اخبار داغ

در سالروز میلاد امام رضا(ع) برگزار شد؛

معرفی «مسافر بهشت» تا «مسافر خراسان» در نشست کتاب‌خوان فرمهین

معرفی «مسافر بهشت» تا «مسافر خراسان» در نشست کتاب‌خوان فرمهین
همزمان با دهه کرامت و با حضور بانوان دوستدار کتاب، کتابخانه ولایت فرمهین میزبان نشست کتاب‌خوان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر، همزمان با میلاد امام رضا(ع) با حضور دختران و بانوان دوستدارکتاب، کتابخانه عمومی ولایت فرمهین میزبان نشست کتاب‌خوان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خب, فراهان خب, ر, ر,

حمیده مومنی کتابدار کتابخانه ولایت در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر در خصوص این نشست گفت: این ایام فرخنده و مبارک در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و به همین مناسبت نشست کتابخوان با محوریت دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) برگزار شد.

, فراهان خب, ر, ر,

مومنی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این برنامه و تبیین و معرفی کتاب‌هایی با موضوع فرهنگ رضوی، گامی در جهت ادای دین به ساحت امام رئوف و ولی نعمت همه ما ایرانیان برداشته شود.

,

در این نشست ۶ نفر از اعضای فعال کتابخانه به معرفی کتاب با موضوع زندگی ، سیره و سبک زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به شرح ذیل پرداختند:

,

کاش تو را می‌دیدم /   نوشته مژگان شیخی /   ارائه توسط: زهره کلائی رودباری

,

این کتاب  فرازهایی از زندگی موثر بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه معصومه (س) و حوادث تاریخی زمان ایشان در کنار پدروبرادر بزرگوارشان است و داراری شش بخش : کودکی،زندانی شدن پدر ، امامت برادر،سفربرادر به خراسان،خداحافظ شهر پیامبر وآخرین منزل می باشد .

,

دهمین آفتاب : احمد و مهدی در وداع با مدینه همسفر با امام رضا علیه السلام از مدینه تا خراسان /   نوشته نویسندگان: صفا امیری و هیئت تحریریه  /   ارائه توسط: آرمیتا باقری

,

این کتاب ویژه امام رضا(ع) از ولادت تا شهادت می باشد که مجموعه ای عالی برای نوجوانان است . گروه تصویر گرانش توانسته اند جذابیت و نشاط خوبی را به کتاب عرضه دارند و اما بخشهای مختلف کتاب : شعری با عنوان امید عنایت – ایستگاه سرگرمی با جدول و مارپیچ که اطلاعات خوبی درباره حضرت آموزش میدهند-احادیث و جملات گرانبها از ایشان و از همه مهمتر داستان های زیبای آن درباره زندگی پربار امام هشتم ما تنها معصومی که مرقدش در ایران می باشد .

,

م‍س‍اف‍ر خ‍راس‍ان‌   /   نوشته م‍ه‍دی‌ م‍رادح‍اص‍ل‌ /   ارائه توسط: معصومه اسکندری

,

این کتاب روایت داستانی زندگی و رویدادهای مهم دوران حیات امام رضا (ع) دهمین کتاب از مجموعه گذری بر زندگی چهارده معصوم (ع) است .نوجوانان کتاب را با این مطالب می‌خوانند : نجمه مادر امام رضا (ع) ، ولادت، کودکی، تلاش علمی، شرایط سخت سیاسی آن عصر، امامت، دوستان و دشمنان، شاه چراغ برادر امام رضا (ع) ، مبارزه، ولایت عهدی، سفر به ایران، جلسات علمی، روز بیعت، نماز عید فطر، شهادت، خونخواهی، و آثار علمی...

,

قصه زندگی امام رضا (ع)   /   نوشته مجید ملامحمدی /   ارائه توسط: نازنین باقری

,

زیباترین کتابی است پیرامون زندگی حضرت رضا(ع) که نویسنده آن با شکلی جدید و بیانی نو سعی کرده آن را با روایتی داستانی هم از زبان شهر مدینه و هم از زبان شخصیت‌های مثبت و منفی که با امام رضا(ع) ارتباط داشتند برای نوجوانان با بهره گیری از تصاویر به نگارش درآورد . هم چنین کتاب دارای دو جلد است : ج.۱. رضا جان خوش آمدی. ج.۲. مرغابی‌های مهربان.

,

دختران قهرمان : افسانه دختران زیرک و شجاع از ملل دنیا /   نوشته بروس لانسکی و ترجمه سعید ازندیان   /   ارائه توسط: زهرا اسکندری

,

این کتاب  که در قالب داستان نوشته شده، حکایتی از  ۴۱ دختر نوجوانی است که گاهی با شجاعت و دلیری و گاهی با دانایی و خردمندی مشکلات خود را حل می کنند. درباره‌ی دختران ملل مختلف است که در هریک از آن‌ها خلاقیت و هوش سرشار قهرمانان آن به تصویر کشیده شده است.

,

مسافر بهشت   /   نوشته انسیه نوش آبادی /   ارائه توسط: زهرا مختاری

,

محتوای این کتاب داستان  زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) می‌باشد. روایت به دنیا آمدن حضرت و اتفاقات تاریخی زندگی ایشان تا رسیدن کاروان حضرت معصومه (س) را به زبانی ساده همراه با تصاویر تمام رنگی وصفحات گلاسه بیان می‌دارد .

,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه