اخبار داغ

اتمام فرصت ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی؛

دانه درشت ها با کدام هدف از یارانه چشم پوشیدند؟

دانه درشت ها با کدام هدف از یارانه چشم پوشیدند؟
درحالیکه درسال های اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها بودجه ای برای پرداخت یارانه نبود و نمایندگان مجلس اعتراض می کردند به برداشت دولت از سایر حساب ها، اما چرا نمایندگان و بسیاری از مدیران ارشد تاکنون این یارانه را دریافت می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، واقعیت این است که اکثر افراد جامعه ایرانی دچار هیچ کدام از انواع فقر تعریف‌شده نیستند هرچند که اگر خط فقر اعلام شود مشخص می شود که اکثر طبقه متوسط زیر خط فقر درآمد دارند اما به واقع ۴۵۰۰۰تومان دردی را دوا نمیکند مگر برای خانواده های پر جمعیتی که ماهیانه ۲۰۰تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند اما با این وجود انتخاب اکثرافراد دریافت یارانه و کمک مالی از دولت است!

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز,

غلط یا درست، وقتی یارانه به عنوان سهم مردم از فروش نفت تعبیر و تفسیر می‌شود، باید تبعات و شبهات بعدی آن را هم پذیرفت. مثلا اینکه آیا ثروتمندان جامعه سهمی از نفت ملی کشور ندارند؟!

,

حتی با فرض عبور از چنین شبهاتی، طرح انصراف داوطلبانه از یارانه باز هم مشتری چندانی نخواهد داشت. مردمی که در ناخودآگاه جمعی خود عاشق حقوق ثابت ماهانه و ثبات شغلی و کار دولتی هستند، چطور می‌توانند دل بکنند از یارانه ماهیانه‌ای که توسط دولت و از بابت فروش نفت به حسابشان واریز می‌شود؟!

,

همه این موارد به کنار با تبلیغاتی که این روزها رسانه ملی به راه انداخته برای انصراف از یارانه، لیست های متعددی از مقامات هم تبلیغ انصراف از یارانه را آغاز کرده اند.
درمیان این افراد نام کسانی دیده می شود که متعجب می شوید که مگر این افراد تاکنون یارانه دریافت می کرده اند؟

,
,

روسای دانشگاه های علوم پزشکی، مدیران ارشد اکثر کلان شهرها، نمایندگان مجلس، ورزشکاران، مدیران کلان کشور و… در این لیست دیده می شوند و چه خود شیرینی کرده اند برای این عمل انسان دوستانه! با حسابی سرانگشتی می توان میزان حقوق آنها را حدس زد و مگر ۴۵۰۰۰ تومان کدام گوشه زندگی آنها را پر می کند که حداقل حقوق دریافتی آنها ۳تا۴ میلیون تومان بدون مزایای جانبی است. آنوقت متعجب می شوید از تبلیغات صدا وسیما که پیله می کند به روزنامه فروش سر چهارراه یا پیرمرد بازنشسته ای که در پارک روزگار می گذراند.

,

درحالیکه درسال های اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه ها بودجه ای برای پرداخت یارانه نقدی نبود و نمایندگان مجلس اعتراض می کردند به برداشت دولت از سایر حساب ها برای پرداخت یارانه نقدی اما خودشان این یارانه را دریافت می کردند.

,

همه مشکلاتی که قرار است در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بارقم انصرافی ها درست شود در دولت قبل هم وجود داشت. در اینجا بحث دولت ها و گرایش های سیاسی به راستی مد نظر نیست ولی نمی شد این لیست های بلند بالا از همان ابتدا در دولت هم وجود می داشت و همین افراد از دریافت یارانه انصراف می دادند؟

,

تعدادی از نمایندگان مجلس در پاسخ به این اعتراض عنوان کرده اند که در گذشته قانون اجازه دریافت یارانه را به افراد می داد اما با تغییر قانون ما هم انصراف دادیم. چه توجیه جالبی! مگر نمایندگان مجلس واضع قانون نیستند چه شد که ناگهان قانون در بودجه ۹۳ تغییر کرد؟

,

نمیشد این اتفاق در بودجه سال های گذشته می افتاد و رنج و رشکستگی و تحمل بیماری سرطان و سایربیماری های خاص به صنعت و مردم نمی رسید؟چه زمان قراراست کار واقعی و برای مردم جای تدابیر سیاسی را بگیرد؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه