اخبار داغ

متخصص مغز و اعصاب قزوین خبر داد:

انجام نخستین اندوسکوپی مغز در بیمارستان شهید رجایی قزوین

انجام نخستین اندوسکوپی مغز در بیمارستان شهید رجایی قزوین
متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات قزوین از انجام نخستین آندوسکوپی مغز در مرکز آموزشی - درمانی شهید رجایی قزوین خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، دکتر مهران مرادی روز گذشته در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از انجام نخستین آندوسکوپی مغز در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این آندوسکوپی در مرکز آموزشی – درمانی شهید رجایی قزوین برای زن۵۱ ساله با موفقیت انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  شاخص،,

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه این بیمار مبتلا به سرطان سینه بود، اعلام کرد: تهاجم سلول های سرطانی به مغز موجب انسداد مسیرهای مایع خروج مغز شده بود که اصطلاح پزشکی آن هیدروسفالی انسدادی است.

,

مرادی ادامه داد: هیدروسفالی به معنای تجمع مایع مغزی- نخاعی در فضاهای داخل و خارج مغز است به این ترتیب که مایع در بطن‌های مرکزی مغز تولید و در سطوح خارجی مغز جذب می‌شود.

,

وی بیان کرد: با توجه به زیر ساخت ها و ظرفیت‌های مناسب اتاق عمل بیمارستان شهید رجایی، این عمل با موفقیت انجام شد.

,

این متخصص میزان موفقیت در این جراحی را ۷۰ درصد اعلام کرد و افزود: چنین بیمارانی پیش از این با استفاده از شنت مغزی جراحی می شدند که عفونت مغزی از عوارض شایع این جراحی است.

,

مرادی خاطرنشان کرد: داشتن آگاهی و اطلاعات از شیوه‌های نوین درمانی می‌تواند در تقویت امید برای بهبودی و نیز کاهش اضطراب و هراس بیمار مؤثر باشد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه