اخبار داغ

واکنش سوریه به حضور نظامیان ترکیه

واکنش سوریه به حضور نظامیان ترکیه
دولت سوریه اقدام ترکیه در ارسال ده ها جنگ افزار جنگی به شمال این کشور را به شدت محکوم کرد، در همین رابطه یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید، تانک های ترکیه را پشتیبانی هوایی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر،  وزارت خارجه سوریه در واکنش به اقدام ترکیه در ارسال ده ها تانک و خودروی زرهی به شمال این کشور اعلام کرد: ورود تانک های ارتش ترکیه به خاک سوریه نقض آشکار حاکمیت ملی کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


تسنیم نیز به نقل از رویترز گزارش داد، یک مقام ارشد آمریکایی امروز چهارشنبه در سخنانی در واکنش به عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه، تاکید کرد: آمریکا پوشش هوایی عملیات ترکیه علیه داعش در شمال سوریه را تامین می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: واشنگتن برای اجرای این طرح ها، با ناتو هماهنگ بوده است.

ساعاتی پس از آغاز عملیات ارتش ترکیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش عملیاتی علیه شبه‌نظامیان کُرد و داعش در مناطق مرزی سوریه آغاز کرده است.
وی تاکید کرد که هدف عملیات این است که به حملات از مناطق مرزی سوریه به خاک ترکیه پایان داده شود.

شبکه تلویزیونی «انحاء» وابسته به کردهای سوریه گزارش داد که در حمله ارتش ترکیه تا کنون 49 نفر از غیرنظامیان سوری کشته شده اند.

«آرمانژ جرابلس» جانشین فرمانده کل شورای نظامی «جرابلس» می‌گوید، «گروههای مزدوری که با کمک ترکیه وارد خاک سوریه شدند، از 7 کیلومتری غرب جرابلس آمده‌اند».

آرمانژ این نیروها را عضو «جبهة النصره» (شاخه القاعده در سوریه) می‌داند و توضیح می‌دهد «مزدوران جبهة النصره که وارد جرابلس شده‌اند، 1000 نفرند و 250 از نیروهای ویژه ترکیه آنان را همراهی می‌کنند».

ایرنا به نقل از رسانه های ترکیه نیز نوشت ارتش این کشور بامداد امروز (چهارشنبه) عملیات زمینی و هوایی نسبتا گسترده ای را در منطقه جرابلس از توابع استان حلب سوریه شروع کرده است.

ترکیه همچنین مدعی شده هدف از عملیات ارتش این کشور مبارزه با داعش و تامین امنیت مرزی و کمک به عملیات نیروی ائتلاف بین المللی ضد داعش و تامین تمامیت ارضی سوریه می باشد. ساعت چهار بامداد امروز توپخانه ارتش ترکیه مناطقی از جرابلس را زیر آتش گرفت.

ترکیه روز سه شنبه نیز مواضع داعش در جرابلس سوریه را هدف حملات توپخانه ای قرار داد. ارتش ترکیه همچنین با خمپاره به مواضع نیروهای کرد در این منطقه حمله کرده است.
روز سه شنبه بعد از آنکه گروه داعش یک منطقه مرزی ترکیه در نزدیکی جرابلس را هدف توپخانه قرار داد، ارتش ترکیه متقابلاً با توپخانه به مواضع این گروه حمله کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه