اخبار داغ

517 شهر کشور در آستانه تنش آبی

517 شهر کشور در آستانه تنش آبی
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: 517 شهر در سطح کشور امسال در آستانه تنش آبی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا،  ˈحمیدرضا جانبازˈ روز یکشنبه افزود: مشکلات آبی به دلیل کاهش ریزش نزولات آسمانی است زیرا متوسط بارش در هفت ماه پربارش سال آبی 92-93 از پنج درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب همچنین اظهارداشت: ˈکمبود بارش و کاهش روان آبها در کشور، رشد ناموزون جمعیت، افزایش حاشیه نشینی در شهرها، عدم انطباق طرحهای توسعه ای با مدیریت آب و عدم اتکا به طرحهای آمایش سرزمینˈ چالشهای مدیریت آب را جدی می کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ˈمدیریت درآمد - هزینه و اقتصاد آبˈ گفت: امسال که مزین به شعار ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ است باید به فرهنگ مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی در سطح شرکتهای وزارت نیرو توجه ویژه ای شود.

جانباز همچنین اظهارداشت: موضوع جیره بندی آب و حفظ کیفیت آن از مهمترین خط قرمزهای وزارت نیرو است لذا در هر شرایطی باید کیفیت آب شرب در حد استاندارد حفظ شود.

وی در ادامه گفت: خشکسالی و چالشهای تامین آب در خراسان رضوی به مراتب سختتر از سایر نقاط کشور است زیرا به جز مشهد شش شهر در این استان با کمبود آبی 500 لیتر در ثانیه، در معرض تنش آبی هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب افزود: تامین آب مشهد طرحی فراسازمانی است، مقوله تامین آب این شهر با توجه به کاهش آورد رودخانه هریرود و آب سد دوستی موضوعی پیچیده و نیازمند بررسی و برنامه ریزی دقیق می باشد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه