اخبار داغ

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

تشریح برنامه های پنجمین جشنواره روز قزوین/۳۵ برنامه با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی در این هفته برگزار می شود

تشریح برنامه های پنجمین جشنواره روز قزوین/۳۵ برنامه با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی در این هفته برگزار می شود
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با تشریح برنامه های روز قزوین گفت: تعامل خوبی میان دستگاه های اجرایی به وحود آمده و در طول این ایام 35 عنوان برنامه با همکاری 15 دستگاه اجرایی استان برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش پایگاه خبری دانشجویان قزوین “کیوسنا”، سعید وزیری نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع تشریح برنامه های پنجمین جشنواره روز قزوین که ظهر امروز در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: پنجمین جشنواره ملی روز قزوین از ۵ الی ۱۱ شهریور ماه به مانند ۴ سال گذشته با برنامه های متنوع برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “کیوسنا”,

وی افزود: مهمترین هدف از این جشنواره معرفی قزوین در سطوح ملی و فراملی است که همت خوبی نیز در میان دستگاه های مختلف اجرایی و مسوولان برای رسیدن به این منظور وجود دارد.

,

وزیری نژاد با تاکید بر لزوم معرفی قزوین به نسل امروز عنوان کرد: از دیگر اهداف برپایی جشنواره روز قزوین افزایش سطح آگاهی شناخت در میان اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان است تا با تاریخ و پیشینه پرافتخار قزوین هر چه بیشتر آشنا شوند.

,

وی تصریح کرد: شهر قزوین دارای تاریخی پر افتخار، مفاخر ارزشمند و تمدنی کهن است که تلاش می شود به بهانه روز قزوین آن را بازگو و مورد توجه قرار داد تا همگان به این هویت ملی بر خود بالیده و هر چه بیشتر نسبت به شهر و دیار خود تعلق خاطر داشته باشند.

,

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با بیان گوشه ای از پیشینه ۹ هزار سال زندگی در قزوین گفت: ثبت یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی که در کشور بی نظیر است، وجود باغات سنتی، داشتن نیم قرن سابقه پایتختی در دوره صفویه و وجود مقبره های مذهبی چون چهار انبیا و امامزاده حسین (ع) تنها گوشه ای از افتخارات شهر قزوین است.

,

وی افزود: همچنین وجود اولین خیابان ایران در قزوین، داشتن مفاخر و شخصیت های بزرگ چون علامه قزوینی و علامه دهخدا، شهید رجایی، بابایی، ابوترابی، وحود بزرگترین کارونسرای درون شهری با نام سعدالسلطنه ، موقعیت استراتژیک و انحصاری ترین دانشگاه بین المللی با سابقه ۳۰ سال فعالیت از دیگر ظرفیت های عظیم شهر دارالمومنین قزوین است.

,

وزیری نژاد با بیان اینکه برنامه های پیش بینی شده در هفته قزوین به صورت غیرمتمرکز در نقاط مختلف شهر برگزار می شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی میان دستگاه های اجرایی به وحود آمده و در طول این ایام ۳۵ عنوان برنامه با همکاری ۱۵ دستگاه اجرایی استان برگزار خواهد شد.

,

وی در تشریح برخی از برنامه های هفته قزوین گفت: به غیر از اجلاس بین المللی جاده ابریشم که در ۱۳ و ۱۴ شهریور به صورت بین المللی و با حضور سفرای کشورهای مدعو در سعدالسلطنه برگزار خواهد شد برنامه های بسیار و مختلف دیگری نظیر قزوین عهد صفوی، نمایشگاه عکس قدیم و امروز قزوین، عکس مشاهیر و اسناد مرتبط با قزوین، هفته فرهنگی ملل و مکتب تعزیه قزوین در این هفته برگزار خواهد شد.

,

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تاکید کرد: برای حضور در این برنامه ها بلیط فروشی نداریم و حضور همگان رایگان و آزاد خواهد بود.

,

وزیری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل های بسیار قزوین هنوز این شهر در کشور غریب و نا آشناست و جشنواره روز قزوین فرصتی مناسب برای آشنا کردن همگان با این ظرفیت های بالقوه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه