اخبار داغ

اختتامیه جشنواره گلهای فاطمی و محمدی

آشنایی جوانان با آموزه‌های اسلامی سبب کاهش ناهنجاری‌های جامعه / فعالیت‌های قرآنی باید در جامعه بصیرت افزایی ایجاد کند

آشنایی جوانان با آموزه‌های اسلامی سبب کاهش ناهنجاری‌های جامعه / فعالیت‌های قرآنی باید در جامعه بصیرت افزایی ایجاد کند
فرماندار فراهان گفت: ما باید نسبت به آشنایی جوانان با مفاهیم ارزشی و اسلامی حساس باشیم چرا که در صورت توجه به این مقوله، بار بسیاری از ناهنجاری‌های موجود را از شانه‌های اجتماع کاسته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ مراسم اختتامیه جشنواره گلهای محمدی و فاطمی در شهرستان فراهان با حضور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

محمد مهدی فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در این مراسم با اشاره به آثار و برکات تلاوت قرآن در خانه گفت:  اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه و قرآن را مانند دوستی در زندگی انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانی آسمانی‌اش تفکر کنیم، پس از مدتی زندگی‌مان سرشار از نور، روشنایی، طراوت و زیبایی می شود.

,

وی افزود: خانواده ای که با قرآن انس داشته باشد، از برکات فوق العاده ای بهره مند می شود، برکاتی که تنها منحصر به آخرت نیست بلکه در همین دنیا نیز می توان ثمرات آن را مشاهده کرد.

,

فیض کرمیان اظهار کرد: خواندن قرآن در منازل سبب اعتلاى کلمه حق و نشر حقایق اسلام و نیز موجب انتشار و کثرت قرآن می شود، زیرا وقتى انسان در منزل خود قرآن بخواند همسر و فرزندان وى نیز طبعا در این عمل از وى پیروى کرده و به خواندن آن تشویق مى شوند.

,

امام جمعه فرمهین با اشاره به برگزاری جشنواره های قرآنی گفت: آشنایی جوانان و نوجوانان با این کتاب بزرگ، آنان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی حفظ می‌کند.

,

وی قرآن را کلام نورانی خدا، دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان برشمارد و افزود: در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند، بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

,

, ,

در ادامه مراسم، سعید فائض پور، فرماندار فراهان با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی گاهای محمدی و فاطمی در فراهان گفت: از اهتمام دستگاه های اجرایی شهرستان فراهان و سازمان تبلیغات در برگزاری این جشنواره قرآنی تقدیر و تشکر می کنم.

,

وی افزود: قرآن مجید معجزه جاودان پیامبر خاتم است، زیرا آئین جاویدان نیاز به معجزه جاویدان دارد که در همه اعصار و زمان ها درخشش داشته و رهنمای بشر باشد.

,

فائض پور با اشاره به وظایف دستگاه های در آموزش آموزه های قرآنی به جوانان و نوجوانان اظهار کرد: ما باید نسبت به آشنایی جوانان با مفاهیم ارزشی و اسلامی حساس باشیم چرا که در صورت توجه به این مقوله، بار بسیاری از نا به هنجاری‌های موجود را از شانه‌های اجتماع کاسته‌ایم.

,

فرماندار فراهان گفت: اگر نسل جوان به شیوه مناسب با قرآن و آموزه‌های قرآنی آشنا شود، هرگز اسیر دشمن در تحقق اهداف سو خود نمی‌شود چرا که منطق قرآن راه هدایت را برای وی معرفی کرده است.

,

وی استقبال بالای شرکت کنندگان در این جشنواره را بی نظیر برشمارد و افزود: اهتمام خانواده های در تشویق و ترغیب فرزندانشان در آموزش قرآن قابل تقدیر است و شهرستان فراهان با توجه به امار جمعیتی بالاترین آمار شرکت کنندگان در جشنواره را نسبت به شهرستانهای دیگر دارد.

,

, ,

در این مراسم حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه فهم قرآن با ولایت پذیری ممکن است، گفت: فهم قرآن به همراه توجه به عترت و ولایت معنا پیدامی‌کند و قرآن بدون تبعیت از ولایت در دست تکفیری‌ها تبلیغ می‌شود.

,

وی با بیان اینکه چهره‌ های قرآنی در کنار قرآن ولایت را فراموش نکنند، افزود: قرآن و ولایت در کنار یکدیگر هستند و این دو جدای از هم معنا ندارد و چهره‌های قرآنی باید قرآن و ولایت را در کنار هم حفظ کنند.

,

حسینی اراکی با اشاره به بصیرت افزایی جامعه قرآنی اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید به حدی باشد که با درک واقعی و بصیرت افزایی بتوانیم قضاوت درستی از امور و مسائل جامعه داشته باشیم.

,

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی خاطر نشان کرد: در دنیای امروز رفع صحیح و اصولی معضلات و مسایل اجتماعی نیازمند دیدگاهی روشن و با بصیرت است و  بر این اساس فعالان قرآنی با بصیرت باید در اجتماع ورود پیدا کنند.

,

 در مرحله شهرستانی ۱۰۵ نفر از شرکت کنندگان جشنواره در رشته های مختلف به مرحله استانی راه یافتند، در این مراسم از این برگزیدگان تقدیر و تجلیل شد.

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه