اخبار داغ

تاکید مراجع تقلید و علما برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

تاکید مراجع تقلید و علما برای مقابله با آسیب‌های فضای مجازی
مراجع تقلید و علمای قم در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات بر لزوم مقابله با آسیب‌های فضای مجازی تاکید کردند و خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدارهای جداگانه‌ای با مراجع تقلید و علمای استان قم دیدار و گفت گو کرد و به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته توسط این وزارت خانه برای مقابله با جنگ نرم دشمن پرداخت.

مراجع تقلید و علما نیز در این دیدار بر لزوم مقابله با آسیب‌های فضای مجازی تاکید کردند و خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی شدند.

آیت الله مکارم شیرازی: دستی در "تلگرام" قصد مقابله با دین و اسلام را دارد


آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با وزیر ارتباطات با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر فضای مجازی گفت: متاسفانه مباحث ضددینی و ضدتشیع در تلگرام وجود دارد و دستی در تلگرام قصد دارد به مقابله با دین و اسلام بپردازد، مسئله دسترسی به اطلاعات از نکات بسیارمهمی است که باید در فضای مجازی به آن توجه ویژه‌ای شود

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به جنگ نرم دشمن و لزوم برخورد با آن افزود: دشمن از فضای مجازی برای ضربه‌زدن به کشورمان استفاده می‌کند؛ همچنان که در فتنه 88 عده زیادی به وسیله فضای مجازی بسیج می‌شدند و علیه کشورمان اقدام می‌کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طبق آمار مردم 5 تا 9 ساعت در روز مشغول فضای مجازی و تلگرام هستند اما در خارج 16 ساعت در ماه است، متخصصان معتقدند برای حل مشکلات فضای مجازی نیازمند شبکه ملی هستیم و در این زمینه کارشناسان باید اقدام اساسی انجام دهند، اگر پهنایی که به تلگرام اختصاص پیدا کرده در اختیار شبکه ملی قرار بگیرد، دیگر تلگرام مخاطبی ندارد.

وی با بیان اینکه نباید برده و اسیر تلگرام باشیم، گفت: متاسفانه دشمن برنامه‌ریزی کرده تا نسل جوان را منحرف کند، درآمدی که دولت به وسیله فضای مجازی و اینترنت به‌دست می‌آورد ارزش آن را ندارد که خود را با مشکلات مواجه کند، در این زمینه باید اهتمام شود و به مقابله با مطالب ضداخلاقی فضای مجازی پرداخته شود.

آیت الله سبحانی: فضای مجازی آسیب‌های بسیاری برای جوانان به همراه دارد
 
آیت الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان نیز در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی امروز برای جوانان ما بسیار خطرناک و آسیب‌زا شده است.
مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز شاهدیم که تأثیرگذاری فضای مجازی بر روی جوانان بسیار زیاد است و در این خصوص حتی آرایش موی سر جوانان در قم نیز بر اساس الگوهای غربی صورت می‌گیرد که باید برای کنترل فضای مجازی چاره‌اندیشی کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امروز عصر ارتباطات است و نمی‌توان دیوار به دور کشور کشید و در این راستا باید اقداماتی انجام داد تا مشکلاتی که در اثر آسیب‌های فضای مجازی ایجاد می‌شود کاسته شود.

آیت الله اعرافی: اندیشه‌های تولیدی در قم نیازمند بازپروری به زبان‌های مختلف در فضای مجازی است
 
آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در دیدار با وزیر ارتباطات اظهار داشت: ارتقا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات باید در قم به صورت ویژه مورد توجه باشد چراکه ایجاد شبکه علمی حوزوی و توسعه فعالیت‌های دینی در حوزه فضای مجازی نیازمند این زیرساخت‌ها است.

وی با اشاره به لزوم توجه دولت به نشر و ترویج فعالیت‌های دینی در جامعه بیان کرد: دولت باید به‌دنبال ترویج آموزه‌های دینی در سطوح مختلف جامعه باشد، در حوزه فناوری اطلاعات باید با استفاده جامع از ظرفیت‌ها به جایگاه‌ مطلوب‌تری برسیم.
آیت الله اعرافی با بیان اینکه اندیشه‌های تولیدی در قم نیازمند بازپروری به زبان‌های مختلف در فضای مجازی است، تصریح کرد: هر چند برخوردهای بازدارنده برای جلوگیری از ترویج آسیب‌های نادرست مورد تاکید مراجع است اما مجهزکردن شبکه‌ها به دیدگاه‌های جذاب و ارائه درست اسلام باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

امام جمعه قم خاطر نشان کرد: ایجاد کارگروه مشترک میان دستگاه‌های مرتبط راهکاری برای ایجاد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در قم است، برای تولید نظریات فلسفی، فقهی و اخلاقی در عرصه فضای مجازی اقداماتی خوبی صورت گرفته اما حوزه علمیه می‌تواند به صورت جامع نگاه فلسفی، فقهی و اخلاقی نسبت به فناوری اطلاعات را بررسی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه