اخبار داغ

تحلیل- یو اس نیوز؛

پیام حضور قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس به آمریکا چه بود؟

پیام حضور قایق‌های تندرو ایران در خلیج فارس به آمریکا چه بود؟
با علنی شدن حرکت قایق‌های تندرو ایرانی به سوی ناوشکن آمریکایی در رسانه‌ها، پیام ایران به دست همه رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، قایق های تندرو ایرانی با حرکت به سوی ناوشکن آمریکایی قصد داشتند یک پیام واضح را برسانند؛ ایران با اقدام اعلام داشت که ما در اینجا [خلیج فارس] حضور داریم و اینکه می توانیم به همگان در خلیج فارس اثبات کنیم که قادر به انجام هرکاری هستیم و به حرفمان عمل خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

آنتونی کردسمن، کارشناس مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک با بیان این موضوع گفت: [آیت الله] خامنه ای، رهبر عالی ایران معتقد است که آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته ای که با تهران امضا کرده، عمل نکرده است. آمریکا به ساخت پایگاه های نظامی و همچنین انعقاد قراردادهای سنگین تسلیحاتی با شرکای قدیمی اش در خاورمیانه که دمشنان قسم خورده ایران هستند، مبادرت ورزیده است.

,

از سوی دیگر، قدرت ایران نیز افزایش یافته است که یکی از مصادیق آن نزدیک شدن روابط تهران و مسکو بوده است. به طوری که ایران اجازه داد روسیه به صورت موقت از پایگاه هوایی نوژه همدان برای انجام عملیات های هوایی در سوریه استفاده کند.

,

یو اس نیوز در ادامه نوشت: ایران به راحتی توانست با این اقدام به هدف خود دست یابد. با علنی شدن حرکت قایق های تندرو ایرانی به سوی ناوشکن آمریکایی در رسانه ها، پیام ایران به دست همه رسید.

,

در مقابل، سخنگوی واحد پنجم نیروی دریایی آمریکا اظهار داشت که این اقدام قایق های تندوری ایرانی شرایط را در آب های بین المللی خطرناک کرده است.

,

به گفته مقامات نظامی آمریکا، چهار قایق تندرو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه شنبه هفته گذشته با سرعتی زیاد به ناوشکن آمریکایی «یو‌اس‌اس نیتس» که در حال عبور از تنگه هرمز بود، نزدیک شده اند.

,

انتهای پیام/رض

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه