اخبار داغ

واکنش مسئولان قضایی و اجرایی هرمزگان به اظهارات اخیر استاندار؛

جانشین فرمانده انتظامی:کشف210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست/دادستان عمومی مرکز استان:مدارک 111 کانتینر کالای قاچاق موجود است

جانشین فرمانده انتظامی:کشف210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست/دادستان عمومی مرکز استان:مدارک 111 کانتینر کالای قاچاق موجود است
مسئولان اجرایی و قضایی استان هرمزگان نسبت به اظهارات اخیر استاندار و تکذیب خبر کشف 210 کانتینر کالای قاچاق واکنش نشان دادند و اعلام کردند:کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست و مستندات 111 کانتینر کالای قاچاق موجود می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛کمتر از دو ماه پیش خبر کشف و توقیف 210 کانتینر کالای قاچاق به ارزش بیش از 190 میلیارد تومان در گمرک بندرعباس به صورت گسترده در رسانه ها منعکس شد که این خبر با واکنش های متفاوتی همراه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کشف 210کانتینر کالای قاچاق که از اسفند ماه سال گذشته با پیگیری های نیروهای اطلاعاتی و امنیتی شروع شد و  به عنوان بزرگ ترین محموله قاچاق پس از انقلاب معرفی شده که طبق گفته های سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این رابطه تاکنون  40 نفر از عوامل اجرایی آن دستگیر شدند.

,

این خیر که سوی سردار ملکی، فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان اعلام شد با واکنش استاندار هرمزگان همراه بود و بعد از 36 روز از رسانه ای شدن این ماجرا جادری این خبر را تکذیب کرد.

,

 استاندار هرمزگان با تکذیب خبر کشف و توقیف 210 کانتینر کالای قاچاق که از سوی فرمانده انتظامی استان گفت: در انتشار این خبر بی‌تدبیری صورت گرفته و تعداد کانتیرهای کشف کالای قاچاق در پرونده کمتر از هشت مورد بوده است.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: حداکثر هشت کانتینر کالای قاچاق در پرونده اشاره شده کشف شده است و اگر هر مقامی ادعایی بیش از این دارد مستندات و خود کانتینرها را تحویل دهد.

,
,

رئیس شورای تامین استان هرمزگان با بیان اینکه  به نیروی انتطامی درباره اعلام این خبر تذکر داده شده و امیدواریم از این پس از برخوردهای جزیره‌ای و جداگانه تکرار نشود، تاکید کرد: اعلام چنین خبرهایی تنها در صلاحیت رئیس شورای تامین یا رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز (استاندار) است.

,

با انتشار خبر تکذیبه استاندار هرمزگان، ستاد نیروی انتظامی در جمع اصحاب رسانه صحبت های اخیر جادری مبنی بر ادعای بدون مستندات فرمانده نیروی انتظامی را رد و اعلام کرد: اخبار مبنی بر کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق در هرمزگان صحیح و مستند بوده و مدارک آن موجود و در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است.

,

کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست

,

علی‌اصغر خرم‌روی، جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به جزئیات این کشف بزرگ گفت: در پرونده اخیر افرادی در قالب یک باند با اخذ مجوزهای جعلی و جعل اسناد و مدارک و سندسازی از طریق مهرها و پلمب‌ها و شرکت‌های جعلی و کاغذی و ارائه اسناد جعلی و دستکاری در مجوزهای محدودی که برای آنها صادر شده بود، اقدام به وارد کردن کالای قاچاق در حجم زیاد به کشور می‌کردند.

,

خرم روی تصریح کرد: کشف و شناسایی 210 کانتینر کالای قاچاق حدس و گمان نیست بلکه با بررسی ابعاد مختلف و زوایای اقدامات این باند، اعترافات و بررسی سامانه‌های مرتبط این موضوع مشخص و محرز است که این میزان کالای قاچاق در قالب اقدامات این باند از استان خارج شده است.

,

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به دستگیری 26 نفر در این پرونده، گفت: در مرحله اول چهار نفر دستگیر شدند که با اعترافات و بررسی زوایای مختلف آن 22 نفر دیگر در ارتباط با این پرونده بازداشت شدند که اکنون چهار نفر در زندان بوده و برای مابقی نیز قرارهای بالای 250 میلیون تومان صادر شده است.

,

خرم‌روی خاطرنشان کرد: از میان 26 نفر دستگیر شده، دو نفر صاحب کالا، چهار نفر ترخیص‌کار، 6 نفر نیروی اداری و کارمند و تعدادی نیز افرادی با هویت مشخص تحت امر شرکت‌های وابسته به دو سازمان دولتی هستند.

,

مدارک و مستندات 111 کانتینر کالای قاچاق موجود است

,

سعید اسدی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در ارتباط با آخرین جزئیات کشف کانتینرهای قاچاق در بندرعباس و دستگیری تعدادی از کارکنان گمرک و اداره بنادرگفت: در تاریخ 27 خرداد 95، دو کانتینر حاوی محموله قاچاق در ایست و بازرسی محور بندرعباس-سیرجان کشف می‌شود و پس از بازجویی از رانندگان مشخص شد که  4 دستگاه کانتینر دیگر نیز در انباری در بندرعباس دپو شده که پس از صدور دستور بازرسی، این چهار کانتینر نیز کشف و مجموع کانتینرهای قاچاق به 6 عدد رسید.

,

وی اظهار کرد: این افراد با مراجعه به اداره گمرک و اظهار کالا در مرحله صدور بیجک الکترونیکی در محوطه اداره بنادر، به کارمندان اداره گمرک که جعلیت و تعداد نگله‎های آن‌ها را احراز کرده بودند، رشوه پرداخت می‌کنند.

,
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تصریح کرد: در این پرونده 24 نفر که 22 نفر آن‌ها از کارکنان شرکت‌های تحت قرارداد بنادر و گمرک هستند، احضار و تفهیم اتهام شده و مورد تحقیق قرار گرفتند که از این تعداد 6 نفر در بازداشت هستند و مابقی با وثیقه مناسب تا تکمیل تحقیقات آزاد شدند.
,
 
,
اسدی با بیان اینکه در این پرونده تاکنون مدارک و مستندات 111 کانتینر به ارزش تقریبی 70 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است، یادآورشد: متهمان در ادامه تحقیقات اعلام کردند که صاحبان کالا از روند قاچاق بی‌اطلاع بوده‌اند و خود آن‌ها به جهت عدم پرداخت عوارض و حقوق گمرکی اقدام به قاچاق کالا می‌کردند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه