اخبار داغ

وزیر اقتصاد در تبریز؛

میزان واردات بی‌رویه را به 42 میلیارد دلار کاهش دادیم/ موافق افزایش مالیات‌ها نبودم اما باید ابلاغ قانون‌گذار را اجرا می‌کردم

میزان واردات بی‌رویه را به 42 میلیارد دلار کاهش دادیم/ موافق افزایش مالیات‌ها نبودم اما باید ابلاغ قانون‌گذار را اجرا می‌کردم
طیب‌نیا گفت: بنده موافق افزایش مالیات‌ها نبودم اما باید ابلاغ قانون‌گذار را اجرا می‌کردم و اکنون نیز به جای مالیات گرفتن از تولیدکنندگان به دنبال کسانی هستم که فرار مالیاتی داشته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، علی طیب نیا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حل مسایل اقتصادی و معیشتی مردم، خطاب به آیت الله شبستری گفت: جمعی که اکنون مشاهده می‌کنید کارکنان وزارت اقتصاد هستند و بیش از همه با مشکلات واحدهای صنعتی سر و کار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: دولت یازدهم برای رونق 7 هزار واحد صنعتی برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده و در آینده‌ای نزدیک به آنان تسهیلات ارائه خواهد کرد تا شاهد احیاء برخی از واحدها و بازگشت آنان به چرخه تولید باشیم.

,

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به هماهنگی مابین این وزارت‌خانه با بانک مرکزی، ابراز کرد: در جلساتی که به صورت منظم و هماهنگ برگزار می‌شود، دولت دستگاه‌های تابعه را مکلف به حل مشکل واحدهای صنعتی کرده است.

,

وی بیان داشت: در حل معضلات واحدهای صنعتی بانک‌ها نقش اساسی را دارند و اگر آنان همکاری نکنند در پیش‌برد سیاست‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

,

این وزیر کابینه یازدهم با بیان اینکه در سه ماه اول سال جاری 4.4 رشد اقتصادی داشته‌ایم، عنوان کرد: در بهار 95 همه بخش‌ها رشد اقتصادی داشتند و بعد از پشت سر گذاشتن دو سال پر فراز و نشیب در بورس، در حال حاضر در وضعیت با ثباتی به سر می‌بریم.

,

وی اذعان داشت: انبارهای کارخانه هایی همچون فولاد که پر بود اکنون خالی شده و همه محصولات آن‌ها به فروش رسیده است.

,

طیب‌نیا از از رشد قابل قبول صادرات خبر داد و توضیح داد:  35 درصد رشد وزنی داشته‌ایم و در 4 ماهه اول تراز تجاری 3 میلیارد دلار بیشتر از واردات بوده است؛ در بودجه امسال فقط 31 درصد به نفت اتکا داشته‌ایم و به طرفی حرکت می‌کنیم که این آمار کاهش یابد.

,

وی خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه در سال‌های گذشته به 75 میلیارد دلار رسیده بود که با برنامه ریزی‌های انجام یافته این رقم را به 42 میلیارد دلار کاهش دادیم.

,

وزیر اقتصاد اذعان داشت: در بحث قاچاق برآورد 25 میلیارد دلار بود که این آمار به 15 میلیارد دلار کاهش یافت ولی باز هم قابل قبول نیست و ما به این آمار دل نبسته‌ایم؛ الکترونیکی کردن کامیون‌هاست که از قاچاق جلوگیری کرده است.

,

وی در پاسخ به انتقاد امام جمعه تبریز در خصوص افزایش مالیات‌ها، تاکید کرد: در مورد مالیات‌ها ما به عنوان وزارت اقتصاد موافق افزایش نبودیم ولی مصوبه‌ای بود که از سوی قانون‌گذار ابلاغ شد، با این حال سعی داریم آثار سوء را کم کنیم؛ ما  به جای گرفتن مالیات از تولید کنندگان، بیشتر به سراغ افرادی رفتیم که فرار مالیاتی داشتند.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه