اخبار داغ

شرایط تسهیل سرمایه گذاری در فراهان فراهم می شود

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با احداث شهرک آلومینیوم در فراهان/این شهرک آلایندگی خاصی ندارد

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی با احداث شهرک آلومینیوم در فراهان/این شهرک آلایندگی خاصی ندارد
فرماندار فراهان گفت: در اجرای پروژه سرمایه گذاری شهرک آلومینیوم در فراهان، ۲۰ کارخانه احداث می شود که براساس برآوردها هر کارخانه برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، اما اگر این پروژه حداقل برای پنج هزار نفر نیز شغل ایجاد کند، تحولی بزرگ در اشتغال شهرستان رقم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در این روزها سرمایه گذاربخش خصوصی به دنبال احداث شهرک صنعتی آلومینیوم در شهرستان فراهان است، با احداث شهرک آلومینیوم در شهرستان فراهان ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

شهرک صنعتی آلومینیوم متشکل از ۱۰ کارخانه تولید کننده محصولات پائین دستی آلومینیوم است، تولید این کارخانجات زنجیر وار به هم متصل است.

,

احداث این کارخانه باید در کنار اتوبان احداث باشد و برای احداث کارخانه، سرمایه گذار نیازمند ۲۵۰ هکتار رمین با ۳۵ لیتر آب است، زمین های روستای عزیزآباد، بورقان و آهنگران بهترین موقعیت برای احداث کارخانه است.

,

سرمایه لازم برای احداث شهرک صنعتی ۱ میلیارد و ۲۰۰ تومان برآورد شده است و سرمایه گذار این پروژه اشتغالزایی سرمایه لازم را برای احداث شهرک صنعتی دارد و نیازی به تسهیلات ندارد.

,

ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان فراهان سبب شده که سرمایه گذار فراهان را به عنوان اولویت اول خود برای سرمایه گذاری مسئولین انتخاب کند. مسئولین شهرستان تلاش می کنند تا شرایط تسهیل سرمایه گذاری این طرح فراهم کنند.

,

با احداث گروه صنعتی کبیر در فراهان سالانه ۱۰ میلیارد تومان از عوارض این کارخانجات صرف آبادانی و عمران فراهان می شود، اگر شرایط برای سرمایه گذاری شهرک صنعتی آلومینیوم هم در فراهان مهیا شود، کمک بزرگی به عمران و توسعه فراهان است.

,

تاکنون دو نقطه یکی در روستای آهنگران و دیگری در سربند کنار جاده آشتیان - فراهان انتخاب شده است و شرایط به سرمایه گذار اعلام شده است تا تصمیم نهایی برای استقرار اتخاذ شود.

,

, ,

 

,  ,

 قیمت های نامتعارف کشاورزان در واگذاری زمین به سرمایه گذار

,  قیمت های نامتعارف کشاورزان در واگذاری زمین به سرمایه گذار,  قیمت های نامتعارف کشاورزان در واگذاری زمین به سرمایه گذار,

سرمایه گذار برای خرید زمین در این شهرستان حاضر به پرداخت ۱۵ میلیون تومان برای هر هکتار زمین شده است در حالی که قیمت هر هکتار زمین کشاورزی در فراهان در بهترین موقیعت، ۳ میلیون تومان است، در برخی از نقاط شهرستان، کشاورزان برای واگذاری زمین، قیمت هر هکتار زمین را ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده اند و قیمت های نامتعارفی را برای واگذاری زمین به سرمایه گذار به گوش می رسد.

,

زمزمه هایی در شهرستان مبنی بر آلایندگی این کارخانجات وجود دارداما سرمایه گذار طرح از رعایت الزمات زیست محیطی در این پروزه خبر داده است.

,

سرمایه گذار این پروژه برای رقابت در بازارهای جهان قصد دارد قسمتی از سهام شرکت آلومینیوم استان مرکزی را خریداری کند.

,

تاکنون برای اجرای این پروژه در فراهان و تسهیل شرایط سرمایه گذاری طرح، جلسات مختلفی در شهرستان تشکیل شده است و تیمی  زیر نظر کارگوه اشتغال شهرستان برای فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری این طرح در شهرستان پیگیر موضوع هستند.

,

, ,

سعید فائض پور فرماندار فراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به استقرار شهرک آلومینیوم در این شهرستان گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در فراهان اجرامی شود.

, فراهان خبر, فراهان خبر,

وی با بیان اینکه جانمایی زمین این پروژه در حال انجام است، افزود: تاکنون دو نقطه یکی در روستای آهنگران و دیگری در جاده آشتیان - فراهان انتخاب شده است تا تصمیم نهایی برای استقرار اتخاذ شود.

,

فائض‌پور زمان گلنگ‌زنی این پروژه را با حضور هیات دولت در استان مرکزی عنوان کرد و اظهار کرد: پروژه مذکور در وسعتی به مساحت ۲۵۰ هکتار احداث خواهد داشت و طبق گفته سرمایه‌گذار برای ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت.

,

فرماندار فراهان گفت: در اجرای پروژه سرمایه گذاری شهرک آلومینیوم در فراهان، ۲۰ کارخانه احداث می شود که براساس برآوردها هر کارخانه برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، اما اگر این پروژه حداقل برای پنج هزار نفر نیز شغل ایجاد کند، تحولی بزرگ در اشتغال شهرستان رقم می خورد.

,

 شهرک صنعتی آلومینیوم آلایندگی آلومینیوم اراک را ندارد

,  شهرک صنعتی آلومینیوم آلایندگی آلومینیوم اراک را ندارد,  شهرک صنعتی آلومینیوم آلایندگی آلومینیوم اراک را ندارد,

وی در خصوص احتمال آلایندگی این صنعت در شهرستان گفت: این صنعت با تجهیزات به روز احداث می شود و سیستم کاری قطعا آلایندگی خاصی به مانند صنایع آلومینیوم به همراه ندارد و مسلما آلودگی به اندازه آلودگی آلومینیوم اراک نیست، چرا که در این راستا کلیه موارد و الزامات زیست‌محیطی در نظر گرفته شده است.

,

فائض‌پور خاطر نشان کرد: احداث و بهره‌برداری این پروژه علاوه بر توسعه شهرستان قطعا توسعه استان را به همراه دارد، تاکنون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با این حجم در استان انجام نشده است و قطعا موفقیت برای استان محسوب می شود.

,

 خرید بخشی از سهام شرکت آلومینیوم اراک توسط سرمایه گذار شهرک صنعتی آلومینیوم فراهان

,  خرید بخشی از سهام شرکت آلومینیوم اراک توسط سرمایه گذار شهرک صنعتی آلومینیوم فراهان, خرید بخشی از سهام شرکت آلومینیوم اراک توسط سرمایه گذار شهرک صنعتی آلومینیوم فراهان,

, ,

محمد حسینی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به سرمایه گذاری برای احداث شهرک صنعتی آلومینیوم در فراهان اظهار کرد: سرمایه گذار با معرفی از طرف استانداری برای سرمایه گذاری در شهرستان فراهان به ما معرفی شد و برای ایجاد این واحد صنعتی تقاضاهایی داشت که مقبول واقع شدند.

,

وی با بیان مزایای پدید آمدن این واحدهای صنعتی افزود: چنانچه ما بتوانیم این مهم را در قالب یکسری کارخانه‌های تبدیلی محصولات آلومینیوم بگنجانیم از ارزش افزوده بالاتری برخوردار می شویم.

,

 حسینی گفت: در سفر ریاست جمهور به استان یا در هفته دولت کلنگ احداث شهرک صنعتی زده می شود، احداث واحد صنعتی از اهمیت بالایی برخودار است که یک مجموعه از ۱۰ الی ۱۵ کارخانه مجزا ولی مرتبط به آلومینیوم است که هر کدام تولیدات و فرآورده‌های مخصوص به خود را دارند.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولین شهرستان فراهان برای تحقق این سرمایه گذاری در فراهان تلاش بسیاری کردند و سرمایه گذار هم برای رقابت در بازارهای جهان قصد دارد قسمتی از سهام شرکت آلومینیوم استان مرکزی را خریداری کند.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه