اخبار داغ

جراحت یکی دو نفر از زندانیان بند 350

جراحت یکی دو نفر از زندانیان بند 350
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گفت: در بازرسی‌ای که از بند 350 بازداشتگاه اوین در روزهای اخیر انجام شد هیچگونه درگیری صورت نگرفت و فرد یا افرادی برخلاف شایعات مطرح شده مجروح و به بیمارستان منتقل نشد‌ه‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: همان طور که پیش از این گفتم هیچگونه درگیری در بند 350 بازداشتگاه اوین رخ نداد و تنها یک بازرسی نوبتی صورت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


وی ادامه داد: خبر درگیری میان زندانیان و همکاران ما صحت ندارد و دروغ‌هایی است که جبهه معاند نظام انجام می‌دهد.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به انتشار خبری مبنی بر انتقال تعدادی از زندانیان به بیمارستان گفت: تمامی این اخبار کذب است و هیچ کس در این بازرسی نوبتی مجروح نشد که به بیمارستان منتقل شود.

اسماعیلی گفت: تمامی صحبت‌هایی که در رابطه با بازرسی نوبتی در بند 350 در رسانه‌های خارجی عنوان شد تبلیغات ساختگی است که سعی دارند با این تبلیغات چهره نظام جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا زندانیان بند 350 می‌توانند با خانواده‌های خود ملاقات داشته باشند؟ گفت: جمعی از این افراد شب گذشته با خانواده‌هایشان تلفنی صحبت کردند. امروز نیز تعدادی از آن‌ها با خانواده‌هایشان ملاقات داشتند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی نیز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ جزییات بازرسی در بند 350 اوین، گفت: ما تحقیقات اولیه را انجام دادیم و دیدیم که درگیری نبوده و طبق روال عادی از بندهای زندان اوین بازرسی‌هایی شده تا کسانی که اشیاء ممنوعه مانند موبایل و سیم کارت خارج از قاعده معمول در اختیار دارند، مورد بازرسی قرار گیرند.

وی افزود: در دو اتاق از زندان اوین مقاومت‌هایی از سوی زندانیان صورت گرفت و برای خود اشخاص مشکلاتی به وجود آورد و یکی دو نفر از زندانیان در این بازرسی دچار جراحت مختصری شدند.

وی ادامه داد: خانواده زندانیان درخواست ملاقات سریع کردند ولی باید بگوییم که اتفاقی نیفتاده است که ملاقات سریع بخواهند. مجلس هم خواستار پاسخگویی ما شده است. مجلس موظف است خودش هیات بفرستد و بعد گزارشاتی را ارائه بدهد.

پورمحمدی در پاسخ به سوال دیگری درباره‌ آخرین گزارشات ارائه شده از خرید و فروش و اجاره کودکان گفت:‌ همان تیمی که گزارش مربوط به این موضوع را به ما داده بودند نزد ما آمدند و این طور که عنوان شده بود نیست. مسائل مربوط به کودکان کار، کودکان بد سرپرستی و کودکانی که از اتباع خارجی هستند و به صورت غیر قانونی در ایران زندگی می‌کنند باید بررسی شود؛ زیرا که موضوعات مربوط به آنها در کشور مشکل ساز خواهد شد و ما دستور بازرسی به سازمانهای مربوطه را داده‌ایم، البته سازمان بهزیستی نیز بازرسی‌هایی را انجام می‌دهد تا تعداد آنها اندازه‌گیری شود.

وی درباره‌ کودکان خیابانی که جای مشخصی در کشور ندارند،گفت: در مورد آنها با پلیس صحبت کرده‌ایم.

وی درباره‌ کودکان اتباع بیگانه که به طور غیرقانونی در ایران سکونت دارند نیز گفت:‌ بی‌هویتی اساسی‌ترین چالش فرهنگی و اجتماعی ماست. نداشتن تحصیل و شناسنامه مشکل اساسی برای کودکان ماست. در مورد کودکان مربوط به اتباع خارجه با وزارت خارجه صحبت‌هایی کرده‌ایم و کودکان کشور خودمان نیز باید مراقبت بیشتری شوند تا بی‌شناسنامه نمانند.

پورمحمدی افزود: ان‌شاءالله با تلاش دستگاه‌های دولتی و ان‌ جی‌ اوها نسبت به فرزندان کشورمان مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد. اغلب کودکانی که خانواده دارند ولی از ادامه تحصیل بازمانده‌اند به دلیل مشکلات مالی و بدون مراقبت به فساد کشیده می شوند و باعث ایجاد عارضه‌ فرهنگی در کشور می‌شوند.

وی درباره‌ اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و این که وزارت دادگستری چه برنامه‌ای در این زمینه دارد گفت: کنترل قیمت بحث اساسی است و دولت به این موضوع اهتمام جدی دارد. البته همه‌ مسئولیت‌ها در این زمینه برعهدهی سازمان تعزیرات نیست و سازمان بازرسی و اصناف باید در این زمینه کمک کنند، البته ما در نظر داریم به سازمان تعزیرات نظم دهیم و شعب این سازمان را زیاد کنیم. امیدوارم تلاش ما به نتیجه برسد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه