اخبار داغ

بذرپاش تأکید کرد:

رهایی از اقتصاد متکی به نفت شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است

رهایی از اقتصاد متکی به نفت شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در آمار 70 میلیون لیتری مصرف روزانه ایران، این رقم قاچاق به این معناست که اگر این قاچاق نبود مصرف بنزین در ایران می‌توانست کاهش 14 درصدی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت بسیج کارگری با اشاره به اینکه برای مقاوم سازی اقتصادی کشور در مقابل آسیب های خارجی باید تدابیر جدی در نظر گرفته شود، افزود: رهایی از اقتصاد متکی به نفت یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی بر همین اساس تاکید کرد: اگر به کشورهای توسعه یافته نگاه کنیم منابع حاصل از ذخایر طبیعی خود را به جای هزینه در مسائل جاری، در سرمایه گذاری‌های بلند مدت هزینه  می کنند.

,

 

,

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تحقق این امر باید درآمدهای مالیاتی را جدی بگیریم و دولت اهتمام ویژه‌ای به درآمدهای مالیاتی داشته باشد.

,

 

,

بذرپاش افزود: منظور از افزایش سرانه مالیات، افزایش میزان دریافت مالیات از آنهایی که مالیات می‌دهند نیست، بلکه گرفتن مالیات از آنهایی است که به هیچ وجه مالیات نمی‌دهند و نوعی مصونیت قضایی دارند.

,

 

,

وی نکته سوم اقتصاد مقاومتی را مقاوم سازی اقتصادی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از قاچاق یکی از مهمترین مؤلفه‌های این بخش است و طبق آمار 20 درصد کالاهای کشور از طریق مبادی رسمی وارد کشور نمی‌شود که ارزش مادی این آمار 15 میلیارد دلار است و این رقم قابل تامل است.

,

 

,

بذرپاش تاکید کرد: این رقم در میزان قاچاق یعنی  20 درصد از میزان درآمدهای دولت محقق نشده است و یا به معنای کاهش 20 درصدی اشتغال در کشور است.

,

 

,

وی با انتقاد به نظام توزیعی کشور عنوان کرد: نظام توزیعی ما قابل ردیابی نیست و همین موضوع باعث می شود که کالای قاچاق جدا از آنکه به وضع معیشت افراد لطمه بزند، ممکن است در صورت ناسالم بودن کالا، به وضع سلامت جامعه نیز آسیب برساند.

,

 

,

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روزی 10 میلیون لیتر بنزین در کشور قاچاق می‌شود، گفت: در آمار 70 میلیون لیتری مصرف روزانه ایران، این رقم قاچاق به این معناست که اگر این قاچاق نبود مصرف بنزین در ایران می‌توانست کاهش 14 درصدی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه