرده و کالای خارجی را استفاده نکنیم. همچنین لازم است کالاهای کشورهای متخاصم مثل کالاهای صهیونیستی را بهعنوان یک خط قرمز تلقی کنیم و به آن پایبند باشیم. با داشتن رویکرد جهادی در داخل کشور اتفاقات مهمی رخ میدهد و یک جنبش راه میافتد. سرعت بالا و نوآوری مهمترین فاکتورهای یک جنبش هستند.
, ما براساس نگاه دینی و مصالح ملی لازم است کالاهای داخلی را استفاده کرده و کالای خارجی را استفاده نکنیم. همچنین لازم است کالاهای کشورهای متخاصم مثل کالاهای صهیونیستی را بهعنوان یک خط قرمز تلقی کنیم و به آن پایبند باشیم. با داشتن رویکرد جهادی در داخل کشور اتفاقات مهمی رخ میدهد و یک جنبش راه میافتد. سرعت بالا و نوآوری مهمترین فاکتورهای یک جنبش هستند., ما براساس نگاه دینی و مصالح ملی لازم است کالاهای داخلی را استفاده کرده و کالای خارجی را استفاده نکنیم. همچنین لازم است کالاهای کشورهای متخاصم مثل کالاهای صهیونیستی را بهعنوان یک خط قرمز تلقی کنیم و به آن پایبند باشیم. با داشتن رویکرد جهادی در داخل کشور اتفاقات مهمی رخ میدهد و یک جنبش راه میافتد. سرعت بالا و نوآوری مهمترین فاکتورهای یک جنبش هستند.,,
در مدیریت جهادی کار با سرعت و خلاقیت بالا پیش میرود، نوآوری و تازگی وجود دارد و افراد احساس مفید بودن میکنند، همین موارد میتواند عامل به وجود آمدن انگیزه در بین مسئولان باشد. در مدیریت جهادی توقف وجود ندارد، به حداقلها توجه نمیشود و بعد از تمام شدن یک کار، کار بعدی شروع میشود.
, در مدیریت جهادی کار با سرعت و خلاقیت بالا پیش میرود، نوآوری و تازگی وجود دارد و افراد احساس مفید بودن میکنند، همین موارد میتواند عامل به وجود آمدن انگیزه در بین مسئولان باشد. در مدیریت جهادی توقف وجود ندارد، به حداقلها توجه نمیشود و بعد از تمام شدن یک کار، کار بعدی شروع میشود., در مدیریت جهادی کار با سرعت و خلاقیت بالا پیش میرود، نوآوری و تازگی وجود دارد و افراد احساس مفید بودن میکنند، همین موارد میتواند عامل به وجود آمدن انگیزه در بین مسئولان باشد. در مدیریت جهادی توقف وجود ندارد، به حداقلها توجه نمیشود و بعد از تمام شدن یک کار، کار بعدی شروع میشود.,,
الگوی جهادی یک رابطهی خطی نیست، بلکه در آن یک فاز تاخیری وجود دارد و پس از آن پیشرفت بهصورت جنبشی و لگاریتمی اتفاق میافتد، بهطوریکه در مدیریت جهادی یک سال تلاش، معادل ده سال یا بیشتر، ثمره در بر خواهد داشت.
, الگوی جهادی یک رابطهی خطی نیست، بلکه در آن یک فاز تاخیری وجود دارد و پس از آن پیشرفت بهصورت جنبشی و لگاریتمی اتفاق میافتد، بهطوریکه در مدیریت جهادی یک سال تلاش، معادل ده سال یا بیشتر، ثمره در بر خواهد داشت., الگوی جهادی یک رابطهی خطی نیست، بلکه در آن یک فاز تاخیری وجود دارد و پس از آن پیشرفت بهصورت جنبشی و لگاریتمی اتفاق میافتد، بهطوریکه در مدیریت جهادی یک سال تلاش، معادل ده سال یا بیشتر، ثمره در بر خواهد داشت.,,
,
** عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود
, ** عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود, ** عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود, ** عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود, ** عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود,,
با توجه به شعار دهه که پیشرفت و عدالت است، عدالت در اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟
, با توجه به شعار دهه که پیشرفت و عدالت است، عدالت در اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟, با توجه به شعار دهه که پیشرفت و عدالت است، عدالت در اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟, با توجه به شعار دهه که پیشرفت و عدالت است، عدالت در اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی دارد؟,,
کفایتی: عدالت نقش پایه را برای ساختمان اقتصاد مقاومتی دارد. برای رسیدن به عدالت باید نامعادلههای فراوانی حل شود. مدیریت جهادی یکی از روشهای عدالت است و نامعادلات را حل میکند.
, کفایتی: عدالت نقش پایه را برای ساختمان اقتصاد مقاومتی دارد. برای رسیدن به عدالت باید نامعادلههای فراوانی حل شود. مدیریت جهادی یکی از روشهای عدالت است و نامعادلات را حل میکند., کفایتی: عدالت نقش پایه را برای ساختمان اقتصاد مقاومتی دارد. برای رسیدن به عدالت باید نامعادلههای فراوانی حل شود. مدیریت جهادی یکی از روشهای عدالت است و نامعادلات را حل میکند., کفایتی: ,,
عدالت با پیشرفت در هم تنیده است. انقلاب شبیه به سنگ بزرگی است که روی یک سطح شیبدار در حرکت است. اگر به قله برسد، پس از آن پیشرفت با سرعت اتفاق میافتد، ولی چنانچه در اثر تفرقه و غفلت، نبود مردم در صحنه، سستی نیروهای انقلابی، کاستی صورت بگیرد، این انقلاب اگر برگردد صدها سال به عقب برمیگردیم.
, عدالت با پیشرفت در هم تنیده است. انقلاب شبیه به سنگ بزرگی است که روی یک سطح شیبدار در حرکت است. اگر به قله برسد، پس از آن پیشرفت با سرعت اتفاق میافتد، ولی چنانچه در اثر تفرقه و غفلت، نبود مردم در صحنه، سستی نیروهای انقلابی، کاستی صورت بگیرد، این انقلاب اگر برگردد صدها سال به عقب برمیگردیم., عدالت با پیشرفت در هم تنیده است. انقلاب شبیه به سنگ بزرگی است که روی یک سطح شیبدار در حرکت است. اگر به قله برسد، پس از آن پیشرفت با سرعت اتفاق میافتد، ولی چنانچه در اثر تفرقه و غفلت، نبود مردم در صحنه، سستی نیروهای انقلابی، کاستی صورت بگیرد، این انقلاب اگر برگردد صدها سال به عقب برمیگردیم.,,
این پیشرفت اتفاق نمیافتد مگر اینکه عدالت اساس کار باشد. مردم بیش از اینکه از سختیهای اقتصادی ناراحت باشند از بیعدالتیها گله دارند. عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود.
, این پیشرفت اتفاق نمیافتد مگر اینکه عدالت اساس کار باشد. مردم بیش از اینکه از سختیهای اقتصادی ناراحت باشند از بیعدالتیها گله دارند. عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود., این پیشرفت اتفاق نمیافتد مگر اینکه عدالت اساس کار باشد. مردم بیش از اینکه از سختیهای اقتصادی ناراحت باشند از بیعدالتیها گله دارند. عدالت موجب اعتماد، انگیزه و همگرا شدن همهی ظرفیتها میشود.,,
** هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است
, ** هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است, ** هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است, ** هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است, ** هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است,,
چگونه میتوان فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی را نهادینه کرد؟
, چگونه میتوان فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی را نهادینه کرد؟, چگونه میتوان فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی را نهادینه کرد؟, چگونه میتوان فرهنگ اسلامی و انقلاب اسلامی را نهادینه کرد؟,,
کفایتی: فرهنگ مقولهی مهمی است، انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است. البته فرهنگ نسبت به بقیهی امور متفاوت است. بهطور مثال در ساختمانسازی مواد اولیه (تیرآهن، آجر و..) بهطور انبوه تولید میشود و برای ساختن آن کافی است که این مواد را با هم سرهم کرد. اما در خصوص فرهنگ در حال حاضر این مواد اولیه متاسفانه یا وجود ندارند یا در برخی موارد تولید انبوه نمیشوند و یا گاهی برای استفادهی گسترده مناسب نیستند و لازم است این مواد اولیه و اجزای فرهنگی را بهطور مناسب و درحد انبوه خود بسازیم.
, کفایتی: فرهنگ مقولهی مهمی است، انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است. البته فرهنگ نسبت به بقیهی امور متفاوت است. بهطور مثال در ساختمانسازی مواد اولیه (تیرآهن، آجر و..) بهطور انبوه تولید میشود و برای ساختن آن کافی است که این مواد را با هم سرهم کرد. اما در خصوص فرهنگ در حال حاضر این مواد اولیه متاسفانه یا وجود ندارند یا در برخی موارد تولید انبوه نمیشوند و یا گاهی برای استفادهی گسترده مناسب نیستند و لازم است این مواد اولیه و اجزای فرهنگی را بهطور مناسب و درحد انبوه خود بسازیم., کفایتی: فرهنگ مقولهی مهمی است، انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، هدف نهایی انقلاب اسلامی رسیدن به قلههای فرهنگی است. البته فرهنگ نسبت به بقیهی امور متفاوت است. بهطور مثال در ساختمانسازی مواد اولیه (تیرآهن، آجر و..) بهطور انبوه تولید میشود و برای ساختن آن کافی است که این مواد را با هم سرهم کرد. اما در خصوص فرهنگ در حال حاضر این مواد اولیه متاسفانه یا وجود ندارند یا در برخی موارد تولید انبوه نمیشوند و یا گاهی برای استفادهی گسترده مناسب نیستند و لازم است این مواد اولیه و اجزای فرهنگی را بهطور مناسب و درحد انبوه خود بسازیم., کفایتی:,,
گاهی برای معرفی فرهنگ، یک پدیدهی تاریخی به مردم و یا ساخت یک سریال، لازم است حداقل ربع قرن وقت گذاشت و همهی زوایا و شاخصهها را بررسی و تحقیق کرد. با مطالعهی گذشته و بررسی حال، میتوان آینده را طراحی کرد. باید دانست در بحث فرهنگ از کجا شروع کردهایم، حال در کدام نقطه قرار داریم و در آینده میخواهیم به کجا برویم.
, گاهی برای معرفی فرهنگ، یک پدیدهی تاریخی به مردم و یا ساخت یک سریال، لازم است حداقل ربع قرن وقت گذاشت و همهی زوایا و شاخصهها را بررسی و تحقیق کرد. با مطالعهی گذشته و بررسی حال، میتوان آینده را طراحی کرد. باید دانست در بحث فرهنگ از کجا شروع کردهایم، حال در کدام نقطه قرار داریم و در آینده میخواهیم به کجا برویم., گاهی برای معرفی فرهنگ، یک پدیدهی تاریخی به مردم و یا ساخت یک سریال، لازم است حداقل ربع قرن وقت گذاشت و همهی زوایا و شاخصهها را بررسی و تحقیق کرد. با مطالعهی گذشته و بررسی حال، میتوان آینده را طراحی کرد. باید دانست در بحث فرهنگ از کجا شروع کردهایم، حال در کدام نقطه قرار داریم و در آینده میخواهیم به کجا برویم.,,
اگر غرب قرآن یا نهج البلاغه یا حتی حافظ و مولانای ما را داشت، فرهنگ دنیا را میگرفت و دیگر از جاذبههای مبتذل و حیوانی استفاده نمیکرد. در غرب کمبود فرهنگ انسانی و ارزشی و نیز فقر منابع فرهنگی وجود دارد.
, اگر غرب قرآن یا نهج البلاغه یا حتی حافظ و مولانای ما را داشت، فرهنگ دنیا را میگرفت و دیگر از جاذبههای مبتذل و حیوانی استفاده نمیکرد. در غرب کمبود فرهنگ انسانی و ارزشی و نیز فقر منابع فرهنگی وجود دارد., اگر غرب قرآن یا نهج البلاغه یا حتی حافظ و مولانای ما را داشت، فرهنگ دنیا را میگرفت و دیگر از جاذبههای مبتذل و حیوانی استفاده نمیکرد. در غرب کمبود فرهنگ انسانی و ارزشی و نیز فقر منابع فرهنگی وجود دارد.,,
با این حال کشور ما دارای منابع ارزشمند فرهنگی زیادی است. غرب بهخوبی میداند که ظرفیتهای ایران بیش از آنکه در منابع طبیعی باشد، در فرهنگ ملی و دینیاش است بهطوریکه میتواند برای مردم جهان جذاب و برانگیزنده باشد. این مورد را میتوان در کنفرانسهای بینالمللی مشاهده کرد. دعوای مردم آمریکا بر سر مولانا و اقبال، شاهدی بر این مدعاست.
, با این حال کشور ما دارای منابع ارزشمند فرهنگی زیادی است. غرب بهخوبی میداند که ظرفیتهای ایران بیش از آنکه در منابع طبیعی باشد، در فرهنگ ملی و دینیاش است بهطوریکه میتواند برای مردم جهان جذاب و برانگیزنده باشد. این مورد را میتوان در کنفرانسهای بینالمللی مشاهده کرد. دعوای مردم آمریکا بر سر مولانا و اقبال، شاهدی بر این مدعاست., با این حال کشور ما دارای منابع ارزشمند فرهنگی زیادی است. غرب بهخوبی میداند که ظرفیتهای ایران بیش از آنکه در منابع طبیعی باشد، در فرهنگ ملی و دینیاش است بهطوریکه میتواند برای مردم جهان جذاب و برانگیزنده باشد. این مورد را میتوان در کنفرانسهای بینالمللی مشاهده کرد. دعوای مردم آمریکا بر سر مولانا و اقبال، شاهدی بر این مدعاست.,,
با انجام کارهای بنیادین بلندمدت و میانمدت و با اتکای به این ذخایر و منابع بسیار ارزشمند، در آینده میتوانیم به یک ابر قدرت فرهنگی تبدیل شویم. بهطوریکه در همهی دنیا فرهنگ ایرانی اسلامی را بهخوبی بشناسند و چهبسا اسلام با فرهنگ ایرانی شناخته شود. بخصوص اینکه فرهنگ ما، فرهنگ شیعی است و شیعه به معنای شیوع دهندهی تفکرات الهی و اهل بیت علیهمالسلام است. تعریف شیعه به پیروی کننده صرف، تعریف ناچیزی است.
, با انجام کارهای بنیادین بلندمدت و میانمدت و با اتکای به این ذخایر و منابع بسیار ارزشمند، در آینده میتوانیم به یک ابر قدرت فرهنگی تبدیل شویم. بهطوریکه در همهی دنیا فرهنگ ایرانی اسلامی را بهخوبی بشناسند و چهبسا اسلام با فرهنگ ایرانی شناخته شود. بخصوص اینکه فرهنگ ما، فرهنگ شیعی است و شیعه به معنای شیوع دهندهی تفکرات الهی و اهل بیت علیهمالسلام است. تعریف شیعه به پیروی کننده صرف، تعریف ناچیزی است., با انجام کارهای بنیادین بلندمدت و میانمدت و با اتکای به این ذخایر و منابع بسیار ارزشمند، در آینده میتوانیم به یک ابر قدرت فرهنگی تبدیل شویم. بهطوریکه در همهی دنیا فرهنگ ایرانی اسلامی را بهخوبی بشناسند و چهبسا اسلام با فرهنگ ایرانی شناخته شود. بخصوص اینکه فرهنگ ما، فرهنگ شیعی است و شیعه به معنای شیوع دهندهی تفکرات الهی و اهل بیت علیهمالسلام است. تعریف شیعه به پیروی کننده صرف، تعریف ناچیزی است.,,
در منابع فرهنگی و دینی ما به انسان متعالی نگاه میشود. همهی آموزههای دینی ما برای متعادل کردن قوای انسانی است. فرهنگ اسلامی در بحث قوهی نفع و شهوانی ما را به عفت، در قوهی غضب ما را به شجاعت و در قوهی فکری ما را به حکمت می رساند. این مورد نه در فرهنگ شرق و نه در فرهنگ غرب دیده نمیشود. جامعهی آرمانی جامعهای است که در آن انسانها به تعادل رسیده و متعالی شدهاند، آن وقت است که عدالت واقعی اتفاق میافتد.
, در منابع فرهنگی و دینی ما به انسان متعالی نگاه میشود. همهی آموزههای دینی ما برای متعادل کردن قوای انسانی است. فرهنگ اسلامی در بحث قوهی نفع و شهوانی ما را به عفت، در قوهی غضب ما را به شجاعت و در قوهی فکری ما را به حکمت می رساند. این مورد نه در فرهنگ شرق و نه در فرهنگ غرب دیده نمیشود. جامعهی آرمانی جامعهای است که در آن انسانها به تعادل رسیده و متعالی شدهاند، آن وقت است که عدالت واقعی اتفاق میافتد., در منابع فرهنگی و دینی ما به انسان متعالی نگاه میشود. همهی آموزههای دینی ما برای متعادل کردن قوای انسانی است. فرهنگ اسلامی در بحث قوهی نفع و شهوانی ما را به عفت، در قوهی غضب ما را به شجاعت و در قوهی فکری ما را به حکمت می رساند. این مورد نه در فرهنگ شرق و نه در فرهنگ غرب دیده نمیشود. جامعهی آرمانی جامعهای است که در آن انسانها به تعادل رسیده و متعالی شدهاند، آن وقت است که عدالت واقعی اتفاق میافتد., , ,,
انسانها در زمان مهدویت برای برپایی قسط و عدالت قیام میکنند . ظلم همه جا را فراگرفته و مردم از این ظلم به اضطرار رسیدهاند و منجی را طلب میکنند. از این نظر ما یک فرهنگ کاملا متعادل داریم که بر اساس صراط مستقیم است و هم به امور دنیوی و هم امور اخروی توجه میکند. صراط مستقیم نه مثل یهودیت صرفا دنیا طلب است و به امور دنیوی توجه میکند و نه مثل مسیحیت فقط به امور روحانی و معنوی توجه دارد و از امور دنیایی غافل است، بلکه در مسیر تعادل حرکت میکند و نعمتها و استعدادهای مادی و معنوی را ضایع و تبدیل به نقمت نمیکند و مشمول غضب الهی و گمراهی نمیگردد.
, انسانها در زمان مهدویت برای برپایی قسط و عدالت قیام میکنند . ظلم همه جا را فراگرفته و مردم از این ظلم به اضطرار رسیدهاند و منجی را طلب میکنند. از این نظر ما یک فرهنگ کاملا متعادل داریم که بر اساس صراط مستقیم است و هم به امور دنیوی و هم امور اخروی توجه میکند. صراط مستقیم نه مثل یهودیت صرفا دنیا طلب است و به امور دنیوی توجه میکند و نه مثل مسیحیت فقط به امور روحانی و معنوی توجه دارد و از امور دنیایی غافل است، بلکه در مسیر تعادل حرکت میکند و نعمتها و استعدادهای مادی و معنوی را ضایع و تبدیل به نقمت نمیکند و مشمول غضب الهی و گمراهی نمیگردد., انسانها در زمان مهدویت برای برپایی قسط و عدالت قیام میکنند . ظلم همه جا را فراگرفته و مردم از این ظلم به اضطرار رسیدهاند و منجی را طلب میکنند. از این نظر ما یک فرهنگ کاملا متعادل داریم که بر اساس صراط مستقیم است و هم به امور دنیوی و هم امور اخروی توجه میکند. صراط مستقیم نه مثل یهودیت صرفا دنیا طلب است و به امور دنیوی توجه میکند و نه مثل مسیحیت فقط به امور روحانی و معنوی توجه دارد و از امور دنیایی غافل است، بلکه در مسیر تعادل حرکت میکند و نعمتها و استعدادهای مادی و معنوی را ضایع و تبدیل به نقمت نمیکند و مشمول غضب الهی و گمراهی نمیگردد.,,
فرهنگ اسلامی و شیعی از این نظر بسیار غنی است و بر اساس فطرت و نیازهای اساسی انسان شکل گرفته است. با توجه به این موارد در آیندهی نزدیک میتوان شاهد فراگیر شدن فرهنگ ایرانی اسلامی واقعی بود، بهطوریکه همانطور که ما رفتار میکنیم آنها هم رفتار کنند و بسیاری از مردم سراسر دنیا برای مطالعهی فرهنگ ما زبان فارسی را یاد بگیرند. فرهنگ ما قابلیت جهانی شدن دارد. یک نمونه از فرهنگ ملی ما که در سطح جهانی مطرح است عید نوروز میباشد. بنابراین باید در این زمینه سرمایهگذاری صحیح صورت بگیرد.
, فرهنگ اسلامی و شیعی از این نظر بسیار غنی است و بر اساس فطرت و نیازهای اساسی انسان شکل گرفته است. با توجه به این موارد در آیندهی نزدیک میتوان شاهد فراگیر شدن فرهنگ ایرانی اسلامی واقعی بود، بهطوریکه همانطور که ما رفتار میکنیم آنها هم رفتار کنند و بسیاری از مردم سراسر دنیا برای مطالعهی فرهنگ ما زبان فارسی را یاد بگیرند. فرهنگ ما قابلیت جهانی شدن دارد. یک نمونه از فرهنگ ملی ما که در سطح جهانی مطرح است عید نوروز میباشد. بنابراین باید در این زمینه سرمایهگذاری صحیح صورت بگیرد., فرهنگ اسلامی و شیعی از این نظر بسیار غنی است و بر اساس فطرت و نیازهای اساسی انسان شکل گرفته است. با توجه به این موارد در آیندهی نزدیک میتوان شاهد فراگیر شدن فرهنگ ایرانی اسلامی واقعی بود، بهطوریکه همانطور که ما رفتار میکنیم آنها هم رفتار کنند و بسیاری از مردم سراسر دنیا برای مطالعهی فرهنگ ما زبان فارسی را یاد بگیرند. فرهنگ ما قابلیت جهانی شدن دارد. یک نمونه از فرهنگ ملی ما که در سطح جهانی مطرح است عید نوروز میباشد. بنابراین باید در این زمینه سرمایهگذاری صحیح صورت بگیرد.,,
لازم است فرهنگ خود را مقاوم و از آن دفاع کنیم، علاوه بر این ما میتوانیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراگیر و جهانی کنیم. دشمن فرهنگ ما را شناسایی کرده، فرهنگ ایرانی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده است. لذا ما باید ریشههای تاریخی و اسلامی فرهنگ خود را تقویت کنیم و اجازهی تهاجم به آنها ندهیم.
, لازم است فرهنگ خود را مقاوم و از آن دفاع کنیم، علاوه بر این ما میتوانیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراگیر و جهانی کنیم. دشمن فرهنگ ما را شناسایی کرده، فرهنگ ایرانی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده است. لذا ما باید ریشههای تاریخی و اسلامی فرهنگ خود را تقویت کنیم و اجازهی تهاجم به آنها ندهیم., لازم است فرهنگ خود را مقاوم و از آن دفاع کنیم، علاوه بر این ما میتوانیم سبک زندگی ایرانی اسلامی را فراگیر و جهانی کنیم. دشمن فرهنگ ما را شناسایی کرده، فرهنگ ایرانی و دینی ما را مورد تهاجم قرار داده است. لذا ما باید ریشههای تاریخی و اسلامی فرهنگ خود را تقویت کنیم و اجازهی تهاجم به آنها ندهیم.,,
,
** نسبت به فرهنگ خودی مثبت اندیش شویم
, ** نسبت به فرهنگ خودی مثبت اندیش شویم, ** نسبت به فرهنگ خودی مثبت اندیش شویم, ** نسبت به فرهنگ خودی مثبت اندیش شویم, ** نسبت به فرهنگ خودی مثبت اندیش شویم,,
راه مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب در وضعیت کنونی چیست؟
, راه مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب در وضعیت کنونی چیست؟, راه مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب در وضعیت کنونی چیست؟, راه مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی غرب در وضعیت کنونی چیست؟,,
کفایتی: یک بعد این قضیه اعتقادی است و بعد دیگر رسانههای عمومی و روزنامهها و دانشگاهها است.
, کفایتی: یک بعد این قضیه اعتقادی است و بعد دیگر رسانههای عمومی و روزنامهها و دانشگاهها است., کفایتی: یک بعد این قضیه اعتقادی است و بعد دیگر رسانههای عمومی و روزنامهها و دانشگاهها است., کفایتی:,,
به نظر من فرمول این کار چیزی است که امام خمینی(ره) فرمودند: دانشگاه شما اصلاح شود، مملکت شما درست میشود. دانشگاه مرکز نظریهپردازی و فرهنگسازی است و قشر نخبه و تاثیرگذار از آن تاثیر میپذیرد و خود هم بر جامعه اثر میگذارد.
, به نظر من فرمول این کار چیزی است که امام خمینی(ره) فرمودند: دانشگاه شما اصلاح شود، مملکت شما درست میشود. دانشگاه مرکز نظریهپردازی و فرهنگسازی است و قشر نخبه و تاثیرگذار از آن تاثیر میپذیرد و خود هم بر جامعه اثر میگذارد., به نظر من فرمول این کار چیزی است که امام خمینی(ره) فرمودند: دانشگاه شما اصلاح شود، مملکت شما درست میشود. دانشگاه مرکز نظریهپردازی و فرهنگسازی است و قشر نخبه و تاثیرگذار از آن تاثیر میپذیرد و خود هم بر جامعه اثر میگذارد.,,
برای دفاع از اعتقادات و فرهنگ خودی در دانشگاهها باید یک کار اساسی صورت بگیرد. متاسفانه فضای دانشگاهها فضای نابی نیست و علیرغم اینکه گرایشات دینی در جوانان تحصیلکرده بالاست، اما محتویات کتابها و آموزههای دانشگاهی و آن رفتاری که مشاهده میشود، رابطهی افراد با هم، رابطهی افراد با دانشجو و رابطهی با نامحرم متاسفانه خیلی اسلامی نیست و یک تهدید بزرگ است.
, برای دفاع از اعتقادات و فرهنگ خودی در دانشگاهها باید یک کار اساسی صورت بگیرد. متاسفانه فضای دانشگاهها فضای نابی نیست و علیرغم اینکه گرایشات دینی در جوانان تحصیلکرده بالاست، اما محتویات کتابها و آموزههای دانشگاهی و آن رفتاری که مشاهده میشود، رابطهی افراد با هم، رابطهی افراد با دانشجو و رابطهی با نامحرم متاسفانه خیلی اسلامی نیست و یک تهدید بزرگ است., برای دفاع از اعتقادات و فرهنگ خودی در دانشگاهها باید یک کار اساسی صورت بگیرد. متاسفانه فضای دانشگاهها فضای نابی نیست و علیرغم اینکه گرایشات دینی در جوانان تحصیلکرده بالاست، اما محتویات کتابها و آموزههای دانشگاهی و آن رفتاری که مشاهده میشود، رابطهی افراد با هم، رابطهی افراد با دانشجو و رابطهی با نامحرم متاسفانه خیلی اسلامی نیست و یک تهدید بزرگ است.,,
جنگ اصلی در دانشگاههاست، باید برنامهریزی درست صورت بگیرد. متاسفانه بیشتر مسئولین دانشگاهها چنین دغدغهای را ندارند و بهنظر میرسد اعتقادی به این ندارند که دانشگاه ما باید به معنای واقعی خود و نه صرفا معنای ظاهری اسلامی شود. دانشگاهها باید از این فضای سکولار فاصله بگیرند و بهسمت فضای دینی و اسلامی و ملی و ایرانی خود حرکت کنیم تا بتوانیم کار موثری انجام دهیم.
, جنگ اصلی در دانشگاههاست، باید برنامهریزی درست صورت بگیرد. متاسفانه بیشتر مسئولین دانشگاهها چنین دغدغهای را ندارند و بهنظر میرسد اعتقادی به این ندارند که دانشگاه ما باید به معنای واقعی خود و نه صرفا معنای ظاهری اسلامی شود. دانشگاهها باید از این فضای سکولار فاصله بگیرند و بهسمت فضای دینی و اسلامی و ملی و ایرانی خود حرکت کنیم تا بتوانیم کار موثری انجام دهیم., جنگ اصلی در دانشگاههاست، باید برنامهریزی درست صورت بگیرد. متاسفانه بیشتر مسئولین دانشگاهها چنین دغدغهای را ندارند و بهنظر میرسد اعتقادی به این ندارند که دانشگاه ما باید به معنای واقعی خود و نه صرفا معنای ظاهری اسلامی شود. دانشگاهها باید از این فضای سکولار فاصله بگیرند و بهسمت فضای دینی و اسلامی و ملی و ایرانی خود حرکت کنیم تا بتوانیم کار موثری انجام دهیم.,,
در حال حاضر در دانشگاههای ما از لحاظ فرهنگی با وضعیت پرخطری مواجه هستیم. بعضی افراد فعال انقلابی در دانشگاه بیشتر سلبی و انتقادی صحبت میکنند یعنی صرفا فرهنگ غرب را به چالش میکشانند و مسئله را از بعد اثباتی بیان نمیکنند. حداقل کاری که میشود در این خصوص انجام داد مثبت اندیشی نسبت به فرهنگ خودی و سرمایهگذاری دراین خصوص است. در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهیم شد و آسیبهای اجتماعی فراوانی را بهدنبال خواهد داشت. نگاه مثبت اندیشی باید توسط دانشجویان در دانشگاهها نهادینه شود. البته توجه به کرسیهای آزاد اندیشی و نظریهپردازی هم از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد.
, در حال حاضر در دانشگاههای ما از لحاظ فرهنگی با وضعیت پرخطری مواجه هستیم. بعضی افراد فعال انقلابی در دانشگاه بیشتر سلبی و انتقادی صحبت میکنند یعنی صرفا فرهنگ غرب را به چالش میکشانند و مسئله را از بعد اثباتی بیان نمیکنند. حداقل کاری که میشود در این خصوص انجام داد مثبت اندیشی نسبت به فرهنگ خودی و سرمایهگذاری دراین خصوص است. در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهیم شد و آسیبهای اجتماعی فراوانی را بهدنبال خواهد داشت. نگاه مثبت اندیشی باید توسط دانشجویان در دانشگاهها نهادینه شود. البته توجه به کرسیهای آزاد اندیشی و نظریهپردازی هم از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد., در حال حاضر در دانشگاههای ما از لحاظ فرهنگی با وضعیت پرخطری مواجه هستیم. بعضی افراد فعال انقلابی در دانشگاه بیشتر سلبی و انتقادی صحبت میکنند یعنی صرفا فرهنگ غرب را به چالش میکشانند و مسئله را از بعد اثباتی بیان نمیکنند. حداقل کاری که میشود در این خصوص انجام داد مثبت اندیشی نسبت به فرهنگ خودی و سرمایهگذاری دراین خصوص است. در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهیم شد و آسیبهای اجتماعی فراوانی را بهدنبال خواهد داشت. نگاه مثبت اندیشی باید توسط دانشجویان در دانشگاهها نهادینه شود. البته توجه به کرسیهای آزاد اندیشی و نظریهپردازی هم از اهمیت بسزایی برخوردار میباشد.,,
ما در حوزهی ماهواره و فضای مجازی نیز در یک وضعیت پرخطر و نگران کننده قرار داریم و باید در این زمینه بهصورت سلبی و انتقادی کارهای عملی، جدی و موثری صورت بگیرد.
, ما در حوزهی ماهواره و فضای مجازی نیز در یک وضعیت پرخطر و نگران کننده قرار داریم و باید در این زمینه بهصورت سلبی و انتقادی کارهای عملی، جدی و موثری صورت بگیرد., ما در حوزهی ماهواره و فضای مجازی نیز در یک وضعیت پرخطر و نگران کننده قرار داریم و باید در این زمینه بهصورت سلبی و انتقادی کارهای عملی، جدی و موثری صورت بگیرد.,,
انتهای پیام/خ
]
ارسال دیدگاه