اخبار داغ

حاشیه‌ای بر یک جشن پر هیاهو :

الگوِی شما حضرت زهراست یا فرح دیبا!!

الگوِی شما حضرت زهراست یا فرح دیبا!!
چرا به جای این‌که در جشن شب میلاد، مادران و همسران شهدا یا حتی مادران نمونه کشور در عرصه های مختلف حضور داشته باشند عده‌ای از بازیگران خاص بودند؟! چرا خواص این‌گونه دور خود حصار می‌کشند و هزینه می‌کنند اما مردم باید حساب پس بدهند که به قول آقای نوبخت حالا که انصراف یارانه‌ها کم شده است انتظار گرانی داشته باشند؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از صاحب نیوز، انتشار خبر برگزاری ضیافت اشرافی همسر رییس جمهور در کاخ سعدآباد بسیار تعجب برانگیز بود و بیشتر از همه آن‌که در این جشن پرهزینه تنها همسران وزرا،‌ مسئولان و عده‌ای از بازیگران خاص حضور داشتند و این جشن جنبه عمومی هم نداشته است. متاسفانه در شب میلاد باسعادت فاطمه‌زهرا ( سلام‌الله‌علیها ) این جشن عجیب و غریب با نام روز زن برنامه‌های رقص و آواز- بخوانید مولودی مدرن- ، فروش و شوی زنده لباس‌های چندین میلیونی، اهدای ۵ سکه به هر کدام از مهمانان و… همراه بود که هر چند برای جلوگیری  از رسانه‌ای شدن این برنامه مانع از ورود خبرنگاران در این ضیافت شاهانه شدند اما در هرحال در سطح وسیعی خبر آن منتشر شد و باعث ناراحتی بسیاری از مردم و دلسوزان کشور گردید؛ به‌طوری که حتی صدای نمایندگان مجلس هم درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز,

کاخ-موزه-سعدآباد (1)

, کاخ-موزه-سعدآباد (1), کاخ-موزه-سعدآباد (1),

آنچه بیش از همه دل انسان را به درد می‌آورد این است که چنین جشنی با نام حضرت زهرا اما با شیوه درباریان پهلوی باید در کشور ما برگزار شود؛ ‌آن هم در جامعه‌ای که با خون هزاران شهید تلاش کرد تا پهلوی و مرام اشرافی‌گری را از کشور بشوید اما حالا بعد از سی واندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی جمعی از دولتی‌ها دچار چنان سیر نزولی شده‌اند که دست در کیسه بیت‌المال می‌کنند و هرچه می‌خواهند با برچسب اسلامی برای شاد بودن خواص خود خرج می‌تراشند!!  البته قبل از این در خبرها ساخت ساختمانی رفاهی با هزینه ۷میلیارد در پاستور منتشر شده بود ‌و این‌ها درحالی است که تورم برای بیشتر مردم کمر شکن شده و به دلیل این‌که حلقه تحریم‌ها هر روز تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌شود زندگی بر اغلب افراد جامعه به سختی می‌گذرد، به صورتی‌که دولت حتی مردم را تشویق به انصراف از یارانه‌هایی می‌کند که حق آنهاست تا از این مسیر پیشرفت و توسعه کشور را ایجاد نماید اما به راستی مردم کدام را باید قبول کنند قسم حضرت عباس یا دم خروس؟!

,

Sa'dabad Palaceسعد اباد

, Sa'dabad Palaceسعد اباد, Sa'dabad Palaceسعد اباد,

از سویی دیگر برگزاری چنین جشنی در کاخ سعدآباد  جای بسی تعجب دارد زیرا رییس سازمان میراث فرهنگی چندی پیش اعلام کرده بود به دلیل این‌که ممکن است به در و دیوار کاخ به‌عنوان اثری ملی ‌آسیب وارد شود اجازه هیچ‌گونه فیلمبرداری در کاخ را نمی‌دهد (فیلم برداری هایی که فقط مقصودشان نشان دادن جنایات شاه بوده ) و حالا اجازه برگزاری جشن و رقص و آوازه‌خوانی خانم‌های خاص را داده است؟! آن هم جشنی که به قول نماینده مردم تهران در مجلس بهتر بود در خانه رییس جمهور برگزارمی‌شد نه کاخی مجلل که یادآور اشرافی‌گری پهلوی‌هاست. زمان طاغوت روز زن،‌ همان روز تولد فرح بود وقتی انقلاب شد این بدعت پوشالی شکست تا الگوی همه زنان عالم، ‌حضرت زهرای اطهر باشد و آن هم نه فقط در نام بلکه در مرام و سبک زندگی. که اگر حقیقتا چنین بود با بجران‌های اجتماعی و اخلاقی امروز مواجه نبودیم ولی انتظار نمی‌رفت تا خانم‌های خواص که در راس جامعه هستند خلاف این رویه عمل کنند.

,

Sa'dabad Palace سعد اباد

, Sa'dabad Palace سعد اباد, Sa'dabad Palace سعد اباد,

سوال ما این است چرا چنین فضایی باید در سطح بالای کشور رخ بدهد؟! چرا خواص جامعه به استحاله‌ای آشکار با شیبی تند مواجه شده‌اند که بیت‌المال مسلمین را ارث پدری خود می‌دانند؟! چرا به جای این‌که در جشن شب میلاد، مادران و همسران شهدا یا حتی مادران نمونه کشور در عرصه های مختلف حضور داشته باشند عده‌ای از بازیگران خاص بودند؟! چرا خواص این‌گونه دور خود حصار می‌کشند و هزینه می‌کنند اما مردم باید حساب پس بدهند که به قول آقای نوبخت حالا که انصراف یارانه‌ها کم شده است انتظار گرانی داشته باشند؟! چرا مسئولان به ندای ولایت این طور پاسخ می‌دهند درحالی‌که هنوز از پیام آغازین سال و اقتصاد مقاومتی معظم له زمان زیادی نگذشته است؟! آیا برای این خانم‌های خاص الگو، فاطمه‌ زهراست یا فرح دیبا؟! آیا بهتر نبود جشن ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) که از سوی دولتی‌ها برگزار می‌شود در محیطی صورت می‌گرفت که عموم زنان جامعه امکان حضور در آن را داشته باشند تا شادی برای روز زن، انحصار عده‌ای خاص  نشود تا این‌گونه فضای شبهه را ایجاد نکند؟!

,

چیزی که بیشتر از همه انسان را می‌ترسند آن است که دولتی که در اوج بحران کشور اینچنین بی مهابا ریخت و پاش می‌کند در زمان فراخ و فراوانی با بیت المال مسلمین چه خواهد کرد!؟

,

_______________

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه