اخبار داغ

رحیم پورازغدی در جمع سرمربیان حلقه‌های صالحین بسیج پزشکی:

اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق اسلامی است

اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق اسلامی است
حسن رحیم پورازغدی نظریه پرداز اسلامی، امروز در جمع سرمربیان حلقه‌های صالحین استانی بسیج جامعه پزشکی درباره اخلاق حرفه‌ای پزشکی سخنرانی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، امروز چهارشنبه سوم شهریورماه، جلسه سرمربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین استانی بسیج جامعه پزشکی در محل این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی اسلامی، سرمربی حلقه صالحین بسیج جامعه پزشکی کشوری سخنرانی کرد.


سپس محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، درباره ضرورت وجود حلقه‌های صالحین، نقش و کارکرد آنها در راستای تحقق بخشیدن به اهداف سازمان بسیج جامعه پزشکی و اهداف انقلاب سخنرانی کرد.


وی گفت:‌ اگر حلقه‌های صالحین نباشند، کار ما در حوزه سلامت به همان میزان که الان نظام سلامت کاستی دارد، دچار کاستی و کمبود خواهد شد.


پیشرفت‌ها در حوزه سلامت معجزه گونه‌ بوده است

رئیس‌زاده، افزود: ‌نیاز به حلقه‌های صالحین نیازی مبرم و با اهمیت است زیرا کشور ما در حوزه سلامت پیشرفت‌های معجزه گونه‌ای داشته که به طور قطع می‌توان گفت یکی از اعجازهای انقلاب اسلامی، پیشرفت درحوزه سلامت بوده است.


رئیس‌زاده، عنوان کرد: رُشد در حوزه سلامت، جزو برکات قابل افتخار جمهوری اسلامی ایران و انقلاب است اما متاسفانه در کنار این رشد علمی، به میزان مناسب رشد اخلاقی نداشته‌ایم و اکنون با معضلات عمیقی در این حوزه روبرو هستیم.


حمایت حلقه‌های صالحین برای رشد اخلاقی مهم است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، تصریح کرد: یعنی این سیستم رشد تک بُعدی داشته و تنها پیشرفت‌های علمی کرده است اما اگر رشد تربیتی و اخلاقی کُند نبود، این مجموعه عالی و بی‌نظیر می‌شد؛ عدم رُشد اخلاق موجب کم فروغ شعله حوزه سلامت می‎‌شود بنابراین حمایت حلقه‌های صالحین مهم است.


اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق اسلامی است

در ساعات پایانی این مراسم، حسن رحیم‌پور ازغدی، نظریه پرداز اسلامی به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کرد و گفت: ما به نام تخصصی شدن دچار تشتت شده‌ایم، یکی از مشکلات حوزه پزشکی تخصصی شدن صرف است؛ تخصصی اندیشیدن خوب است اما ما ارتباط میان جراحی و اخلاق را نمی‌دانیم به این دلیل که ارتباط جسم و روح را نمی‌دانیم؛ حتی اقتصاد اسلامی نیز به معنای اقتصاد توام با اخلاق است پس با این معنا تمامی علوم با یکدیگر ارتباط دارند.


رحیم‌پور ازغدی، تصریح کرد: در قرآن گفته شده که فرد در برابر هر نوع علمی که به دست بیاورد، مسئول است؛ پس در واقع اخلاق حرفه‌ای از اینجا شروع می‌شود و فرد باید در برابر همه چیز از جمله طبیعت، انسان و هستی خود را مسئول بداند و درباره همه چیز آموزش اخلاقی و حقوقی ببیند.


وی با بیان اینکه برخی اخلاق حرفه ای را با اخلاق پزشکی یکی می‌دانند، ادامه داد: این به این معناست که با خوش برخوردی، بیمار را بیشتر پای کار بیاورند و به عنوان مثال هزینه یا جراحی اضافی را به بیمار تحمیل نکنند که به کسب درآمد بیشتر بپردازند؛ درواقع اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق اسلامی است.


این نظریه پرداز اسلامی تاکید کرد: مادر علوم، تعلیم و تربیت است که رشد انسان را به دنبال دارد؛ هر تخصص و علمی که به وجود می‌آید باید نسبت آن با اخلاق و تعلیم و تربیت مشخص شود.


پزشک بدون اخلاق و عدالت، پزشک خوبی نیست

وی در ادامه افزود: در غرب دین و دنیا را از یکدیگر جدا می‌دانند اما در اسلام تمام رشته‌ها به یکدیگر مربوط هستند و در این حالت تمامی مشاغل مقدس می‌شود؛ در واقع پزشک نمی‌تواند اخلاق و عدالت را کنار بگذارد اما پزشک خوبی باشد چرا که پزشک باید تخصص و مصلحت بیمار را در نظر بگیرد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پیشرفت‌ها در حوزه سلامت معجزه گونه‌ بوده است,
,
,
,
,
,
,
,
, حمایت حلقه‌های صالحین برای رشد اخلاقی مهم است,
,
,
,
,
, اخلاق حرفه‌ای به معنای اخلاق اسلامی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پزشک بدون اخلاق و عدالت، پزشک خوبی نیست,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه